MGP (Testkörning) Valencia 9-10/11

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
2 till på Hayden o Pedrosa!
 

Bifogat

  • IMG_8114 (Small).JPG
    IMG_8114 (Small).JPG
    78.5 KB · Visningar: 221
  • IMG_8142 (Small).JPG
    IMG_8142 (Small).JPG
    73.1 KB · Visningar: 223

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jörgen har ju visat sig överlägsen all konkurrens varje gång hans motståndare varit friska och på banan. Att man inte vinner alla race en säsong tyder ju på att det finns något slags motstånd, något som gör att titeln blir värt något.

Några få sekunder är en evighet på banan, om du tävlar själv vet jag ej, men jag misstänker att du inte gör det, att bli frånåkt med sekunder mot slutet av ett race är inte skoj.

Jag tror inte att en världsmästare måste vinna alla race, men vinner han inga blir det som Hayden, en mästare utan rueeespekt...


Du tjatar om din jörgen som du börja hålla på så fort han börja vinna. Vi lär se nästa säsong om han är en sann mästare. Du vet det är som i UFC vinna 1 gång går men att försvara sin titel är en annan sak. Att kunna utveckla sitt team & hoj är en annan sak oxå. Jag personligen att du kommer få äta upp dina ord, men då har du bytt till stoner gissar jag på. jag tror folk på detta forum bara ska dissa dina inlägg för du är en sån som byter förare efter resultat. Jag säger det igen, kom igen när jorge gör det rossi har gjort då kan vi snacka. Innan dess tycker jag du ska spara oss med dina smarta inlägg. Dom är inte ens värda det skitet som står i ditt garage.
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Tider:
1 Jorge Lorenzo Yamaha 1:32.012
2 Casey Stoner Honda 1:32.775 0.763
3 Ben Spies Yamaha 1:32.878 0.866
4 Dani Pedrosa Honda 1:32.912 0.900
5 Marco Simoncelli Honda 1:32.919 0.907
6 Andrea Dovizioso Honda 1:33.190 1.178
7 Colin Edwards Yamaha 1:33.513 1.501
8 Alvaro Bautista Suzuki 1:33.558 1.546
9 Nicky Hayden Ducati 1:33.716 1.704
10 Valentino Rossi Ducati 1:33.882 1.870
11 Randy de Puniet Ducati 1:33.914 1.902
12 Hiroshi Aoyama Honda 1:33.953 1.941
13 Hector Barbera Ducati 1:34.110 2.098
14 Cal Crutchlow Yamaha 1:34.314 2.302
15 Loris Capirossi Ducati 1:34.631 2.619
16 Toni Elias Honda 1:35.058 3.046
17 Karel Abraham Ducati 1:35.076 3.064

Grymt imponerande av Stoner! :Bugar
Jag gissar Stoner som vinnare när 2011 säsongen är slut.

:tummenupp för Randy! Tycker inte heller att Cal gör bort sig, och
Abraham har väl inte mycket erfarenhet av MotoGp hoj heller, så
jag tycker inte att det är riktigt så illa som vissa säger... anser nog att
det är en helt ok tid jämfört med de andra..

MEN.. ELIAS.... suck.. som nån skrev i en engelsk tråd.. där kommer
han ligga ända tills det är dax för kontraktsskrivning :)
Loris är ju inte het direkt heller..
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Du tjatar om din jörgen som du börja hålla på så fort han börja vinna. Vi lär se nästa säsong om han är en sann mästare. Du vet det är som i UFC vinna 1 gång går men att försvara sin titel är en annan sak. Att kunna utveckla sitt team & hoj är en annan sak oxå. Jag personligen att du kommer få äta upp dina ord, men då har du bytt till stoner gissar jag på. jag tror folk på detta forum bara ska dissa dina inlägg för du är en sån som byter förare efter resultat. Jag säger det igen, kom igen när jorge gör det rossi har gjort då kan vi snacka. Innan dess tycker jag du ska spara oss med dina smarta inlägg. Dom är inte ens värda det skitet som står i ditt garage.

Jag börjar med att säga ännu en gång: Jag har inte varit speciellt aktiv i diskussionerna tidigare år. Jag har däremot gillat och hejat på "klubbungen" sen första säsongen i MotoGP. Innan dess var min "idol" Checa och det säger väl allt om att jag inte haft någon "idol" i MotoGP på ganska länge?

Sen är ju inte Jorge någon dagsslända. Jag bifogar några härliga rader:

2010 MotoGP 18 9 5 2 16 7 Yamaha 383 1
2009 MotoGP 17 4 5 3 12 5 Yamaha 261 2
2008 MotoGP 17 1 3 2 6 4 Yamaha 190 4
2007 250cc 17 9 1 2 12 9 Aprilia 312 1
2006 250cc 16 8 1 2 11 10 Aprilia 289 1

Han har ju varit "med" ända sedan första säsongen 2008, det enda han behövs slipa bort är ju sina tendenser att krascha mest hela tiden. Den förmågan skickade han i ett vadderat paket till Stoner tills iår :gnissla

Sen har jag väl aldrig sagt att Rossi är slut. Jag har sagt att han är på dekis, alltså på nedåtgående. Det är min personliga åsikt och om jag har rätt återstår att se i framtiden.

Däremot: Att Jorge inte har gjort något vettigt tidigare är ju bull. Att han bara vinner race när andra är skadade är bull. Förra året var det bara viss orutin som gav Rossi segern i mästerskapet, i år var det inte Rossis krasch som gav klubbungen segern, det var hans otroligt imponerande resultat, även när Rossi var frisk, när Stooned för en gångs skull höll sig på hjulen och när Peddot presterade...

Grymt imponerande av Stoner! :Bugar
Jag gissar Stoner som vinnare när 2011 säsongen är slut.

:tummenupp för Randy! Tycker inte heller att Cal gör bort sig, och
Abraham har väl inte mycket erfarenhet av MotoGp hoj heller, så
jag tycker inte att det är riktigt så illa som vissa säger... anser nog att
det är en helt ok tid jämfört med de andra..

MEN.. ELIAS.... suck.. som nån skrev i en engelsk tråd.. där kommer
han ligga ända tills det är dax för kontraktsskrivning :)
Loris är ju inte het direkt heller..

Casey är ju en sekund efter sina tider på kvalet i Lördags, det är väl det som dessa tider skall jämföras med tycker jag (men jag kan ha fel, det har hänt förr :) )

Jag tror inte Casey är inblandad i toppstriden 2011, han kommer få montera vingar på Hondan med efter front-end grip issues är min spåkulekänsla.
 
Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
... Många ord ...
Som Rossifucko försöker jag då och då hälla lite bensin på brasan när det tjafsas om Vale vs VemDetNuÄrSomFörTillfälletÄrBra. Roligt så här års då det inte händer så mycket i verkligheten. I tanken avslutas mina inlägg i ärendet mestadels med en BigGrin- plus en AlltidRetarDetNågon-ikon.

Jag inser dock att de som startar i MotoGP allesamman är mycket duktiga och kapabla att vinna race på rätt hoj i rätt team - och tar därför inte tjafset särskilt allvarligt.

Gör du?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Som svar till dem som tror att Jlo inte är värdig mästare osv.. Skitsnack. Tom med min polare Stoner lyckades inte matcha hans tempo senast.

mer fakta:

Jlo gick miste om endast 62 poäng under hela säsongen, hade någon vunnit dem racen Jlo inte vann alt kommit 2:a då Jlo vann så hade det sett annorlunda ut (då hade mrX endast gått miste om 50 poäng) Men så var inte fallet. Grattis J. Lorenzo, imponerande säsong.

Tror stenhårt på att Stoner tar titeln 2011, hans ska bara komma överens med Hondan, sen tror jag Randy blir bästa Ducati! Elias och Capirossi.. Suck.
Hoppas hitta testerna på RU snart :yoparty
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Som Rossifucko försöker jag då och då hälla lite bensin på brasan när det tjafsas om Vale vs VemDetNuÄrSomFörTillfälletÄrBra. Roligt så här års då det inte händer så mycket i verkligheten. I tanken avslutas mina inlägg i ärendet mestadels med en BigGrin- plus en AlltidRetarDetNågon-ikon.

Jag inser dock att de som startar i MotoGP allesamman är mycket duktiga och kapabla att vinna race på rätt hoj i rätt team - och tar därför inte tjafset särskilt allvarligt.

Gör du?

Nej, jag anser inte det troligt att Elias, richdadsboy och loris och ett par till någonsin kommer komma i närheten av podiet, vare sig det är en yamaha, Honda, Ducce eller Endeavourrymdfärja dom kör... Det är 6 personer som hela tiden kämpar om de första placeringarna, framförallt 3. Resten är renset.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Nej, jag anser inte det troligt att Elias, richdadsboy och loris och ett par till någonsin kommer komma i närheten av podiet, vare sig det är en yamaha, Honda, Ducce eller Endeavourrymdfärja dom kör... Det är 6 personer som hela tiden kämpar om de första placeringarna, framförallt 3. Resten är renset.

Jag är änsålänge besviken på Elias tider. Men tror han kan prestera bra då och då. Spöade ju trots allt Rossi 2006 om jag inte minns helt fel.

\Masonit
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Stoner körde Pedrosas hoj och satte direkt varvtider som var bättre än det Pedrosa, förvisso skadad, presterade i racet.
Han är extremt nöjd med framändan och hyllar den feedback han får från hoj/chassie. Tror Stoner kommer vara grymt farlig nästa år men att Lorenzo tar det igen. :)
 

MC Doktorn

Guest
Vad gör Abraham i Mgp?

Stoner körde Pedrosas hoj och satte direkt varvtider som var bättre än det Pedrosa, förvisso skadad, presterade i racet.
Han är extremt nöjd med framändan och hyllar den feedback han får från hoj/chassie. Tror Stoner kommer vara grymt farlig nästa år men att Lorenzo tar det igen. :)

Måste vara frustrerande.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Lorenzo har ju kört ifrån alla, vad har ni svårt att inse? Han vann, han förtjäna det. Det var ju inte på håret, utan han vann, rakt av.

Medhåll.
Sen om Lorenzo kommer vara oslagbar som Rossi var under en period återstår att se.
Tror Lorenzo kommer kunna hålla sin titel nästa år.
Men Rossi, Pedrosa och Stoner kommer definitivt inte ge sig..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
En Stoner med fungerande hoj kommer bli svår men finns det andra snabba förare som hänger på måste hans racecraft bli bättre då jörgen faktiskt visade prov på lite vassa armbågar till slut!

Tycker det pratas fasligt lite om Spies som jag tror kan bli farlig men om det blir om 1:a platsen eller 3-4:e får vi se.

Rossi på en fungerande hoj vet vi alla kommer bli svår och det skulle vara kul att se vad som händer om han råkar få en hoj som är lite starkare rakt fram än vad yamman varit! Tvivlar inte det minsta på att han lyckas få ihop en fungerande paket av duccen!

Pedrosa vete sjutton hur det kommer gå för men så länge han startar som han gör har han en stor fördel.

Jag hoppas att Simoncelli lyckas sno åt sig en fabrikare efter nästa säsong då han inte verkar lägga några fingrar emellan i racedusterna vilket Lorenzo m.fl fick erfara!

För övrig är det tråkigt att suzuki verkar minska snarare än öka sin satsning och att dökött som edwards,capirossi samt abraham återfinns i fältet(ger inte mkt för crutchlow heller)!

Elias är en värdig vinnare i Moto2 men kommer åka jojo och återfinnas i moto2 efter 2011 då han sällan tar fram det lilla extra utom på hemmaplan eller vid kontraktsförhandling.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Lorenzo har ju kört ifrån alla, vad har ni svårt att inse? Han vann, han förtjäna det. Det var ju inte på håret, utan han vann, rakt av.

Det som jag och säkert många andra inte gillar hos Lorenzo är hans primadonnafasoner. Inget snack om att han kan köra moppe och förtjänar titeln i år. Men någon publikfavorit lär han aldrig bli,,,tror jag.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Den ärliga striden nästa år kommer förmodligen att stå mellan Lorenzo och Stoner.

MEN får Rossi ordning på Duccen, är han inte på något sätt uträknad. Still going strong är vad jag tror/hoppas. Han har kommit igen förr när folk tyckt att han varit en loser. Tänker på t.ex däckmärkesbytet. Och efter finalen 2006. :rolleyes:

Och vad har han att bevisa egentligen...nothing good lasts forever.

Det är upp till dom andra grabbarna att bevisa att dom kan göra "en Rossi" d.v.s vinna mästerskap efter mästerskap. Och hela tiden ha hungern efter seger.

Måtte tiden gå snabbt till 20 mars 2011.

//M
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
FIAT loggan sitter kvar hos Yamaha.
AU699028.jpg

Kontrakt året ut enligt kommentatorerna på motogp.com.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Varvtider Onsdag Kl 13.00

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 32.179s
2. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 32.322s
3. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 32.497s
4. Casey Stoner AUS HRC 1m 32.582s
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1m 32.626s
6. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1m 32.942s
7. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1m 33.072s
8. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 33.325s
9. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1m 33.345s
10. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 33.378s
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 1m 33.514s
12. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 33.733s
13. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1m 33.848s
14. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 33.958s
15. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 34.475s
16. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 34.542s
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1m 35.238s
 
Last edited:

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Mest imponerande hittills är hur snabb Stoner är redan nu på Hondan.

Han kommer bli giftig 2011.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top