Min hoj har blivit stulen!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vill folk vara snälla och hålla utkik efter en helsvart Yamaha R6a, 2005. :(

VA?!! När, var, hur???!

Fy tusan vad trist... :(

mm under dom senaste två veckorna, vet ej när. dom tog tims moppe o min r6a. lämna min cross iaf. :( hade två lås, dom har klippt upp d ena och lyft ut den med skivbromslåset på. ligger en stor mc handske kvar, dock har polisen ingen nytta av den. inte direkt csi här i sverige. ;)

ligger en stor mc handske kvar, dock har polisen ingen nytta av den. inte direkt csi här i sverige. ;)

CSI är fria fantasier!

Man kan inte göra speciellt mycket med en handske, möjligen om det finns DNA bärande kroppsvätska (blod) i den.

Men det finns inga superdatorer som jämför DNA med register så där häftigt som på TV när man ser en massa ansikten flimra förbi på skärmen.

Det finns inte ens DNA register om man inte får tillgång till sjukvårdens register där dom tar prover på alla nyfödda, men det registret fick dom inte ens söka i när dom letade Hagamannen.

CSI är fria fantasier!

Man kan inte göra speciellt mycket med en handske, möjligen om det finns DNA bärande kroppsvätska (blod) i den.

Men det finns inga superdatorer som jämför DNA med register så där häftigt som på TV när man ser en massa ansikten flimra förbi på skärmen.

Det finns inte ens DNA register om man inte får tillgång till sjukvårdens register där dom tar prover på alla nyfödda, men det registret fick dom inte ens söka i när dom letade Hagamannen.

Svenska polisen har nu mera DNA register på dom brottslingar som DNA prov är tagna på i samband med att DNA har använts vid jämförelse från en brottsplats.

Svenska polisen har nu mera DNA register på dom brottslingar som DNA prov är tagna på i samband med att DNA har använts vid jämförelse från en brottsplats.

Har du någon siffra på hur många det är?
10?
100?
1000?

När dom slutligen fick fast hagamannen hade dom topsat 777 män i umeåområdet, endast ett DNA prov sparades, det som fällde honom.

CSI är fria fantasier!

Fan jag trodde allt på tv var sant :(

Ang stölden är det otroligt tråkigt att höra,hoppas det ordnar sig innan det blir riktigt hojväder iallafall :krama

Har du någon siffra på hur många det är?
10?
100?
1000?

När dom slutligen fick fast hagamannen hade dom topsat 777 män i umeåområdet, endast ett DNA prov sparades, det som fällde honom.

Närmare 100 000 personer finns i svenska DNA registret.
Nu mera tar dom DNA på alla som döms till högre påföljd än böter

Last edited:
Närmare 100 000 personer finns i svenska DNA registret.
Nu mera tar dom DNA på alla som döms till högre påföljd än böter

Ja, då återstår bara problemet att utvinna DNA ur en handske.

Och den lilla detaljen att det troligtvis är någon av dom 9 miljoner andra människorna som inte finns i registret som är skyldig.

Surt är det, och jag hoppas att hojen kommer tillrätta eller att du har en bra garageförsäkring som täcker stölden.

Och den lilla detaljen att det troligtvis är någon av dom 9 miljoner andra människorna som inte finns i registret som är skyldig.

Surt är det, och jag hoppas att hojen kommer tillrätta eller att du har en bra garageförsäkring som täcker stölden.

Absolut men registret har nog en större funktion vid grövre brott kanske

CSI är fria fantasier!

Hallo!

Polisen sa till Tim att även om dom tar prover på handsken kan dom inte binda det till brottet. Ngn kan ju "Bara" ha tappat handsken där...//PinkPassion (orkar ej logga ut från Tims profil)

Fan vad hemskt! Begriper inte hur folk beter sig. Hur ser det ut med försäkring? Lider med dig, fick min gamla bil stulen för 4 år sedan och jag minns den konstiga känslan när jag kom ut från jobbet och bilen var borta!

Kan du få tag på något att köra med i sommar eller blir det bara cross?
Hoppas du lyckas få tag i något till april när det är vårtur! :krama

Fan vad hemskt! Begriper inte hur folk beter sig. Hur ser det ut med försäkring? Lider med dig, fick min gamla bil stulen för 4 år sedan och jag minns den konstiga känslan när jag kom ut från jobbet och bilen var borta!

Kan du få tag på något att köra med i sommar eller blir det bara cross?
Hoppas du lyckas få tag i något till april när det är vårtur! :krama

Tack. Jag har helförsäkring. Men jag vill hellre ha hoj än få några pengar. :( Känns så....tomt. Lär iaf aldrig ha hojen stående i garaget över vintern mer. Hade förra vintern i lägenheten och då fick iaf ha kvar den. :gråta

Hoppas ju så klar ja får tillbaka den fortast möjligt annars blir det att köpa en ny, dock beror allt på f-bolaget hur snabba dom är. :)

Hoppas ju så klar ja får tillbaka den fortast möjligt
Jag skulle inte vilja få tillbaka en stulen hoj.
F-n vet hur sönderkörd den är efteråt. Har de ingen respekt för andras saker lär de inte bry sig så mycket om hur den körs (så vida den inte går vidare någonstans).

F-n vet hur sönderkörd den är efteråt. Har de ingen respekt för andras saker lär de inte bry sig så mycket om hur den körs (så vida den inte går vidare någonstans).

Jag är kluven, ska man ta pengar och ta sig tiden att leta upp en ny eller få tillbaka sin våldtagna :va

Min bil blev stulen i januari 08, och hittades sen i slutet av februari, i en lada utanför Skurup. Sönderkörda bakdäck (bakhjulsdriven bil) och så hade toppackningen gått. De hade säkert bara kört och lekt och kört skiten ur den. Har ljudsystem för ca 20 000 i den, och det hade de inte snott. Det enda de tog var en bok som jag och en kompis skrev upp alla dumma citat i som vi kläckte ur oss med jämna mellanrum. Sjukt mysko grej att sno. Antagligen någon som hade kvar en nyckel till bilen. Fick bilen lagad på försäkringen samt omkodade nycklar.

Vilken planet är du från? DNA utvinns från blod, kroppsvätskor (svett, tårvätska, saliv mm) hudflager, hårsäckar. Att finna DNA är inga problem, problemet är att binda någon även vid ev träff i DNA register.

Nä, det är inte CSI - men tekniska inom Polisen har kommit väldigt långt, längre än vad många tror.

Vilken planet är du från? DNA utvinns från blod, kroppsvätskor (svett, tårvätska, saliv mm) hudflager, hårsäckar. Att finna DNA är inga problem, problemet är att binda någon även vid ev träff i DNA register.

Nä, det är inte CSI - men tekniska inom Polisen har kommit väldigt långt, längre än vad många tror.

"Det senaste genombrottet
kom 1983 då polymerase chain reaction (PCR) utvecklades vilket möjliggjorde att DNA
profilering idag kan användas rutinmässigt att binda personer till brottsplatser, identifiera
personer vid katastrofer, faderskapstestning samt medicinsk diagnostik. Ur biologiskt material
som blod, sperma, saliv, ben och hud kan DNA utvinnas
för att användas vid testerna."

Vill du läsa den långa fullständiga varianten dinns den här:http://www.his.se/PageFiles/8756/Kriminaltekniklab_2007.pdf

ALLTSÅ INTE UR SVETT!

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back