Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VA?!! När, var, hur???!
Fy tusan vad trist...![]()
ligger en stor mc handske kvar, dock har polisen ingen nytta av den. inte direkt csi här i sverige.![]()
CSI är fria fantasier!
Man kan inte göra speciellt mycket med en handske, möjligen om det finns DNA bärande kroppsvätska (blod) i den.
Men det finns inga superdatorer som jämför DNA med register så där häftigt som på TV när man ser en massa ansikten flimra förbi på skärmen.
Det finns inte ens DNA register om man inte får tillgång till sjukvårdens register där dom tar prover på alla nyfödda, men det registret fick dom inte ens söka i när dom letade Hagamannen.
Svenska polisen har nu mera DNA register på dom brottslingar som DNA prov är tagna på i samband med att DNA har använts vid jämförelse från en brottsplats.
CSI är fria fantasier!
Man kan inte göra speciellt mycket med en handske, möjligen om det finns DNA bärande kroppsvätska (blod) i den.
Men det finns inga superdatorer som jämför DNA med register så där häftigt som på TV när man ser en massa ansikten flimra förbi på skärmen.
Det finns inte ens DNA register om man inte får tillgång till sjukvårdens register där dom tar prover på alla nyfödda, men det registret fick dom inte ens söka i när dom letade Hagamannen.

Har du någon siffra på hur många det är?
10?
100?
1000?
När dom slutligen fick fast hagamannen hade dom topsat 777 män i umeåområdet, endast ett DNA prov sparades, det som fällde honom.
Närmare 100 000 personer finns i svenska DNA registret.
Nu mera tar dom DNA på alla som döms till högre påföljd än böter
Ja, då återstår bara problemet att utvinna DNA ur en handske.
Och den lilla detaljen att det troligtvis är någon av dom 9 miljoner andra människorna som inte finns i registret som är skyldig.
Surt är det, och jag hoppas att hojen kommer tillrätta eller att du har en bra garageförsäkring som täcker stölden.
CSI är fria fantasier!

Fan vad hemskt! Begriper inte hur folk beter sig. Hur ser det ut med försäkring? Lider med dig, fick min gamla bil stulen för 4 år sedan och jag minns den konstiga känslan när jag kom ut från jobbet och bilen var borta!
Kan du få tag på något att köra med i sommar eller blir det bara cross?
Hoppas du lyckas få tag i något till april när det är vårtur!![]()
Jag skulle inte vilja få tillbaka en stulen hoj.Hoppas ju så klar ja får tillbaka den fortast möjligt
Jag skulle inte vilja få tillbaka en stulen hoj.
F-n vet hur sönderkörd den är efteråt. Har de ingen respekt för andras saker lär de inte bry sig så mycket om hur den körs (så vida den inte går vidare någonstans).

Jag skulle inte vilja få tillbaka en stulen hoj.
F-n vet hur sönderkörd den är efteråt. Har de ingen respekt för andras saker lär de inte bry sig så mycket om hur den körs (så vida den inte går vidare någonstans).
Ja, då återstår bara problemet att utvinna DNA ur en handske.
Vilken planet är du från? DNA utvinns från blod, kroppsvätskor (svett, tårvätska, saliv mm) hudflager, hårsäckar. Att finna DNA är inga problem, problemet är att binda någon även vid ev träff i DNA register.
Nä, det är inte CSI - men tekniska inom Polisen har kommit väldigt långt, längre än vad många tror.
|
|
MC-Mässan närmar sig!
På årets stora motorcykelmä... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |