Metallica vs Iron Maiden

Metallica vs Iron Maiden

• Antal röstningar
    0
solklart maiden som till skillnad från metallica spelar mer melodisk metal och inte nåt osynkat oväsen i vilket man varken hör melodi eller text:tungan

Det är väl dom första fyra Metallica-skivorna dom flesta gillar. Ingen har skrivit nånting om Load och Reload hittills.

Jag tänkte mer på att folk som faktiskt inte lyssnar på hårdrock som ändå gillar Metallica pga de stora framgångarna kommersiellt under 90-talet... Hade ett par såna kompisar i skolan som lyssnade på Dr. Dre, Puff Daddy och Metallica.
Medan Maiden knappt har fans utanför metalscenen.

Hmmm borde lägga mig i den här. Gillar båda banden... måste det vara antingen eller? Står längst fram på Metallica och längst fram på Maiden. Alla människor runt omkring ser likadana ut... dom har nog bara bytt T-shirt till dom olika spelningarna... Samlar dock på metallica, men har träffat maiden 4 ggr... svårt det här.
IRONLLICA blir nog svaret på denna mycket svåra djupa fråga som säkert kommer blossa upp igen, och igen, och åter igen. Mike

Jag kan inte rangordna de fyra första. Jag tycker alla är perfektion.
Master of Puppets är perfektion. Därefter är det dött lopp mellan Kill 'em all och Ride the Lightning och sen kommer Justice :mattias

Mellan Maiden och Metallica kan jag nog inte rösta. Två grymma band som betytt oerhört mycket för hårdrocken på sina egna sätt.

Synd att Hetfield pajade rösten och började sångpedagoga under turnén efter svarta skivan. Tror det är därför han inte låter lika arg längre, rösten klarar helt enkelt inte av det utan att gå sönder. Jag håller helt klart med om att Metallica blev sämre iom den svarta plattan men jag tycker ändå att den och skivorna efter den är bra. Undantaget vissa låtar...

...vilket man varken hör melodi eller text:tungan
Provat att tvätta öronen? ;)
Visst, Metallica anno 1983 var både snabbare och hårdare än Maiden men att man varken skulle höra melodi eller text... nja.

Last edited:

Provat att tvätta öronen? ;)
Visst, Metallica anno 1983 var både snabbare och hårdare än Maiden men att man varken skulle höra melodi eller text... nja.

de är så rena och fina så, sluta gnälla på min persoliga hygien:fatta!
lite kanske man hör men jämför man med maiden är det rena skränet:D

de är så rena och fina så, sluta gnälla på min persoliga hygien:fatta!
lite kanske man hör men jämför man med maiden är det rena skränet:D

Om dina öron nu är tvättade och fina så kanske du borde uppgradera din stereo hemma. I princip duger det mesta som kostar från 2000 för att du skall få ett ljud som duger. Så släng bandspelaren med sing a long funktion som du fick när du var 3 (släng kassetbanden och köp CD-skivor), så skall du se att även du kan höra melodi, tempoväxlingar, accordsväxlingar och sång.

Om dina öron nu är tvättade och fina så kanske du borde uppgradera din stereo hemma. I princip duger det mesta som kostar från 2000 för att du skall få ett ljud som duger. Så släng bandspelaren med sing a long funktion som du fick när du var 3 (släng kassetbanden och köp CD-skivor), så skall du se att även du kan höra melodi, tempoväxlingar, accordsväxlingar och sång.

hihi, nu var du nästan rolig:D

Metallica! Tyngd och lyrisk skönhet. Maiden har ingen tyngd...

sitter man här och lyssnar på iron maiden-children of the damned,denna måste upp så maiden får lite fler röster

Metalllica all the way, maiden var iofs det första jag började lyssna på men metallicas underverk slår maiden med hästlängder. Favoritskivan beror på vilken man lyssnar på, lyssnar man på justice for all så är det världens bästa skiva, lyssnar man på master of puppets så är det världens bästa skiva, lyssnar man på kill em all så är det världens bästa skiva, däremot tror jag att jag lyssnat sönder ride the lightning, orkar aldrig någonsin lyssna på den trots att den är ett mästerverk. Iofs så lyssnar jag inte så hemskt mycket på hårdrock längre men metallica är ändå lika bra varenda gång man råkar slå på dom.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT