Michelin pilot power

  • Thread starter Thread starter rrp
  • Start date Start date
Hoztic skrev:
2224198 Hur bra överlever den smuts, vatten osv då? :va
Eller kör du bara bana med din hoj?

I torrt väglag funkar det bra, dvs. den verkar tåla lite damm och så. I vått har jag inte provat, men jag skulle tro att den överlever det även om den säkert mäter väldigt fel medans den är blöt.
 
Eskilsson skrev:
2224163 Ja ja. Hörde nog på gotland hur du sucktade efter bandäck med bättre stommar och mera fäste :hihi
Jag bytte från Metzler Sporttec till Rectec just för att få bättre livslängd.
Gatdäcken verkar inte klara värmen så bra som det behövs.
Kollade på Carstens Pilot power nu efter 3 dagar på Gottland. Och dom var ju väldigt fint slitna (PP verkar alltid se bra ut av någon konstig anledning :va ). Men framför allt va det gropar och upplagringar runt mönstret i däcket. Ser faktiskt pressis ut som att dom har omformats pga överhettning.

Dessutom kanske du skulle få upp tempot lite :7peta :hihi *hetsar*
Jo...men hur hade racetech´s sett ut med min å Trintans körning efter 2 dagar på gotland ?? Jag tror inte de ens funnits kvar.
PP visade sig funka "rimmligt" bra , dvs erbjuder tillräckligt med grepp för att kunna ha kul förenat med en slitstyrka som gör att ekonomin blir någorlunda bra. Jag menar...kolla Nogger han åkte väl typ lika fort som dig eller iallfall bra nära och han körde med väst i 3 !!!! dagar...dvs MÅNGA mil på bana.

Sen att jag behöver uppa tempot...det är redan konstaterat. :hihi
 
Har kört med PP föregående säsong. Fungerar bra, mycket bra t.om. kruxet är när man sitter på för mycket hästar samt kanske inte lika bra synkad gashand. En kompis gick omkull rätt ordentligt på Svinstad förra året. Körde första bandagen i år (gelleråsen) på PP tyckte fram "chippade" i snabba vänstern. På gotland körde jag med slicks, o kände mig rätt säker. men bättre kombination av grepp o livslängd finns nog inte. Men det finns ju många kockar o mitt recept med PP i, är PP bak o något mer rejs betonat fram, o jepp jag tar ett extra däcksbyte fram. Lätt...

Svante du har väl bytt lite märke nu va?
 
Last edited:
Triggerhappy skrev:
2224370 Jo...men hur hade racetech´s sett ut med min å Trintans körning efter 2 dagar på gotland ?? Jag tror inte de ens funnits kvar.
PP visade sig funka "rimmligt" bra , dvs erbjuder tillräckligt med grepp för att kunna ha kul förenat med en slitstyrka som gör att ekonomin blir någorlunda bra. Jag menar...kolla Nogger han åkte väl typ lika fort som dig eller iallfall bra nära och han körde med väst i 3 !!!! dagar...dvs MÅNGA mil på bana.

Sen att jag behöver uppa tempot...det är redan konstaterat. :hihi


Nja! Tror nog att Racetec hade klarat sig bättre i alla fall.
I mitt tempo dög dom i 3 dagar alla pass, plus att jag körde lite extra i licensgruppen.
Vad gäller Mårten så håller han typ samma tempo som mig när när han laddar. Men som instuktör så går det inte specielt fort. Jag varvade dom flesta i snabb grupp. Inklusive Mårten när han körde måtligt tempo. I lugn och medelgrupp lär det knappast slita mycket däck heller.
 
Eskilsson skrev:
2224520 Nja! Tror nog att Racetec hade klarat sig bättre i alla fall.
I mitt tempo dög dom i 3 dagar alla pass, plus att jag körde lite extra i licensgruppen.
Vad gäller Mårten så håller han typ samma tempo som mig när när han laddar. Men som instuktör så går det inte specielt fort. Jag varvade dom flesta i snabb grupp. Inklusive Mårten när han körde måtligt tempo. I lugn och medelgrupp lär det knappast slita mycket däck heller.


...ha ha !!! Jo den där blåvästen ligger mest ivägen va :hihi Det enda jag har
å tillägga i det här är att PP klarade av två dagar på "Track days" på gotland Ring förra året med laptimer tider på 1.33 som bäst och "stadiga" 1.35 tider i två dagar utan att bli snoriga, och dessutom på sensommaren med bra väder ! Däcken klarade av gelleråsen i 30 gradig värme två dagar med 1.15 tider, jag vet att det inte är ultrasnabba tider på ngt sätt men det är iaf styrfart !! Kullen 1.01 under samma omständigheter... Tror att det handlar om så mkt mer, det är körstilen, setupen, typ av cykel osv som gör om helheten funkar ihop....

Kan varmt rekommendera däcken för dom/oss som inte är ultrasnabba och tar i så vi kräks på bandagarna, vill man göra det så ska man definitivt "räjsa" och åka på licensträningar mm och köra "räjsdäck" !! Så Eskil anmäl dig nu !!!!! :D /M

Vi syns på banorna i sommar hoppas jag, INTE på Bogesund i FEL fil......

P.s Tre dagar som instruktör på gotland klarade PP och då va det fullt "Körbart" sista passen om man gav f-n i och slå på så mkt ut ur böjarna....
 
Last edited:
Jag är faktikst en snäll tjej även om jag tyckte dina komentarer var lite punschiga :krama

PiEn skrev:
2224664 herregud ja :brinnerup

Instämmer :tummenupp
Även om du kör åttor runt mig :tungan

Nogger skrev:
2224754 ...ha ha !!! Jo den där blåvästen ligger mest ivägen va :hihi Det enda jag har
å tillägga i det här är att PP klarade av två dagar på "Track days" på gotland Ring förra året med laptimer tider på 1.33 som bäst och "stadiga" 1.35 tider i två dagar utan att bli snoriga, och dessutom på sensommaren med bra väder ! Däcken klarade av gelleråsen i 30 gradig värme två dagar med 1.15 tider, jag vet att det inte är ultrasnabba tider på ngt sätt men det är iaf styrfart !! Kullen 1.01 under samma omständigheter... Tror att det handlar om så mkt mer, det är körstilen, setupen, typ av cykel osv som gör om helheten funkar ihop....

Kan varmt rekommendera däcken för dom/oss som inte är ultrasnabba och tar i så vi kräks på bandagarna, vill man göra det så ska man definitivt "räjsa" och åka på licensträningar mm och köra "räjsdäck" !! Så Eskil anmäl dig nu !!!!! :D /M

Vi syns på banorna i sommar hoppas jag, INTE på Bogesund i FEL fil......

P.s Tre dagar som instruktör på gotland klarade PP och då va det fullt "Körbart" sista passen om man gav f-n i och slå på så mkt ut ur böjarna....
 
Typiskt...

Denna tråd är typsikt sporthoj.com, någon slänger ur sig en idiotisk kommentar om någonting hon/han inte begriper sig på................mycket skitsnack. :arsele
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top