Min hoj blir antagligen stulen snart, GPS?

Jag har funderat på att skaffa ett 2vägslarm från vikinglarm. Jag bor på ett lugnt område men man vet ju aldrig ändå.

Jäkligt tråkigt att man inte får ha sin hoj ifred. Gå in på närmaste jakt affär o köp ett schysst gevär sen hör du med kompisars kompisar som har jaktlicens och vem som vill sitta ett natt pass :D

Glöm det där med larm. Reagerar du själv på bil- eller huslarm? Jag gör det iaf inte, förutsätter alltid att det är nåt som ballat ur.

klass 4 finns ju. Sen är det ju bara ta och göra den kortare så att kedjan inte når marken, och kan man inte lägga sin kroppsvikt på och gunga så spelar det ingen roll om dom så hade med sig samuelsson när han var som starkast skulle ja tro.
Klass 4 brukar ju vara rund med, och en rund 13mm länk är inte enkel att klippa då den vill glida ut från saxen, går inte med vilken sax som helst iaf.

Har en spot söder om Söder i låst garage där du kan ha den en kortare tid.
Ingen permanent uppställning dock men tills det hela lugnat ner sig.
Om du använder den varje dag så är det kanske en mindre bra lösning...
Kapell, flytta runt slynan och hålla tummarna är väl ditt safest bet i så fall.
(Plus börja jobba övertid så du har råd med självrisken..:gnissla)
Hur som helst - PM:a om intressant.

OaO

KK

klass 4 finns ju. Sen är det ju bara ta och göra den kortare så att kedjan inte når marken, och kan man inte lägga sin kroppsvikt på och gunga så spelar det ingen roll om dom så hade med sig samuelsson när han var som starkast skulle ja tro.
Klass 4 brukar ju vara rund med, och en rund 13mm länk är inte enkel att klippa då den vill glida ut från saxen, går inte med vilken sax som helst iaf.

Undrar hur många min det tar med metallsåg?

om de kommer med skåpbil har de säkert gjort det några gången förr, då hjälper inte gps ett skit tyvärr så e pengar i sjön.

bästa e nog som redan sagts att försöka flytta hojen, om du inte vill vara sömnlös närmaste veckan

Jag har skivbromslås med larm (100dB) och ett inbyggt larm (120dB) samt kapell över (plus kätting i en Abus ögla). Drar man bort kapellet innan man har stängt av båda larmen tjuter det ganska så ordentligt. Lovar att grannarna kommer reagera, om ingen annan kommer Du!

Edit: Ett basebollträ i tvättstugan har jag också :tummenupp

Last edited:
Ojojoj vilka svar, tack för sån satans omtanke!
Har fått både PM, förslag och ett och annat erbjudande här i tråden och det tackar jag något grymt för, SH är fint :Bugar

Drog och köpte ett lås med larm efter jobbet och ringde till fastighetsvärden och frågade om jag fick ställa hojen precis vid porten utanför mitt fönster som numera står öppet hela natten. Kapell, larm och öppet fönster. Nu ska mupparna bara inte kunna göra något obemärkt..

Återigen, underbar respons - kan inte tacka nog!! :krama

knyt ett snöre från din tå till styret :D bästa trixet ever

Dum fråga kanske, men fungerar en GPS under ett aluminiumkapell?
En annan fundering. Finns det inga passiva lösningar på larm, typ polisfartlaser?
man belyser objektet med en modulerad laserstråle (lämpligen infraröd) och tar emot reflexen. Minsta rörelse kommer att detekteras?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!