Min hoj blir antagligen stulen snart, GPS?

UbiOne

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Ort
Sthlm
Hoj
Svart Tiger 800 ABS -12
Jag ska med köpa larmlås!

Varning för dessa på Södermalm STHLM!
De sågade sönder bromsskivan på min Tiger 800 och plockade bort låset (Granit Victory X-Plus 68....vilket jag inte rekommenderar längre och kommer byta). Sedan hade de dragit ur hela tändningslåset (så styrlåset gick) ...men hade inte lyckats starta pga immobilizer (startspärr), detta hände tisdag 28 aug mitt på dagen (innan 17:00) i Parkeringshus på Ringvägen.

Dock var parkeringbolaget hjälpsamma och fixade film till Polisen:
Nu har vi fått ut video till avi fil och det material som vi fått fram är inlämnat till polisen. Tyvärr skymmer de din hoj med sin bil när de sätter igång stöldförsöket men man ser dem förbereda sig på nedre plan. Gissar att polisen känner igen dessa gossar.
De hade jeans på sig, svart jacka på ena och vit jacka på den andra. Han med svart jacka var helrakad. Den andre mörkt halvlångt hår. Körde grön Peugeot 206

Detta hjälper ju inte mig och självrisken + 2 veckor på verksdad :-( är ett faktum. AS!
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Varför tar du bort regskylten nattetid?
Tror du lapplisan kommer skriva ned ditt regnr om du låter det sitta kvar, när hon lyfter kapellet och alla larm går igång? Jag tror inte hon kommer bry sig om att skriva när hon får tresiffrigt decibel i öronen. Hon avlägsnar sig nog därifrån snarast utan att först ha utövat sitt ämbete.

För att jag kan? :tuttar

Men det är väl helt sant det du säger. Såvida man inte råkar ut för nån övernitisk jävel som stannar kvar tills jag kommer ut för att larma av och ska "skälla ut mig" samt skriva den där bötern.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag pyntade ~3000 inkl 3-årsbatteri. Skönt att slippa hålla på montera grejer som tar ström.
http://www.tryggsaker.se/track-guard-sparsandare-vhf-1

Det sjuka är att larm ger ingen självrisk eliminering längre, men spårsändare gör det.. Så snoddar de hojen ändå så slipper man iallafall självrisken. Att någon skulle lyckas starta hojen utan nyckel är otänkbart med tanke på MTS´ns helt nyckellösa system. Det finns inte ens ett lås att slå sönder!
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top