Mike The Bike Kör MOTARD??!!

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Som ett led i mitt nya 7 stegs program som heter LEV LÄNGRE så har jag nu bestämt mig för å bara köra Motard på landsvägen å köra Rookie 1000 istället med min ZX10a!

Nu blir många sura å tycker att jag lyssnat på gsxr1100 för mycket, men men som jag sa i en tidigare tråd kan jag inte hålla mig utan åker alltid alldeles för fort.

Jag kör nästa alltid mycket för fort, sällan under 200 på motorvägen (någon gång) å sällan under 150 på mindre vägar.

Jag är ju en ansvarsfull far nu som istället satsar på Superbike och Isle Of Man.

Så min tid som fartdåre på allmäna vägar är slut.

Min ZX6a är såld å Transiten verkar också vara det så nu skall jag bara ha tag i en grym Motard.

Förslag motages tacksamt, jag kan inte så mycket om dessa, inget alls faktiskt.

Vill ha en som går bra och som har långa serviceintervaller då jag kör mycket.

/Mike

Mike borde ha ett engagerande 8till5-jobb som förhindrar honom att fundera så kopiöst mycket på vad han ska göra med all fritid! :hihi

Skoj är det i vilket fall som helst. Innebär detta att jag får din 05 ZX6RR att köra supersport med? :7peta

Låt oss hoppas att första tävlingen nästa år är Anderstorp så 10an får sträcka ut ordentligt! Då vill jag se låga 42or!

Ja nästa år börjar tidigt med Valencia den 31/1 plus 3 utlandskörningar på bana innan premiären på Atorp.

Därför lovar jag nu på heder å samvete å allt sånt där att det blir låga 42or :tummenupp

Nej du får inte den hojen :hihi

Har jag någon fritid :va

/Mike

Don Quixote skrev:
Mike borde ha ett engagerande 8till5-jobb som förhindrar honom att fundera så kopiöst mycket på vad han ska göra med all fritid! :hihi

Skoj är det i vilket fall som helst. Innebär detta att jag får din 05 ZX6RR att köra supersport med? :7peta

Låt oss hoppas att första tävlingen nästa år är Anderstorp så 10an får sträcka ut ordentligt! Då vill jag se låga 42or!

Köp min :tungan Mittemellanmotard skulle jag vilja kalla den. Har bara stått denna sommaren praktiskt taget.

Funkar bra på landsväg, skönare "komfort" än 660 mm.

Isle of man kanske inte är det bästa om du vill behålla livet...

Carbon skrev:
Skulle man köra ihjäl sig mindre på en motard?

I mitt fall så är svaret ja. Speciellt när jag var färsk med kort och hoj så var det flertalet gånger som jag hade kört mycket fortare om hojen hade gått fortare och hade hojen gått fortare så hade jag varit död eller allvarligt skadad vid det här laget. Nu klarade jag mig enbart pga av hastigheten var så låg att jag kunde bromsa. Ok, visst, en förare med bättre koll än vad jag hade då hade kanske inte gjort de misstagen men jag hävdar att riskerna sänks betydligt med motard jämfört med sporthoj.

Grymt att du ska köpa motard, Micke!! Enda jobbigt är väl att du skaffar nåt värre än mig (dvs vilken motard som helst ungefär) och kör i från mig på kurviga vägar också..... Börjar förstå varför du tjatade så om att köra motarden nu förresten... :hihi

Annars säger jag som Zeb_Macahan, köp KTM 660 men det tror jag att jag har sagt till dig några gånger apropå motard. Provkör dock 625:an också innan köp, vissa tycker tydligen att den är smidigare än 660n trots att 660 har fördelen på papperet.

-edit- köp ingen fjollmotard som Duke II (den är för jävla ful dessutom) eller min, blir bara dyrt när du klotar. Ingen motard blir nånsin bekväm så den aspekten kan du också bortse ifrån. Husa, Husky och de mer exotiska italienska märkena ska du hålla dig borta från om du vill slippa mek. och service i tid och otid.

Last edited:
Mike the bike skrev:
Som ett led i mitt nya 7 stegs program som heter LEV LÄNGRE så har jag nu bestämt mig för å bara köra Motard på landsvägen å köra Rookie 1000 istället med min ZX10a!

Nu blir många sura å tycker att jag lyssnat på gsxr1100 för mycket, men men som jag sa i en tidigare tråd kan jag inte hålla mig utan åker alltid alldeles för fort.

/Mike
Hallelulia jag har omvänt en syndare :lol Du gör rätt som fattar detta kloka beslut :tummenupp

Va i hela hisingen?

En polare gjorde precis samma grej typ för 3 dar sen...

Bytte från en Fireblade -01 till en KTM LC640 .... ... .. .

Jaja... nu vill jag se feta wheelies från dig Mike :)

Tänk jag visste att du om någon skulle blir glad.

Kul att kunna glädja någon :tummenupp

Nä jag menar vad jag skrev jag kör ju som en idiot :kocko

Behöver nåt långsammare.

/Mike

GSXR1100R skrev:
Hallelulia jag har omvänd en syndare :lol Du gör rätt som fattar detta kloka beslut :tummenupp

hoho

kan rekomendera honda xr650r. bytte åt mig en sån 2 veckor sen.. åkte falun nyköping t&r i helgen... okej det var lite slitigt med alla kläder och stor ryggsäck.. men hellre på den än på en stenhård husa... sen har du motorgarantin och säkert minst mek av alla motarder!

Vibrerar en hynda mindre än en ktm? Provkörde en 660 å efter en 15 min så ville man inte åka längre. :) *vibreeera*

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph