Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Tidigare i år rapporterades att Kina planerar att bygga 247 gigawatt ny kolkraft...
Ingen fara. Sverige kommer till undsättning och räddar världen medelst plastpåseskatt och ett par väderkvarnar.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Oj, visste inte ens om den där "tidningen".
Läste runt lite bland reportagen, och....ja...rätt enkelspårig måste jag säga.
Tja det är väll aftonbladet med? men visst skriver dom om saker som väldigt många vänster tidningar inte skriver om det är nog din indoktrinering från traditionell gammal media som spökar för dej.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tja det är väll aftonbladet med? men visst skriver dom om saker som väldigt många vänster tidningar inte skriver om det är nog din indoktrinering från traditionell gammal media som spökar för dej.
Troligtvis har du rätt.
Men behöver ju uppenbarligen hjälp där för att bli av med mina spöken....vilket media använder sig inte av ovan nämnda taktik?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Troligtvis har du rätt.
Men behöver ju uppenbarligen hjälp där för att bli av med mina spöken....vilket media använder sig inte av ovan nämnda taktik?
Högst troligt så pekar all media på just det dom tycker är sanning o det som läsaren bör veta.

Men oavsett så måste du väll uppfatta att något är brutalt fel i Media inklusive svensk statstelevision o även tv4 nu mera allt är vinklat Från dom verkliga samhälls problemen.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Jo, må så vara.
Men tidningar här uppe i norr skriver mest om hockey och pedofili, och det verkar stämma rätt bra med vad som händer.
Och i söder är det en skjutning och en sprängning ganska jämt fördelat på varannan dag, och det verkar ju också vara rätt bra överensstämmande.
I övrigt vette fan om det händer någonting revolutionerande?
Så, vad ska man läsa?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Högst troligt så pekar all media på just det dom tycker är sanning o det som läsaren bör veta.

Men oavsett så måste du väll uppfatta att något är brutalt fel i Media inklusive svensk statstelevision o även tv4 nu mera allt är vinklat Från dom verkliga samhälls problemen.
Vilka problem är det du inte ser? Det jag tycker är viktigt att berätta om är brottslighet och energifrågor. Rent musikaliskt gör det mig inget med färre rappare, men det vore bättre med rap battle än att de skjuter bland hederligt folk.
Den senaste veckan har det varit prat om skjutningar i vareviga tv-program och artiklar i överflöd med samma sak.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Problem finns i överflöd det ser även en blind, det är nog o viljan att peka på dom enkla lösningarna, helt enkelt att dra in uppehållstillstånd och att oavsett vad pk vänstern säger utvisa, det finns ingen anledning att behålla mera drägg innom gränserna än det egenproducerade witetrach som är genom svenskt.

Dessa går utmärkt att ge en spade o krav på att gräva 8/12 meter dike om dagen, annars vatten o bröd i tukthus.

Sedan vad detta har med bränslets förbjudan vetefan.. ?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det är nog bra att följa media, kritiskt, från flera inriktingar - och sedan stoppa ut näsan genom dörrspringan emellanåt för att se om ens något av det som säjs stämmer.

Alla vill sälja något, alla har en agenda, alla vill lyfta fram något specifikt på bekostnad av något annat.

Varför skall just du vara mottagare av ensidig och vinklad nyhetsförmedling?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det är nog bra att följa media, kritiskt, från flera inriktingar - och sedan stoppa ut näsan genom dörrspringan emellanåt för att se om ens något av det som säjs stämmer.

Alla vill sälja något, alla har en agenda, alla vill lyfta fram något specifikt på bekostnad av något annat.

Varför skall just du vara mottagare av ensidig och vinklad nyhetsförmedling?
Menar du mej så är jag nog synnerligen omotaglig för information som inte lixom rymms i min bubbla. O jag drar alla över samma kam oavsett färg ras kön och ålder ?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Menar du mej så är jag nog synnerligen omotaglig för information som inte lixom rymms i min bubbla. O jag drar alla över samma kam oavsett färg ras kön och ålder ?


Nä, det är en allmän reflektion.
Jag ser att du skojar, men jag menar det på djupet: det finns inget facit i nyhetsrapportering.
Jag var på väg att säga "längre" men det är mer än 100 år sedan uttrycket: "Det första offret i en konflikt är sanningen" myntades (Fritt tolkat) och redan då var det en gammal sanning.

Olika epoker och olika regimer har olika lång löplina att röra sig på, med sanningen som utgångsläge.
Gemensamt att alla förhåller sig till sanningen på ett sätt som kan - som skall ifrågasättas.

Det är vårt ansvar att ifrågasätta och realitetspröva allt vi matas med.
Den som tror att SR/SVT/Public Service skulle vara någon slags likare och fria från någon agenda behöver titta på Aktuelltintervjun med Joakim Ruist någon gång emellanåt för att få sig en uppfriskande pungspark.


Man måste bygga sin egen världsbild, och den som försökt stapla identiska byggklossar på varandra vet att man inte kommer speciellt långt på det viset. Det krävs ett urval av olika geometriska former, och ett kitt att sammanfoga dem med för att få en stabil grund att betrakta världen från.



Edit:

Robert Fisk dog ifjol.
The Times och sedermera Independents mångårige reporter i Mellanöstern.
Alltid på plats där det hände något - och oftast där en vecka innan det small och därför två veckor före alla andra.

Här i ett 15 år gammalt framträdande, en paneldebatt angående USAs nära förestående inmarsch i Iran för att slå ut deras kärnanläggningar - för typ nuttifjuttonde gången.
Det blev inte av den gången heller, men Robert Fisk ställer frågan som ingen annan orkar:
Varför har Iran nukleär kapacitet?




4 minuter intressant berättande av en prolog ingen vill kännas vid idag.
Hade vi haft fler reportrar som Robert Fisk så hade vi haft en klarare horisont.

...och även han skall ifrågasättas, så klart!
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Varför är inte JAG bjuden dit? Oförskämt... jag vill också ladda hyr-teslan från ett dieselaggregat.
Enligt tweeten har de köpt - inte hyrt, 20 bilar. För att åka 7,5 mil. På en klimatkonferens? Eh. Va?? Jag fattar ingenting.

Elbussar kör i stan här, såna långa rackare som tar massor med folk. Två sådana är säkert billigare, garanterat mer miljövänliga. Och de kan duttladda medan konferensen pågår, och köra matartrafik när så behövs.

Eller kan det vara så att det här är så viktiga människor att de inte kan tänka sig åka kollektivt? Det vill säga du och jag ska åka kollektivt, för att de politiker VI röstat fram sagt så, samtidigt som de själv ska åka så som majoriteten av folket vill? Alltså sorry, men det är inte 1800-tal längre. Den där skiten flyger inte!

Skämt (?) åsido. Hur i hela friden tror de att de ska få med sig folket? Våra politiker pratar om att ett litet land som Sverige ska vara en förebild för andra länder som försvar när någon påpekar hur obetydlig Sveriges påverkan är. Men själva visar det sig att samma politiker är precis lika, om inte mindre, förändringsbenägna än folket de representerar.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top