MGP (Testkörning) Valencia 9-10/11

MC Doktorn

Guest
Stoner var under en period i år sjukt gnällig och tog ut sin frustration på allt och alla. Folk körde för hårt i början av racen, banorna var för säkra, Ducatins framände var skit osv.

Han har jäkligt bra betalt för att vinna race med Ducatin och i hans jobb ingår att ta fram en vinnande hoj. Att lipa för att framänden släppte titt som tätt och skylla det på någon annan är inte speciellt proffsigt..

Stonerföraktet är inte en av dina dolda sidor.
Sen förstår jag inte hur du kan tro att en skadad Rossi som utvärderar en helt ny hoj skulle kunna vara orolig för vilka tider Stoner körde på Ducatin. Kom igen efter första racet så lär du få svart på vitt om hur oroliga Rossi, Burgess och kompani är.

Varför ska man tro när man kan veta :tummenupp

Förnekelse att VR tappade mest av alla under testet jfr med föregående tävling kan väl bara undgå den troende :Bugar :Rossi

Det jag stör mig på hos Stoner är hans ego på banan där han viftat, sparkat, gestikulerat och verbalt givit sig på andra förare som inte körde så som han tyckte de skulle på träning eller på tävling. Det tycker jag fortfarande är en jävligt risig sida hos Stoner.

Han kör snabbt, rent och juste.
Personligheter har olika stilar och det vore trist om alla vore lika uttrycksfulla som Kallio.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Förnekelse att VR tappade mest av alla under testet jfr med föregående tävling kan väl bara undgå den troende :Bugar :Rossi
Det handlar inte om förnekelse, de handlar om förståelse :)

Att dissa en kille som tagit 7 titlar i stora klassen och varit med och utvecklat 3 vinnarhojar (RC211V, M1 990 och M1 800) för att han är "långsam" på en(1) test... :rolleyes:

Han kör snabbt, rent och juste.
Du kollar bara racen va?
 

MC Doktorn

Guest
Det handlar inte om förnekelse, de handlar om förståelse :)

Att dissa en kille som tagit 7 titlar i stora klassen och varit med och utvecklat 3 vinnarhojar (RC211V, M1 990 och M1 800) för att han är "långsam" på en(1) test... :rolleyes:

Du kollar bara racen va?

Jo jag förstår att du gillar kalla Jlo för grin-Jörgen och att du missat att VR gjorde sitt sämsta Mgp/500 någonsin.
Att han blev dominerad av den du brukar kalla för grin-Jörgen och jag förstår att du hellre lever i förnekelse om uppenbara fakta.

Men du verkar gilla dissa förare du inte gillar bara för att du inte förstår bättre.

Moget..

Han kör snabbt, rent och juste men han har vid otaliga tillfällen betett sig i det närmaste svinaktigt mot andra förare som enligt honom gjort fel på banan.

Ge några exempel och om andra förare upplevde samma
sak som du beskriver.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ge några exempel och om andra förare upplevde samma
sak som du beskriver.
Ett exempel som jag kommer på direkt är från Assen 2009 då Stoner gestikulerade vilt mot Kallio för att följa honom in i depån och sedan stanna utanför hans depåbox och skrika in i densamma, detta var på kvalet. Hur kan du ha missat att Stoner har gjort sådana saker vid fler tillfällen än de andra förarna eller tror du vi sitter och hittar på?
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tror ni någon av de här supertävlingsmänniskorna är särskilt normaltrevliga, eller inte trasiga på nåt sätt?
VR verkar ryktesvägen iaf vara rätt trevlig vid sidan av banan, men det hör väl mer till undantagen i de här fallen?

Stoner har hållt på med rätt mycket skit ute på banan, Pedrosa är sur, JLo är fjant med en klubba, VR är tydligen på dekis och överdrivet glad oavsett om han kommer sist eller vinner. Skitsamma, dessa fyra är de snabbaste tvåhjulstomtarna på jorden.
Grymt kul, att alla inte är lika uppstyltade sponsordockor som vissa efterfrågar.
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
Det jag stör mig på hos Stoner är hans ego på banan där han viftat, sparkat, gestikulerat och verbalt givit sig på andra förare som inte körde så som han tyckte de skulle på träning eller på tävling. Det tycker jag fortfarande är en jävligt risig sida hos Stoner.

Inte helt olik den nuvarande WSBK-mästaren som jag fått för mig att du gillar.
Jag gillar tjurigheten hos båda två, även om Max verkar lugnat sig betydligt på senaste åren.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
... Jag inser dock att de som startar i MotoGP allesamman är mycket duktiga och kapabla att vinna race på rätt hoj i rätt team - och tar därför inte tjafset särskilt allvarligt.

Gör du?
Nej, jag anser inte det troligt att Elias, richdadsboy och loris och ett par till någonsin kommer komma i närheten av podiet, vare sig det är en yamaha, Honda, Ducce eller Endeavourrymdfärja dom kör... Det är 6 personer som hela tiden kämpar om de första placeringarna, framförallt 3. Resten är renset.
På en öppen fråga om hur allvarligt man tar tjafset om vem som är gud i RR hugger du helt gravallvarlig.

Ta det lugnare mannen, detta snack är en variant på Norgehistorier :krama
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
På en öppen fråga om hur allvarligt man tar tjafset om vem som är gud i RR hugger du helt gravallvarlig.

Ta det lugnare mannen, detta snack är en variant på Norgehistorier :krama

Du skrev vad du anser. Jag skrev vad jag anser. Din fråga var väl inte mer öppen än mitt påstående?

Jag hajar inte jämförelsen med norgehistorier, "Det var en gang två norska norrmän som skulle åka på en norsk resa i norge. när dem kom fram till norge såg de en svensk hångla med en annan svensk. då sa den ena norrmannen, går den här långtradaren till sverige?".

Racing är ju blodigt allvar, ingen buskiskomik :gnissla:krama
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Att Stoner pekar finger och härjar på banan under träningar/kval tycker jag som tittare bara är något som livar upp lite! Stora klassen i roadracing VM ska inte bestå av primadonnor som åker på rosa moln och tycker livet känns rättvist..
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top