...efter en rad diskussioner om jämnställdhet där jag gång på gång slås över hur många som faktiskt tycker att vi i allra högsta grad har det jämnställt och att lägre kvinnolöner oftast beror på att de är sämre på att löneförhandla och att de "själva väljer att vara hemma"...
Min gode far kan laga två rätter:
- Falukorv stekt till oigenkänlighet som serveras med pommes och stekt lök.
- Hamburgare stekta till oigenkänlighet..
...Där hemma är det min mamma som i alla år lagat mat, tvättat, hängt tvätten, köpt kläder till mig och min bror(innan vi började köpa själva) och dessutom handlat. Hon har hela tiden haft en heltidstjänst på en skola..
Nu har både jag och min bror flyttat hemifrån men det är ungefär samma fördelning därhemma fortfarande...
Vad jag minns såg det likadant ut hos de flesta av mina polare.
Det roliga nu är att höra alla som blir så förbannat upprörda när kvinnor börjar hävda sin rätt och när det rapporteras om löneskillnader.
- Rabiata feminister! Gapar vissa
- Men de VILL JU vara hemma!
- Men de är så kassa på att löneförhandla så de får skylla sig själva..
....Bara för att skulle jag vilja höra hur det såg ut hemma hos er. hur var arbetsfördelningen mellan era föräldrar?
(Nej, att din pappa tankade bilen och bytte däck två gånger om året kan INTE jämnställas med att tvätta och hänga 2 maskiner tvätt varje dag året om)
Min gode far kan laga två rätter:
- Falukorv stekt till oigenkänlighet som serveras med pommes och stekt lök.
- Hamburgare stekta till oigenkänlighet..
...Där hemma är det min mamma som i alla år lagat mat, tvättat, hängt tvätten, köpt kläder till mig och min bror(innan vi började köpa själva) och dessutom handlat. Hon har hela tiden haft en heltidstjänst på en skola..
Nu har både jag och min bror flyttat hemifrån men det är ungefär samma fördelning därhemma fortfarande...
Vad jag minns såg det likadant ut hos de flesta av mina polare.
Det roliga nu är att höra alla som blir så förbannat upprörda när kvinnor börjar hävda sin rätt och när det rapporteras om löneskillnader.
- Rabiata feminister! Gapar vissa
- Men de VILL JU vara hemma!
- Men de är så kassa på att löneförhandla så de får skylla sig själva..
....Bara för att skulle jag vilja höra hur det såg ut hemma hos er. hur var arbetsfördelningen mellan era föräldrar?
(Nej, att din pappa tankade bilen och bytte däck två gånger om året kan INTE jämnställas med att tvätta och hänga 2 maskiner tvätt varje dag året om)
Last edited: