Microsoftlovers/fans/dyrkare - gonatt!

oj oj oj nu får du lugan dig lite, låt mig citera pelle "Dvs snåla studenter, piratpartister och stamkunderna på Gekås." är ju din mac älskade allierade som tog upp pengar o kallade oss för fattiga gekås stammisar! OCH sen undrar jag varför du klankar ner på kvinnor..

Vi vann ju för länge sen

Jag är inte en del av en rörelse. Jag är bara en snubbe som arbetar med Mac för att en PC inte klarar av jobbet. Jag har inget mot MS eller Wind.
Jag klankar inte mer på kvinnor, det gör de själva när den kommentaren dycker upp vilket den gör.

Jag är inte en del av en rörelse. Jag är bara en snubbe som arbetar med Mac för att en PC inte klarar av jobbet. Jag har inget mot MS eller Wind.
Jag klankar inte mer på kvinnor, det gör de själva när den kommentaren dycker upp vilket den gör.

ja o det är förvisso sant!

Det finns ingen vinnare i en sån här diskussion, det förstår vem som helst.

Du menar på att man inte kan lira alla de där spelen på en Mac? BootCamp. Jag kör GTA, Moto GP, mfl för Win på Macen, funkar kanon.

Det är kommer alltid upp som ett argument från Macfolket i såna här disskussioner.
Den slutsatsen jag drar av det , är att Macens största fördel är att den kan köra Windows.

F.ö. tycker jag Apple har usla programmerare som inte kan få MacOs att fungera bra på vilken hårdvara som helst.
Min dator t.ex. är ett hopplock av delar köpta från olika ställen. Den har jag kört Win 7 på sen första betan och installerar och testar skum mjukvara på hela tiden. Den har aldrig hängt sig. Microsoft har skickligare programmerare som lyckas få Windows så stabilt oavsett vad man kör det på och vad skit man matar in i det. Detta är nåt som Apple aldrig skulle gå iland med. Därför får man absolut inte köra MacOs på nåt annat än deras egen hårdvara...

Sen är det ju pengar inblandade också, det skulle vara svårt för Apple att göra sån vinst som dom gör nu, om dom inte kunde lura alla stackare att man får vad man betalar för när man köper en Mac.

. Microsoft har skickligare programmerare som lyckas få Windows så stabilt oavsett vad man kör det på och vad skit man matar in i det. Detta är nåt som Apple aldrig skulle gå iland med. Därför får man absolut inte köra MacOs på nåt annat än deras egen hårdvara...

Nej, det är inte alls därför. Anledningen att OSX endast ska köras på Mac är att operativsystemet ingår i din dator när du köper en Mac. Ingen höjdare att ge bort världens bästa OS så att folk kan köpa vilken skit-PC som helst någon annanstans. Dessutom så förbättrar det stabiliteten avsevärt när man endast måste stödja ett begränsat register av hårdvara.

Jag kör OSX på en vanlig standard-PC, men det är inget man ska göra. Apple gör dessutom allt de kan för att göra det så svårt som möjligt.

Dessutom så förbättrar det stabiliteten avsevärt när man endast måste stödja ett begränsat register av hårdvara.

Ja, det var ju exakt det jag sa. Apple klarar inte av att få MacOs stabilt på vilken hårdvara som helst.

Ja, det var ju exakt det jag sa. Apple klarar inte av att få MacOs stabilt på vilken hårdvara som helst.

Det är ju bara en spekulation då de inte ens är intresserade av det. En s k "moot point".

Är ni nöjda med era Windows-PC så är det väl bra med det. Väldigt hätsk debatt för att några "oliktänkande" också är nöjda. Det har väl aldrig varit så lätt att välja vad man vill. Allt flyttar ut på webben och gör OS/HW mindre relevant.

Varför skulle man vilja köra MacOS på en ful dator? Det är som att bli serverad grillad oxfilé med hemgjord aioli och tacka för det hela genom att dränka allting i ketchup.

Tja, skulle skicka paket med DHL men för att skriva ut ettiketter var man tvunen att ladda hem program, instalera, ställa in m. m. Jag kommenterade att det inte fanns en Mac version varpå killen säger jaha men då behöver du inget, det funkar på mac!!!

Behövde hjälp av Apple supporten, väntade en minut sen var det någon som svarade på mina frågor, redan där var jag impad att personen i luren kunde sin sak o inte bad mig kolla om sladden var i eller om jag har startat om datorn! Droppen var nog när jag efter 10 min fick mail av killen som frågade hur det gick, om jag löste problemet och att han kom på någon mer ide om hur man kunde gå till väga som han skickade till mig!

Fan vad Apple och Mac suger och helvete att jag gick över!!!!

Behövde hjälp av Apple supporten...

Fan vad Apple och Mac suger och helvete att jag gick över!!!!
Ja, det måste de göra. Jag har aldrig behövt ringa supporten på grund av en Windowsdator jag har kört.

Tjorviga bredbandsuppkopplingar räknas inte. Det skyller jag helt och hållet på Comhem.

F.ö. tycker jag Apple har usla programmerare som inte kan få MacOs att fungera bra på vilken hårdvara som helst.
Min dator t.ex. är ett hopplock av delar köpta från olika ställen. Den har jag kört Win 7 på sen första betan och installerar och testar skum mjukvara på hela tiden. Den har aldrig hängt sig. Microsoft har skickligare programmerare som lyckas få Windows så stabilt oavsett vad man kör det på och vad skit man matar in i det. Detta är nåt som Apple aldrig skulle gå iland med. Därför får man absolut inte köra MacOs på nåt annat än deras egen hårdvara...

Det roliga är att när MS äntligen har fått ett operativsystem att fungera har de kollat och kopierat en stor del av OSX. Det medgav de till och med...

Last edited:
Nu har jag inte läst tråden, men människoklasserna i rubriken existerar väl ändå inte?
Man är knappast ett fan av något Microsoft kommer upp med, man bara använder det per automatik antingen för att det är rådande standard, alternativt för att man vägrar Apple. Inte sant? :va

Om man skall snacka Fanboys så är det väl bara att räkna ihop artiklar/trådar där:

En Applefanboy påpekar hur bra / bättre appleprylen är och hur frän nästa appleprylen kommer att bli.

VS

En MSfanboy som gör samma sak.

Personligen har jag varit datoranvändare i 20+ år och inte en enda gång känt behovet av att försvara, förklara eller försöka få någon att köpa en likadan. Gissa vilken sorts dator jag använder?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park