MGP (Testkörning) Valencia 9-10/11

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Är det ingen annan som reagerar på att Stoner kan köra en Honda så fort som är "specialbyggd" åt dvärg-Pedrosa? :rolleyes: :D
Eller har specialbygget försvunnit med åren? ;)
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Är det ingen annan som reagerar på att Stoner kan köra en Honda så fort som är "specialbyggd" åt dvärg-Pedrosa? :rolleyes: :D
Eller har specialbygget försvunnit med åren? ;)

Okej att han är två äpplen hög...:) men de e som att jämföra att en som är 170 cm kör en "standard" stor hoj, och sen ska en som är 183cm ha svårt att köra samma hoj.. ..? de skiljer inte såå mkt.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Lite roligt att folk i tråden redan kastat Rossi åt vargarna! Jag tycker det är helt förkastligt att han byter till Ducatin som verkligen ALLA kan prestera på o inte är snabbast!11? Och att han inte gjort underverk o förbättrat hojen på EN dag!?!1 Är det ens lönt han kör nästa säsong? :rolleyes: :D


Annars går väl testet nästan som väntat. Kul med Spies o Simoncelli! :tummenupp

Men Stoner på Hååånda är ju som handen i handsken! Tyvärr...

Tänkte på det själv och ska nog för första gången ta Rossi till försvar! :)
1. Han kör en helt ny, för honom, hoj.
2. Han är verkligen inte bäst på banan det körs på.
3. Han är skadad.
Så, nu vart det gjort! :näsblod

Som de flesta vet är jag ducatifrälst och gullar mycket med märket. Men, jag tror Desmosedecin är riktigt opolerad och inte riktigt konkurrenskraftig egentligen. All heder åt Hayden, Caprix och framför allt Stoner som kört den så bra. Men ska man se krasst på det har ju Stoner kraschat bort för många lopp. Hojen är helt enkelt inte optimal, långt därifrån.

Det som jag ser som roligast med Rossivärvningen är inte bara att han är en potentiell världsmästare på den, utan att han och hans vapendragare är mästare på att fixa en mästerlig setup. Den jag tror i hemlighet är gladast är Hayden. :D

Stoner gillar jag skarpt (även hans fru:banana) men jag tror på hans förmåga när han står högst på podiet! Kolla Quatar i år. Smiska allt på träning, träning 2 och kval men lekte rökplym i sandlådan illa kvickt när det gällde på riktigt.

Lorentzo kommer jag aldrig heja på, det beror inte på att jag anser att han är en dålig förare eller ovärdig mästare. Killen kör som en gud.
Det som jag inte gillar med honom är att han verkar osympatisk och verkar som en klassisk översittare i min bok. Däremot kommer jag aldrig gå i protesttåget om att han inte ska ha en titel 2010.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tycker han förlorar lite av den lilla identitet han har. Håll fast vid numret som han blev känd för istället.

Lite Gretzky över det...
Fast Lorenzo har ju kört med både 48 och 99 så det är inget svårt byte. Jag gillar när de körde med placeringen från föregående år, kanske mest för att det var en etta på Raineys hoj länge. :)
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Ingen screamer för Rossi

Rossis ”nya Burgess” är imponerad av den feedback de har fått och säger att Rossi troligen inte kommer köra med screamer-motor nästa år. Typiskt. :gråta

FILIPPO PREZIOSI, Direttore Generale Ducati Corse
"After these two days of tests we will go back to Ducati for a meeting, where we will decide which path to take between the two engines, the big bang and the screamer, although the information we have is pointing towards the former. It will be a decision we will make by analysing the data in depth as well as planning the way forward around all the other things we learnt at the test. The objective is clearly to allow Valentino to ride like Valentino! We know we have to improve the bike in order to achieve this, especially the front end. He has given us some very precise information and now it is down to us to use it. We would obviously have liked to give him the opportunity to go faster today but even though that wasn't the case he has impressed everybody over the last two days with the way he works, his calm approach and his positive attitude towards everything. Nicky also worked very hard, as usual, and set a good lap time on the new Bridgestones as well as the ones we were already using, which is another big positive. Now we have to work to give them both a more competitive bike for the next test."
 

Smagatusk

Guest
Asså, ..fnöske e f-nimej rätt fuktigt jämfört med Stoners fru. Eller har jag missat nåt radikalt ?? :va

Hon är säkert pengakåt som fan, men jag försöker inbilla mig att hon tänder (hahaha!!!) på Casey pga av hans engagemang, och det i samband med att hon är snigg som satan så är hon ett kap i mina ögon.
 

MC Doktorn

Guest
Rossis ”nya Burgess” är imponerad av den feedback de har fått och säger att Rossi troligen inte kommer köra med screamer-motor nästa år. Typiskt. :gråta

FILIPPO PREZIOSI, the front end.... Now we have to work to give them both a more competitive bike for the next test."


Det Stoner klagat hela tiden på, vissa självutnämnda experter här anser att han varit en gnällröv hela säsongen. Helt plötsligt kommer han på en HRC och kör nära gränsen direkt. Säger en hel del. Tycker Stoner har en härlig attityd och säger vad han tycker många gånger.

Men råkar VR ha samma åsikt så är det självklart att det är så fallet är.

Undrar vad han tänker hur kunde Stoner köra så inihe... på detta.

Sannolikt tror jag att VR kommer klara att utveckla komponenterna bättre, frågan om han når ända fram. Jag tror inte det, när han blev så tydligt ifrånåkt Jlo på samma material hela säsongen.

Sen att påstå att skador skulle vara orsaken så är det ett tecken på att han inte lyckats hålla sig på hojen lika bra som Jlo. Detta ingår även i tävlandet ;)
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
On Wednesday 10th November 2010, Alex Briggs said:

H guys. I'm compleatly smashed, I have not worked that hard @ a test for a few years. Accomplished a lot. Result was crap but not representative of what we have learnt. The poor old rider was compleatly stuffed also. Big part of the time was just the riders body letting him down. But we kept lapping & testing. End result is the engineers have a long 2 do list courtesy of us! But they r the best guys. Its going 2 be fun. At yamaha I guess in the end I felt like we just were tuning. At Ducati I feel we are really working. Its going 2 be great 2 see the end result. May the force be with us.
 

MC Doktorn

Guest
Tycker det läggs för stor vikt i diskutionen på varvtiderna.

.

Men du menar att testa och vara snabb inte är en option i en sport som handlar om att ta sig snabbast runt en bana?

Tiderna skiljer normalt inte mer än några 1/10 av en sekund, detta signalerar att dom har en lång väg att vandra.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det Stoner klagat hela tiden på, vissa självutnämnda experter här anser att han varit en gnällröv hela säsongen. Helt plötsligt kommer han på en HRC och kör nära gränsen direkt. Säger en hel del. Tycker Stoner har en härlig attityd och säger vad han tycker många gånger.

Men råkar VR ha samma åsikt så är det självklart att det är så fallet är.

Undrar vad han tänker hur kunde Stoner köra så inihe... på detta.

Håller med dit fullständigt. Jag kanske måste instämma i kören som "klagat" på stoooned, men det ingår ju i dealen att utveckla bort sånt som chassibrister, dom har ju haft grepp fram förr.

Sannolikt tror jag att VR kommer klara att utveckla komponenterna bättre, frågan om han når ända fram. Jag tror inte det, när han blev så tydligt ifrånåkt Jlo på samma material hela säsongen.

Sen att påstå att skador skulle vara orsaken så är det ett tecken på att han inte lyckats hålla sig på hojen lika bra som Jlo. Detta ingår även i tävlandet ;)

Jörgen har ju dessutom fått ganska dystra SH-kommentarer förra året när Rossi skulle stänga möjligheten till att dela inställningar.

Ganska tydligt vem som förlorade och vann på det. Burgess har ju faktiskt snackat om deras problem med inställningar hela säsongen medans Klubbungen har dominerat hela tiden med sina dåliga inställningar (måste dom ju vara, han kan inte utveckla, ställa in eller förbättra utan Rossi :) )
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
n517414_DePuniet01.slideshow.jpg

n517406_Stoner02_2.slideshow.jpg

n517404_Rossi_13.slideshow.jpg

n517401_Simoncelli_3_0.slideshow.jpg

n517399_Dovizioso_7.slideshow.jpg

n517390_Stoner01_4.slideshow.jpg



GP-sidan bjuder på lite bilder
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
On Wednesday 10th November 2010, Alex Briggs said: "Text"

Tycker det låter lite på han som att dom under senare år inte fått särskilt mycket feedback från sina förare för att kunna utveckla hojen åt rätt håll på konsekvent basis.

Det återstår att se vad Rossis erfarenhet och känsla kan göra för Duccen.

För säg vad ni vill, men Rossi har sett till att Yamman är en mycket mer konkurenskraftig hoj idag, än den var innan han började köra den.

Och jag hoppas att ni sett filmen från motomatters där han berättar om varje M1 han kört. Intressant att se.

//M
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top