Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
MP verkar verkligen se sig som ett vänsterparti: https://www.dn.se/debatt/vi-kan-stoppa-sankningen-av-bensinskatten-med-c-och-l/

Just att dom kallar det högerbudget, och dom är emot den, hintar ju om att dom ser sig som vänster. Nog för att VPK har gått framåt i senaste opinionsundersökningen, men någon överväldigande vänstervåg drar ju inte direkt genom landet just nu. Så med lite tur spelar dom ut sig själva ur riksdagen också.
Det är hård konkurrens om offentliganställda innerstadskärringar, man kan väl hoppas att ett par av partierna åker ut.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Inte konstigt att den debattartikeln hamnade i en tidning som bara läses av Innerstadsfuckon…om man bemödar sig att läsa dyngan så gör de ju inget annat än befäster sin position som Sveriges överlägset mest landsbygdsfientliga parti…

Att folk ska TVINGAS betala mer för bränsle och mer eller mindre FÖRBJUDAS att äga skog ska tydligen rädda världen…

Nyamko Sabuni och hennes identitetslösa parti har jag aldrig haft mycket till övers för, så vi får verkligen hoppas att Annie kommer ihåg sina rötter.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har ett tips till alla MPare.
Säkra ned huset till 10 A huvudsäkring.
På det sättet kommer ni automatiskt lära er att förbruka mindre el och bara använda en sak i taget ?

?
Och bara en fas väl, så det inte fuskas med lastbalancering.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Min morgontidning presenterar både bra och dåliga nyheter angående MP…

Den senaste opinionsundersökningen visar att de glädjande nog ligger under riksdagsspärren med 3.9 %. Tyvärr har de en uppåtgående trend och har faktiskt ökat med 0.1 % sedan den senaste undersökningen…

Den senaste undersökningen har utförts före förra veckans ”superonsdag”, så vi får verkligen hoppas att deras agerande under denna dag skadar dem rejält och inte tvärt om…

Det skulle onekligen kännas bättre att ha dem nedåt 3 % inför valet. Glöm inte att ett antal BLM-aktivister, stenkastare och andra ur Gretas fan club säkert hinner bli röstmyndiga innan valdagen…
 

lenlil

Medlem
Gick med
23 Dec 2016
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph Bonneville
Min morgontidning presenterar både bra och dåliga nyheter angående MP…

Den senaste opinionsundersökningen visar att de glädjande nog ligger under riksdagsspärren med 3.9 %. Tyvärr har de en uppåtgående trend och har faktiskt ökat med 0.1 % sedan den senaste undersökningen…

Den senaste undersökningen har utförts före förra veckans ”superonsdag”, så vi får verkligen hoppas att deras agerande under denna dag skadar dem rejält och inte tvärt om…

Det skulle onekligen kännas bättre att ha dem nedåt 3 % inför valet. Glöm inte att ett antal BLM-aktivister, stenkastare och andra ur Gretas fan club säkert hinner bli röstmyndiga innan valdagen…
Jag hoppas att MP, Lib och KD åker ut i nästa val.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
bugg hos svenska folket.
Du behöver ha lite mer tillit till folket ute i landet, zoda. Dom mentala problem vi har i landet tror jag mest finns i och omkring storstäderna. Det är där folk är mest 'medvetna'. Dock är denna falska medvetenhet en effekt av den stress som större städer skapar hos människor, och så småningom bottnar i masshysteri. Tänk dig själv att vara tvungen att bo, sova, vakna, i en betonggrotta varje morgon, och när du kommer utomhus ser du bara höga murar med fler betonggrottor omkring dig. Jag blir störd av att bara tänka mig bilden.
 

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
Problemet är att nu får miljöpartiet nästan ett år på sig att propagera sin politik, peka på alla andra inklusive Socialdemokraterna och med höga röster påtala att alla andra är miljöbovar utom dom själva.
Nu behöver de inte komma överens med några andra och backa på sina politiska övertygelser som de varit tvungna i 7 år för att få stanna kvar i finrummet.

Så jag misstänker att miljöpartiet kan lyckat att få ett uppsving under 2022 och hamna en bra bit över spärren.
Om inte pandemin kommer tillbaka med stor kraft och kriminella skjutningar eskalerar ännu mer för då bryr sig folket mer om dessa problem än om vad miljöpartiet säger om fordonens hemska inverkan på miljön. (skumt att nyheten om att utdikade våtmarker i Sverige släpper ut lika mycket koldioxid som Sveriges samlade fordonspark fick så lite uppmärksamhet och försvann fort från tidningarnas rubriker.)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Problemet är att nu får miljöpartiet nästan ett år på sig att propagera sin politik, peka på alla andra inklusive Socialdemokraterna och med höga röster påtala att alla andra är miljöbovar utom dom själva.
Nu behöver de inte komma överens med några andra och backa på sina politiska övertygelser som de varit tvungna i 7 år för att få stanna kvar i finrummet.

Så jag misstänker att miljöpartiet kan lyckat att få ett uppsving under 2022 och hamna en bra bit över spärren.
Om inte pandemin kommer tillbaka med stor kraft och kriminella skjutningar eskalerar ännu mer för då bryr sig folket mer om dessa problem än om vad miljöpartiet säger om fordonens hemska inverkan på miljön. (skumt att nyheten om att utdikade våtmarker i Sverige släpper ut lika mycket koldioxid som Sveriges samlade fordonspark fick så lite uppmärksamhet och försvann fort från tidningarnas rubriker.)
Samma analys gör jag - de små partierna med väldigt spetsig retorik gynnas oftast av att skrika högt i diket utan att behöva ta ansvar för något.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag hoppas att MP, Lib och KD åker ut i nästa val.

Jag hoppas på precis samma sak. Tänk att slippa hon skånskan som bräker något provokativt och landsbygdsfientligt så fort hon öppnar käften, hon med breda näsan som pratar så ofantligt mycket utan att säga något alls och hon blondinen som gallskriker precis hela tiden. Tänk vad tyst och skönt det skulle bli i media…!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Samma analys gör jag - de små partierna med väldigt spetsig retorik gynnas oftast av att skrika högt i diket utan att behöva ta ansvar för något.

Det gäller nog inte bara små partier, utan snarare ALLA partier som står vid sidlinjen och skriker. Det är liksom lätt att vara självutnämnd världsmästare när man vet att ens politik ändå inte kommer att prövas i ett skarpt läge...SD är väl typexemplet på detta. Utöver deras migrationspolitik så har de ju tamejfan ingenting som inte är rent trams och svammel. Ändå attraherar de var femte svensk...

Många förutspår att MP kommer att öka sina siffror genom att stå utanför regeringen. Jag hoppas naturligtvis att det inte blir så, så att Sverige slipper det mest landsbygdsfientliga partiet en gång för alla. Om det ändå faller ut på det sättet så får man väl hoppas att eventuella samarbetspartners inte behöver ta med dem i en regering.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Jag hoppas på precis samma sak. Tänk att slippa hon skånskan som bräker något provokativt och landsbygdsfientligt så fort hon öppnar käften, hon med breda näsan som pratar så ofantligt mycket utan att säga något alls och hon blondinen som gallskriker precis hela tiden. Tänk vad tyst och skönt det skulle bli i media…!

Fast med det där: "som pratar så ofantligt mycket utan att säga något alls" fångar du väl in nästan varenda politiker?
Bara att lägga till lite olika yttre attribut så är de med allihop.
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Det gäller nog inte bara små partier, utan snarare ALLA partier som står vid sidlinjen och skriker. Det är liksom lätt att vara självutnämnd världsmästare när man vet att ens politik ändå inte kommer att prövas i ett skarpt läge...SD är väl typexemplet på detta. Utöver deras migrationspolitik så har de ju tamejfan ingenting som inte är rent trams och svammel. Ändå attraherar de var femte svensk...

Många förutspår att MP kommer att öka sina siffror genom att stå utanför regeringen. Jag hoppas naturligtvis att det inte blir så, så att Sverige slipper det mest landsbygdsfientliga partiet en gång för alla. Om det ändå faller ut på det sättet så får man väl hoppas att eventuella samarbetspartners inte behöver ta med dem i en regering.

Just i fallet MP så visade det väl sig väldigt tydligt att det var oerhört mycket enklare att vara i opposition än att vara med och regera.
Det är som sagt alltid enklare att skrika nej och fel till allt än att själv ha ett användbart alternativ. Inklusive konsekvenser då, vilket MP kategoriskt missade.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Öööh…tänkte inte på det i Sundbyberg där jag bor…

 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Just i fallet MP så visade det väl sig väldigt tydligt att det var oerhört mycket enklare att vara i opposition än att vara med och regera.
Det är som sagt alltid enklare att skrika nej och fel till allt än att själv ha ett användbart alternativ. Inklusive konsekvenser då, vilket MP kategoriskt missade.
Om du frågar språkrören är det är ingen hejd på vad de lyckats åstadkomma under dessa år! Elcyklar och "Bonus Malus" är vad jag kommer minnas. +deras huvudlösa inställning till invandring. Allt ett totalt fiasko. Men nog fan har de lyckats att åstadkomma, tyvärr...
 

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Om du frågar språkrören är det är ingen hejd på vad de lyckats åstadkomma under dessa år! Elcyklar och "Bonus Malus" är vad jag kommer minnas. +deras huvudlösa inställning till invandring. Allt ett totalt fiasko. Men nog fan har de lyckats att åstadkomma, tyvärr...
Absolut, men eftersom de är genuint värdelösa på konsekvensanalys är priset att de är under 4% och inget parti vill liera sig med dom.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top