Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Det där är ju inget problem eftersom en elbil nuförtiden bara kostar 270 000 SEK.
Källa på det Daniel Helldén (MP)

Den billigaste jag hittar är en kinesisk utgående modell med litet batteri och kostar 339,900:-

Drar man bort statlig sponsring på 70 lax så blir det ganska precis den summan.

Alla ska ha en MG ZS EV 2021 och ingenting annat!

Ska man däremot ha 2022 års modell så kostar den ganska precis dom 70 tusen man får i bidrag mera, men har då ett större batteri
 
Den billigaste jag hittar är en kinesisk utgående modell med litet batteri och kostar 339,900:-

Drar man bort statlig sponsring på 70 lax så blir det ganska precis den summan.

Alla ska ha en MG ZS EV 2021 och ingenting annat!

Ska man däremot ha 2022 års modell så kostar den ganska precis dom 70 tusen man får i bidrag mera, men har då ett större batteri
Nu missuppfattade du Daniel. 70 000 dras bort från 270 000. Han sa alltså att en ny elbil går att köpa förr 200 000 efter avdraget.

Länk till artikeln där han säger det finns någon sida bak i denna tråd.
 
Nu missuppfattade du Daniel. 70 000 dras bort från 270 000. Han sa alltså att en ny elbil går att köpa förr 200 000 efter avdraget.

Då ska Daniel få följa med mig och pruta när jag ska köpa bil.

Jag tycker förövrigt att alla subventioner ska tas bort, eller kanske bara få finnas kvar på bilar som kostar under 271 tusen då...

Då är jag övertygad om att det kommer en som kostar 269990:-
 
Nu missuppfattade du Daniel. 70 000 dras bort från 270 000. Han sa alltså att en ny elbil går att köpa förr 200 000 efter avdraget.

Länk till artikeln där han säger det finns någon sida bak i denna tråd.
Det gick ju att få en e-Up/Citygo-e för de pengarna förra året. Konstigt nog gick den ur produktion orimligt snart efter att ha fått ett större batteri och därmed varit oerhört prisvärd för de som bara behöver en liten bil med hygglig räckvidd.
Hade man varit konspiratoriskt lagd hade man kanske gissat att VW inte vill slösa batterier på att bygga billiga elbilar…
 
Det gick ju att få en e-Up/Citygo-e för de pengarna förra året. Konstigt nog gick den ur produktion orimligt snart efter att ha fått ett större batteri och därmed varit oerhört prisvärd för de som bara behöver en liten bil med hygglig räckvidd.
Hade man varit konspiratoriskt lagd hade man kanske gissat att VW inte vill slösa batterier på att bygga billiga elbilar…

Eller också var den lite för liten för att funka som bil.
Jag har inte själv det behovet men kravet att rymma en ISOFIX barnstol utan att det tar bort två passagerarplatser är ju ett minimum

Jag har åkt i flera olika bilar med barnstol i på sistone, och passagerarsätet fram blir oanvändbart med en modern barnstol även i stora bilar.

I övrigt har jag inget emot enkla bilar där man får använda sin telefon som navigator.
 
Saxat ur aftonblaskan.

Det går fram åt för miljön i hela Europa miljövänlig kol bryts i en allt snabbare takt.


Den ungerska regeringen har meddelat att de befinner sig i ett "farligt läge" på grund av den pågående energikrisen i landet.

En plan om sju punkter har tagits fram för att förbereda landet för kommande regeringsåtgärder, säger Zoltan Kovacs, talesperson för Ungerns premiärminister Viktor Orbán.

Planen handlar i stora drag om att öka den inhemska naturgas- och brunkolsproduktionen. De ska också försöka säkra gastillförseln med den ryska energijätten Gazprom, med vilka de 2021 skrev ett 15-årigt avtal om naturgasimport. Ett samarbete som Ukraina kritiserat.

Men den ungerska utrikesministern Péter Szijjártó menar att det inte finns några alternativa källor som gör det möjligt för dem att sluta importera rysk gas.
 
Saxat ur aftonblaskan.

Det går fram åt för miljön i hela Europa miljövänlig kol bryts i en allt snabbare takt.

Men den ungerska utrikesministern Péter Szijjártó menar att det inte finns några alternativa källor som gör det möjligt för dem att sluta importera rysk gas.
Ahh, det där miljövänliga brunkolet, det var Trump som hittade miljövänligt kol först va?

Om bara någon listade ut hur man klyver atomer så att vi hade en miljövänlig energiform för överskådlig framtid....

Men nejdå, det miljövänligaste som finns är flytande och gasformiga dinosaurier
 
Jag var jävligt sugen på en Lupo 0.3liter/milen, men när jag började undersöka saken hade dom någon skum växellåda som krånglade mycket.

Internet var fullt med beskrivningar av felet
Hade en Lupo 3L cirkus 25 tusen mil . Gick på 03 om man var angelägen. vädligt angeläägen därom ! - jag är ju smålänning....
Själva lådan var ju en vanlig historia men manövreringen av densamma sköttes av elektronik, hydraulik och jävulstyg.
min funkade hyggligt men några turer till VAG-verkstäder vart det och efter detta har jag aldrig mer övervägt att ta en bil till verkstäder jag inte haft någon slags personlig kontakt med.
VAG hade ingen aning själva om hur denna funkade och jag fick oftast upplysa dem om det troliga felet.

Kunde ha en igen om jag hittade en i rätt skick till rätt pris. Den skulle isf byggas om till helt manuell växling.
Och aldrig mer behöva genomlida ett besök på VAG-verkstad.
 
Hade en Lupo 3L cirkus 25 tusen mil . Gick på 03 om man var angelägen. vädligt angeläägen därom ! - jag är ju smålänning....
Själva lådan var ju en vanlig historia men manövreringen av densamma sköttes av elektronik, hydraulik och jävulstyg.
min funkade hyggligt men några turer till VAG-verkstäder vart det och efter detta har jag aldrig mer övervägt att ta en bil till verkstäder jag inte haft någon slags personlig kontakt med.
VAG hade ingen aning själva om hur denna funkade och jag fick oftast upplysa dem om det troliga felet.

Kunde ha en igen om jag hittade en i rätt skick till rätt pris. Den skulle isf byggas om till helt manuell växling.
Och aldrig mer behöva genomlida ett besök på VAG-verkstad.

Jo, jag hittade ombyggnadstipsen på nätet också.

Men det fanns ju andra snåldieslar samtidigt också, som inte led av att höra till VAG koncernen
 
  • Gilla
Reaktioner: DrT
Jo, jag hittade ombyggnadstipsen på nätet också.

Men det fanns ju andra snåldieslar samtidigt också, som inte led av att höra till VAG koncernen
Peugott 207 med 75hp diesel sambon kör ju den på mellan 0,24 som bäst o normalt 0,3. 21000 mil hittills utan att bråka mer än smörja dörrlåset.
 
Dags för luft-zinkbatterier

Men miljömupparna kommer att gråta litervis över detta ändå. Bättre att barn i Afrika gräver med händerna.
 
Dags för luft-zinkbatterier

Men miljömupparna kommer att gråta litervis över detta ändå. Bättre att barn i Afrika gräver med händerna.
Våran regering har väl redan förbjudit all framtida brytning av mineraler?
 
Dags för luft-zinkbatterier

Men miljömupparna kommer att gråta litervis över detta ändå. Bättre att barn i Afrika gräver med händerna.

Fast laddningsbara ZinkLuft batterier behöver också Kobolt som barnen i Afrika gräver fram med händerna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top