Min farsa står vid spisen...

Hur var fördelningen av hushållsarbete hemma hos din familj?

• Antal röstningar
    0
korvgubbe skrev:
Ta inte illa upp, jag var inte direkt allvarlig.. ......

Visst har jag blivit surare sen jag blev utan hoj men att det var så illa. Ska genast kolla över tonläget och eventuellt lägga till smiley'sar.

Personligen har jag ett problem nu på jämlikhetsfronten och kanske kan få hjälp här med hur det ska lösas.

Jag och tjejen har köpt hus nu och det är ju trevligt MEN jag kan inte sån där snickeri-dynga. Tanten är däremot både arbetslös och en jävel på husfixande vilket försätter mig i en otrevlig situation med just hushållsarbetet om vi kör med KrissKross filosofi.

Om hon målar och tapetserar hela huset så lär jag få laga mat hela sommaren och så kul är det ju inte. Alternativen är som jag ser det:
- Lacka om tjejens bil. Det behövs verkligen inte men det borde ge mig en kraftigt förbättrad förhandlingsposition.
- Laga mat hela sommaren, tanten snickrar ju hus.
- Vi har en trettonårig dotter. Hon kan fan laga mat så gör hon nån nytta.

Innebär det här i slutänden att jag kommer få problem med min manlighet och ligga och gråta i kudden på kvällarna? Eller köpa en dunk brämpa att ta till när jag känner klumpen i halsen?

korvgubbe skrev:
.....Så SH behöver sina Mavvar å Markusar å Krisskrossar å biologer och kommunister...

Vaffan säger du? Finns det biologer här :mad: Nakcskåt DIREKCT!!
Sån e jag :)

Chrille skrev:
Jag och tjejen har köpt hus nu och det är ju trevligt MEN jag kan inte sån där snickeri-dynga.

Om hon målar och tapetserar hela huset så lär jag få laga mat hela sommaren och så kul är det ju inte.

- Vi har en trettonårig dotter....

Innebär det här i slutänden att jag kommer få problem med min manlighet och ligga och gråta i kudden på kvällarna? Eller köpa en dunk brämpa att ta till när jag känner klumpen i halsen?

Vaffan säger du? Finns det biologer här :mad: Nakcskåt DIREKCT!!
Sån e jag :)

Köp lite schysta Timellskjortor. KÖp boken "Husrenovering for Dummies" och hugg in... Du och tanten samarbetar och dottern får stå i köket om hon ska få någon veckopeng.
Enkel förhandling:
- 10 minuter i köket ger 10 minuter på internet och 5 minuters mobilpratande... Sånt förstår de sig på de där fjortisarna..

- Försök inte! Vi förstår ändå att det är du som får bita i kudden i ert förhållande!? :tungan

Chrille skrev:
...Personligen har jag ett problem nu på jämlikhetsfronten och kanske kan få hjälp här med hur det ska lösas.
Jag och tjejen har köpt hus nu och det är ju trevligt MEN jag kan inte sån där snickeri-dynga...
Trodde allt Fårrd-meck lärt dig allt om våld, vilja å vaselin.
Hemmapulande är samma skola...
/B. Yggaren

Sweedo skrev:
Trodde allt Fårrd-meck lärt dig allt om våld, vilja å vaselin.
Hemmapulande är samma skola...
/B. Yggaren

Det är ju det som är problemet. Så fort jag lägger lite Fårrd-kärlek i prylarna flyger flisorna, gipsskivorna spricker, dörrar skevar och spik viker sig. Trä är uppenbarligen ett material för kvinnfolk eftersom det inte står pall för lite våld.

Ska däremot bygga garage själv. Gjuta betongplatta låter iaf tryggt.

korvgubbe skrev:
...
Enkel förhandling:
- 10 minuter i köket ger 10 minuter på internet och 5 minuters mobilpratande... Sånt förstår de sig på de där fjortisarna..
....

Aha!! Den där ska jag ta med mig hem.

Hemma hos föräldrarna är det pappa som lagar all mat. Ska det bakas så är det dock mamma som sköter det.
Pappa lagar mat, städar och har hand om de "grövre sysslorna" medan mamma tvättar.

Detta pga av att mamma inte är hemma så värst mycket, tror inte dom tänker i jämställdhetstankar utan mer vilket som är mest praktiskt.

Hemma hos mig så va det ganska jämlikt.
Lagade ungefär lika mycket mat, farsan bakade allt iofs.

Morsan tvättade.
Delades på stykningen.
Morsan pyntade å dammsög.
Farsan klippte gräset å målade etc etc...

Hemma hos oss (mig å sambon) så är det nog sambon som gör mest.
Jag försöker diska å laga lite mat, men på det stora hela är det nog sambon som drar det längsta stråt...
Jag ser liksom inte att det behövs tvättas eller dammsugas etc etc :gnissla

Hoppas hon står ut med mig i fortsättningen också :näsblod

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna