Michelin pilot power

• Thread starter Thread starter rrp
  • Start date Start date

rrp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En sån där svart sak
Alltså..
När man kör på kurviga vägar känns det som greppet är obegränsat men när släpper egentligen ett sportdäck.
Hasar däcket så att det blir en varning innan eller sticker det bara.
Hur känns det på hojen eftersom det enda jag har gjort det är att planterat hojen i en brevlåda så jag har ingen egen erfarenhet av att tappa greppet i en kurva.
Känns dumt att bara köra tills man ramlar för att veta gränsen.
Förutsättning torr och fin asfalt(bankörning) samt mkt nedlägg :)

rrp skrev:
2220646 Alltså..
När man kör på kurviga vägar känns det som greppet är obegränsat men när släpper egentligen ett sportdäck.
Hasar däcket så att det blir en varning innan eller sticker det bara.
Hur känns det på hojen eftersom det enda jag har gjort det är att planterat hojen i en brevlåda så jag har ingen egen erfarenhet av att tappa greppet i en kurva.
Känns dumt att bara köra tills man ramlar för att veta gränsen.
Förutsättning torr och fin asfalt(bankörning) samt mkt nedlägg :)

Därför uppfanns bandagar, testa !
Du kanske tycker det är kul t.o.m !!

PiEn skrev:
2220672 Kör inte bana med Michelin pilot power :tomten
vad är det för fel att köra bana med piloter! :)
funkar skitbra att köra bana på allmännavägar med dom!

Davidk skrev:
2220681 vad är det för fel att köra bana med piloter! :)
funkar skitbra att köra bana på allmännavägar med dom!

Jätte bra på gatan.. inte så värst kanon på banan är vad jag tror och har hört.

Jo visst har jag varit på bana men som sagt jag har ju inga kraschisar på och har ingen lust att kvadda för att hitta gränsen.. har troligtvis inte varit i närheten a den än men det kunde va kul att veta lite ändå hur dom beter sig. Så man inte sitter som ett fån vid sidan av banan och inte förstår vad som hänt. Feedback har jag sett i sökningarna jag gjort men ingen som riktigt förklarat.

PiEn skrev:

ja. vad för inte det då. :confused:
har kört på bana både måndag och tisdag med Michelin pilot power på hojen.... :tummenupp
så vad skulle det vara för fel på dom då? :7peta

kör med michelin pilot power fram o pilot road bak, tycker själv att jag lägger rätt bra i kurvor o har hittintills aldrig haft något släpp (förutom när det varit grus, men då släpper ju andra däck oxå)...

har kört på bana en gång o hade inga problem där, fast iofs så körde jag inte så grymt hårt...

PiEn skrev:

För att ?
(Åker min andra säsong på pilot power och har väl averkat iallfall 10´tal bandagar på Sviestad, Gotland ring, Gelleråsen och Kinnekulle...jag tycker de funkar bra och så tunn i fart är jag inte heller....)

rBy skrev:
2220697 Hmm :confused:
Bogesund klassas inte som bana ännu :7peta

MEN snart så :hihi :fyllisar

Boge är inte bana det är en kurvig transportsträcka....Åk riktig bana !

rBy skrev:
2220697 Hmm :confused:
Bogesund klassas inte som bana ännu :7peta

MEN snart så :hihi :fyllisar

vadå inte klassas som bana, har snackat med polisen på söndag spärrar dom av vägen drar fast lite curbs och sandar å bildäckar alla kruvor! :D

CT2 varianten ska väl klara 50 graders nerlägg. Det är rätt mycket för mig, iofs har jag bara åkt räser en dryg månad :P Tycker mitt Pilot Road biter i bra bak än så länge, åker Rennsport fram ;)

rrp skrev:
2220707 Jo visst har jag varit på bana men som sagt jag har ju inga kraschisar på och har ingen lust att kvadda för att hitta gränsen.. har troligtvis inte varit i närheten a den än men det kunde va kul att veta lite ändå hur dom beter sig. Så man inte sitter som ett fån vid sidan av banan och inte förstår vad som hänt. Feedback har jag sett i sökningarna jag gjort men ingen som riktigt förklarat.

Mina erfarenheter från bana:

Bakdäck:
På kalla Power får du kanska lite förvarning utan de häschar ganska raskt när de väl häschar.
På överhettade Power får du ganska mycket varning...men de är inte skojiga att pressa utan blir lite snoriga, men det krävs en del för att komma dit.

Fram: Har bara haft minimalt häsch fram på kalla däck på gotland...inget jag gillar att ligga å pressa fram.

Problemet på gatan är ju att OM det släpper så är du rökt...på bana får du med all säkerhet ont men inte mer....hojen är ju bara material så skit samma.

Davidk skrev:
2220743 vadå inte klassas som bana, har snackat med polisen på söndag spärrar dom av vägen drar fast lite curbs och sandar å bildäckar alla kruvor! :D
Snackade jusst med Tom som kommer dit med stora bussen!
Depåtält, verktygslådor, däckvärmare etc etc etc, ser ifram emot en riktigt najs o givande bandag mao :yoparty
Förövrigt ska vädret vara strålande sol 26-28C så det blir att dra med sig ett par gallon vätska oxå(biran sparar vi tills kvällen, då vi kan grilla vid dödskurvan)

rBy skrev:
2220768 Snackade jusst med Tom som kommer dit med stora bussen!
Depåtält, verktygslådor, däckvärmare etc etc etc, ser ifram emot en riktigt najs o givande bandag mao :yoparty
Förövrigt ska vädret vara strålande sol 26-28C så det blir att dra med sig ett par gallon vätska oxå(biran sparar vi tills kvällen, då vi kan grilla vid dödskurvan)

fan va bra att han tar bussen, men jag tar med min regn hoj också ska ställa in fjädringen ordenligt.
tar du med dig en uppsättning medium bridgestone också så vore det guld!

Hur är Pilot Power annars då?? Bra grepp för vanlig körning? Jag har Dunlop D220 just nu men är sugen på Michelin...har hört mycket gott om dem.

Någon som har erfarenhet från både Dunlop D220 och Michelin PP?

Problemet med Power på bana är att det har en arbets temperatur på 60 grader medan racetac och Supercorsa har en temperatur på ca 90 grader..jag vet själv efter att ha highsidat på Kinnekulle 2005 hade kört ett långt pass och började sladda målade svarta sträck i backen :näsblod ...då låg jag och körde stabila 1.02 på kullen men helt plösligt så blev det för stor sladd så där låg man och det här tack vare att däcket hade överstridigt sin temperatur..men om man kör mellan gruppen lr långsamma så tycker jag inte man ska köra på race däck men i snabba så borde man fundera på om man inte ska köra på racedäck iställe :) alt ta förvarningen ordentligt och åka in i depån och ta ett glas vatten och sen låta däcken svalna

Bifogat

• posorbildtext.JPG
    posorbildtext.JPG
    82.5 KB · Visningar: 250
Power rockar phett

Triggerhappy skrev:
2220724 För att ?
(Åker min andra säsong på pilot power och har väl averkat iallfall 10´tal bandagar på Sviestad, Gotland ring, Gelleråsen och Kinnekulle...jag tycker de funkar bra och så tunn i fart är jag inte heller....)

Boge är inte bana det är en kurvig transportsträcka....Åk riktig bana !

Kan bara instämma, det jag vill lägga till är att de fungerar kanon även vid våt underlag. Blev positivt förvånad en kall Licenskurs på gälleråsen med väldigt mycket vatten på banan.

/Canoli

PiEn skrev:
2220901 nej orkar ej babbla om däcken.. finns många trådar redan
Jo låt höra nu!
Jag har kört på roaden i snabba grupper det e spännande :3freak
Att ta sig om rejs moppar med gammel kwakan o roadena e spännande... driftade fasen mest.
Så powern funkar nog bättre!
Men inte överhettad:fakta
Men nu har jag ju hyndan o slicks! :banana

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!