Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Det absolut viktigaste för mp i Stockholm är att göra det så svårt och dyrt att ha bil så alla ska ge upp. De har också sagt upp hyresgästerna vid en brygga vid Ropsten där boende på Tranholmen har sina båtar under arbetsdagen. Personlig transport måste tydligen stoppas till varje pris.

Det absolut viktigaste för mp i Stockholm är att göra det så svårt och dyrt att ha bil så alla ska ge upp. De har också sagt upp hyresgästerna vid en brygga vid Ropsten där boende på Tranholmen har sina båtar under arbetsdagen. Personlig transport måste tydligen stoppas till varje pris.
Visst har dom en bro som skjuts ut från fastlandet till ön på vintern? Eller när isen varken bär eller brister? Inte från Ropsten då utan vid det smala sundet.

Nu är det början på inbördeskrig i MP :hihi

View attachment 517323

”Miljöpartiet vill bygga ett 100 procent förnybart energisystem på en stabil grund av grön baskraft”.

Jojo, och det vill man, trots att alla sett att redan vid dryga 60% sol/vind gick åt helvete i Spanien.
Idioti är att upprepa misstag flera gånger och förvänta sig annat resultat!

Fråga till er stockholmare, jag var i stockholmstrakten som barn, vi åkte ut till någon herrgård, promenerade runt i en park och kom slutligen till ett ställe där man såg "Gibraltarklippan" från land.

Jag tror inte att klippan kallas så på riktigt, men det var en liten ö/rejält klippblock med en brygga och en trappa upp till toppen där det kanske fanns ett hus?

Någon som känner igen det?

Fråga till er stockholmare, jag var i stockholmstrakten som barn, vi åkte ut till någon herrgård, promenerade runt i en park och kom slutligen till ett ställe där man såg "Gibraltarklippan" från land.

Jag tror inte att klippan kallas så på riktigt, men det var en liten ö/rejält klippblock med en brygga och en trappa upp till toppen där det kanske fanns ett hus?

Någon som känner igen det?
Kan det vara Hörningholmsslott? Bifogar bild på klippblocket i vattnet utanför .

Bifogat

• IMG_0339.png
    IMG_0339.png
    2.5 MB · Visningar: 13
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden