Min hoj blir antagligen stulen snart, GPS?

Behöver du en annan adress så har jag mc parkering precis utanför mitt fönster på södermalm. Jag har en jävla mupp i trappan som spelar dunkadunka hela natten så jag är ändå uppe natten lång om du vill att jag ska hålla koll på´n.

Dum fråga kanske, men fungerar en GPS under ett aluminiumkapell?
En annan fundering. Finns det inga passiva lösningar på larm, typ polisfartlaser?
man belyser objektet med en modulerad laserstråle (lämpligen infraröd) och tar emot reflexen. Minsta rörelse kommer att detekteras?

SICK AB har allt du söker inom den typen av detektering, fast en laserscanner kostar mer än hans hoj tyvärr..

Behöver du en annan adress så har jag mc parkering precis utanför mitt fönster på södermalm. Jag har en jävla mupp i trappan som spelar dunkadunka hela natten så jag är ändå uppe natten lång om du vill att jag ska hålla koll på´n.

Varför finner du dig i detta.Gå ner till muppen och förklara att det gör ont när en knytnäve hamnar på ett ansikte.

Jag skaffade en gps tracker till min.. I mitt fall var det en med vhf band, så ev störningsutrustning som tjuven har med sig hjälper inte. Kostar en del, men bra grejer! Kolla trackguard

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

Hade min hoj låst vid ett cykelställ så jag kunde dra kättingen runt en stolpe, efter halva sommaren var lapplisorna på plats och gav mig 1000kr i böter. blah blah

Jag har min hoj parkerad på innergården, nedanför min balkong. 2 larm och en keTting fastlåst i ett metall-staket. Plus kapell över hela. Tar man bort kapellet utan att larma av tjuter båda larmen och man väcker garanterat en 20-30 personer + mig.

Tar med mig regskylten (kardborre) nattetid för att slippa böter. :tummenupp

Det stod snällt och kvar och väntade på morgonkvisten :hej
Funderade faktiskt på att smälla upp en webcam som du sa för skojs skull, om dom skulle komma tillbaka så man får se hur tomtarna ser ut..

Filma gatan med webcam = olagligt utan tillstånd.
Eller har jag fel?

Eller har jag fel?

Stämmer, övervakning på/mot allmän plats behövs tillstånd för, men hemma inom ditt egna krypin får övervaka bäst fan du vill.
Så i det här fallet skulle han behöva hålla i kameran själv för att filma för att det ska vara lagligt, mao bara ge fan i att säga att den var fast riktad mot allmän plats :p

Jag personligen har länge velat sätta upp en kamera i ytterdörrens titthål men även det är förbjudet utan tillstånd ;(

Jag personligen har länge velat sätta upp en kamera i ytterdörrens titthål men även det är förbjudet utan tillstånd ;(

Herregud, det är väl bara att GÖRAT! Vem fan kommer bry sig, vem kommer ens veta om det?

Det som händer OM nu nån klagar är att du får hem en lapp från länsstyrelsen (har jag för mig) som säger åt dig att plocka ner den eller söka tillstånd. :fakta

Eller har jag fel?
Men det är inte olagligt att sitta och filma gatan med en videokamera i handen.

Dvs. montera upp övervakningskamera som filmar offentlig plats = olagligt
Stå och hålla *host,host* i en webbkamera som filmar gatan nedanför = inte olagligt

Skaffa tvåvägslarm, vilket spelar nog mindre roll, bara det kan tuta och blinka lite, samt att du har en fob i din lägenhet som larmar när hojen gör det.

Herregud, det är väl bara att GÖRAT! Vem fan kommer bry sig, vem kommer ens veta om det?

Det som händer OM nu nån klagar är att du får hem en lapp från länsstyrelsen (har jag för mig) som säger åt dig att plocka ner den eller söka tillstånd. :fakta

Sitter ju redan en i dörren, kanske skulle ha varit övertydlig istället för en liten ";(" i slutet på inlägget :p
Har dessutom långt gångna planer på att sätta upp belysningsarmatur med inbyggd Wifi IR Kamera i garaget.

knyt ett snöre från din tå till styret :D bästa trixet ever

Ett snöre som inte enkelt går att klippa av med en slö tåsax? Finns det?

BeyondEvil skrev:
Jag har min hoj parkerad på innergården, nedanför min balkong. 2 larm och en keTting fastlåst i ett metall-staket. Plus kapell över hela. Tar man bort kapellet utan att larma av tjuter båda larmen och man väcker garanterat en 20-30 personer + mig.

Tar med mig regskylten (kardborre) nattetid för att slippa böter.
Varför tar du bort regskylten nattetid?
Tror du lapplisan kommer skriva ned ditt regnr om du låter det sitta kvar, när hon lyfter kapellet och alla larm går igång? Jag tror inte hon kommer bry sig om att skriva när hon får tresiffrigt decibel i öronen. Hon avlägsnar sig nog därifrån snarast utan att först ha utövat sitt ämbete.

Köp abus Detecto det är ju larm i det så fort man rör det 110 DB om jag minns rätt tjuter påd uktigt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla