Michelin pilot power

• Thread starter Thread starter rrp
  • Start date Start date
SENSEI skrev:
2221537 Hördu Svampe nu är det ju som så att du är ju sååå långsam precis som triggerhappy.... så ni kan ju åka runt på gml macadam... :7peta...

...
Sanningen är hård :gråta ...nån som har beggade maccisar att bjucka på :hihi

Gottis skrev:
2221546 ...men nu vet jag inte hur snabbt det går för dig och gubben
Tja, det var inga problem att runda dig på licenskörningen på Sviestad i våras iallfall :hihi ....givetvis körde jag PP.

Jag är dock överens med dig om att racedäck är mer "lämpade" för inspirerad körning på bana, speciellt när det börjar gå undan. För oss dödliga utan Rossi ambitioner som trots allt varvar lite lunkande runt banor med gatåka så får det duga med vanliga gatdäck.

Last edited:
PiEn skrev:
2221411 Jag var med på gotland ring 05. och 2 st hojar krashade samma dag, däcken släppte, finns på film. båda hade pp.. sj kör jag inte bana så har tyvärr inget att rekomendera.

Båda körde dessutom med ena handen på gasen. Skärp dig nu.

Jag har kört på Midlanda i tre dar i helgen med Pilot Power bak och Sportec M-1 fram och de ser ut att må lika bra.

Kom igen när du har egna erfarenheter.

.

Däcket dom körde med på gotland -05 måste varit Michelin Powder, speciellt utvecklat för att köra på kalk-puder :) Slintit som faun :skrämd

PiEn skrev:
2221374 ganska sant från gotlandring 05.
Du skriver rätt obegripliga saker men jag vet med 100% säkerhet att Pilot Power inte är bannlysta från varken Sviestad eller Gotland Ring. Det är dessutom många som hävdar att Pilot Power är det däck som fungerar bäst på Gotland Ring vad gäller gathojar.

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2221732 Sanningen är hård :gråta ...nån som har beggade maccisar att bjucka på :hihi

Tja, det var inga problem att runda dig på licenskörningen på Sviestad i våras iallfall :hihi ....givetvis körde jag PP.

Jag är dock överens med dig om att racedäck är mer "lämpade" för inspirerad körning på bana, speciellt när det börjar gå undan. För oss dödliga utan Rossi ambitioner som trots allt varvar lite lunkande runt banor med gatåka så får det duga med vanliga gatdäck.

:hihi :hihi sant men vem va det som tycket han skulle testa Greppet med Mattias hoj då :7peta :D :D sen får jag väl skylla på att det va första gången jag körde hondan och med Race växling och första gången på banan så puss på dej syns på åsen om du ska dit den 19-20

har du provat att köra på race däck triggy gör det jag va sjukt impad när jag testade förra hösten sista träningen på falkenberg och då hade jag kört hela sommaren på PP

Neutral skrev:
2221780. Det är dessutom många som hävdar att Pilot Power är det däck som fungerar bäst på Gotland Ring vad gäller gathojar.

detstämmer bra jag körde två kvälls träningar där förra sommaren och polaren slet ner sina racedäck skit snabbt medan mina knappt rugglade då hade vi samma tempo och samma hojar

Jag har kört 2 ggr Gelleråsen och en licenskörning på Sviestad med Pilot.
Inga som helst problem med greppet i alla fall.

Visst det är inte ett rent racedäck men att det är dåligt för bana är bs.

Gottis skrev:
2222074 :hihi :hihi sant men vem va det som tycket han skulle testa Greppet med Mattias hoj då :7peta :D :D sen får jag väl skylla på att det va första gången jag körde hondan och med Race växling och första gången på banan så puss på dej syns på åsen om du ska dit den 19-20

har du provat att köra på race däck triggy gör det jag va sjukt impad när jag testade förra hösten sista träningen på falkenberg och då hade jag kört hela sommaren på PP

mmm....Dunlop 207GP var inte det greppigaste jag testat i +5grader å lätt duggregn :huvet (Ett givet förarfel men jag var ganska fartblind just för jag klev av 10án och hade "den" farten i kroppen)

Jo jag har testat racedäck och det är underbart, jag vet ! MEN det håller inte så länge och man hamnar ju i ett gränsland om hur "hard core" man vill vara med sin bankörning. Eftersom jag å tanten delar hoj i år så måste vi åka på däck som håller dubbla pass...det kan bli giftigt på race gummin.

Det ser ut att kunna bli ERF för mig på åsen spakandes KaZ R6á med KaZ och Buster den 22/7...jag kanske följer med på träning den ..ähum var det den 19 eller den 20/6...vi får se.

Du lär ju få öka tempot från 1,57 tid på a-torp för att inte bli dragen av en gubbe som mig :hihi *hetsar lite*

Däcks valet är en komprimis, PP och PP2CT har gjort mig och många fler mycket nöjda. Jag har testat annat som funkat också....

Last edited:
Jag körde på Falkenberg häromdagen med mina Pilot Power. Tempot var väl medelmåttigt bland dom som körde i snabba gruppen kan man säga. Jag hade däcktempmätare på bakdäcket och den visade aldrig mer än 60, precis som gången innan när jag körde med Pilot Road bak. Jag vill alltså påstå att om man inte är bland dom snabbaste i snabba gruppen så kommer man inte att få några problem med överhettning av Pilot Power.

PiEn skrev:
2220694 Jätte bra på gatan.. inte så värst kanon på banan är vad jag tror och har hört.
ja har o kör me pilot power på bana,fungerar skit bra...mycke bra grep fram som bak...

PacMan skrev:
2222204 Jag körde på Falkenberg häromdagen med mina Pilot Power. Tempot var väl medelmåttigt bland dom som körde i snabba gruppen kan man säga. Jag hade däcktempmätare på bakdäcket och den visade aldrig mer än 60, precis som gången innan när jag körde med Pilot Road bak. Jag vill alltså påstå att om man inte är bland dom snabbaste i snabba gruppen så kommer man inte att få några problem med överhettning av Pilot Power.

kan man inte få låna den mätaren av dej skulle vilja se vad slicksen har för temp

jag körde också på falken som tur är så blir det ju aldrig några längre pass i gatgrupperna efter som folk banne mig måste lägga sig någonstan men PP funkar kanon absolut enda stället man ska ta det lite lungt är i högfartan framdäcket kan släppa där uppe
:död

PacMan skrev:
...Jag hade däcktempmätare på bakdäcket och den visade aldrig mer än 60...
IR? Mätnogrannhet?

Jag har temperaturmätning (bl.a) som yrke, och stöter dagligen på personer som har felaktiga temperatur referenser. Hur varmt tror ni att det är i en skållhet dusch, när börjar vatten ryka, vid vilken temp drar man bort handen direkct? De flesta brukar bli mycket förvånade över att det är så pass låga temperaturer vi pratar om.

Jag har mätt däcktempen ett antal gånger med kalibrerad utrustning, dock aldrig under färd, och har hittills aldrig sett högre värde än 52°C.

Nu senast på Gotland höll däcken knappt 40° vid ankomst i depån!

Börjar bli seriöst nu och däckskriget är i ful gång på bandagarna, däcktemp asfalts temp hade ni soft/medium lr medium runt om.

:pannkyss

Disasterpiece skrev:
2221419 Tydligen.. Hon vet ju för hon var trots allt "där", dessutom finns det faktiskt på film. :mattias :gnissla

Hojarna är rent av livsfarliga
Hoztic skrev:
2221514 Ojojojoj :jisses Vad hade dom för hojar? Du måste berätta så att vi kan undvika dessa livsfarliga fordon, för det måste ju bero på att just dom hojarna var jättefarliga, å dessutom med jättefarliga däck.

Gottis skrev:
2222395 kan man inte få låna den mätaren av dej skulle vilja se vad slicksen har för temp

jag körde också på falken som tur är så blir det ju aldrig några längre pass i gatgrupperna efter som folk banne mig måste lägga sig någonstan men PP funkar kanon absolut enda stället man ska ta det lite lungt är i högfartan framdäcket kan släppa där uppe
:död

Det ska jag ha i åtanke. :gnissla

Visst kan du få låna mätaren. Det är en liten dosa med sensorn i änden av en kabel, så antingen kan du mäta tempen när du kommer in efter ett pass eller montera den lite provisoriskt på din hoj om du vill kunna kasta ett öga på den medans du kör. Jag ska troligtvis till Falken på måndag igen, så om du är där kan du ju leta upp mig i depån.

FZ1: Jo, det är en IR-mätare. Noggrannhet vet jag inte exakt, men i originalutförande verkar den mäta "rätt" inom några tiondels grader. Nu är den lite modifierad, men mer fel än plus/minus någon grad tror jag inte att den visar. Jag har aldrig läst så mycket som 60 grader på den, men den visade 54 efter ett ganska lugn invarv till depån i alla fall.

P-power mot sportec m1?
Mina M1's brann upp förra året, blev blixthårda och jag böt ut innan dom tog slut...
Men jag kör mkt hoj, på gata och en gång i veckan på bana, måste vara ok för båda lixom :3freak
Så antingen kör jag p-power eller ett sett M1's till, grymt nöjd med M1's så länge dom höll i alla fall.

Nån som vet om p-power tål värme lite mer än m1?

PiEn skrev:
2221411 Jätte bra på gatan.. inte så värst kanon på banan är vad jag tror och har hört...
...
...
sj kör jag inte bana så har tyvärr inget att rekomendera.
Och i profilen:
Vem är jag?:
Sophie... övningskööör

Du måste vara en riktig expert på däck :hihi

Du var mig en lustig en. jag skrev att jag INTE kört bana. Men eftersom du inte verkar ha mycket mer vettigt att säga en vad jag hade så :tomten

newstead skrev:
2223287 Och i profilen:
Vem är jag?:
Sophie... övningskööör

Du måste vara en riktig expert på däck :hihi

PiEn skrev:
2223304 Du var mig en lustig en. jag skrev att jag INTE kört bana. Men eftersom du inte verkar ha mycket mer vettigt att säga en vad jag hade så :tomten
Jo, jag såg att du skrev det... det var därför jag citerade det. Tyckte det var lite konstigt att du kommer med rekommendationer utan egen erfarenhet bara. :tomten

PacMan skrev:
2222894 Det ska jag ha i åtanke. :gnissla

Visst kan du få låna mätaren. Det är en liten dosa med sensorn i änden av en kabel, så antingen kan du mäta tempen när du kommer in efter ett pass eller montera den lite provisoriskt på din hoj om du vill kunna kasta ett öga på den medans du kör. Jag ska troligtvis till Falken på måndag igen, så om du är där kan du ju leta upp mig i depån.

får se om jag orkar ta mig ner och om jag har råd :( ska va hela lördagen på falken och köra för SMC lär kosta däck

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman