Metallica vs Iron Maiden

Metallica vs Iron Maiden

• Antal röstningar
    0
Lätt Metallica.. Som sagt dom tidigaste albumen är bättre än dom som kom efter black album.. Bästa låtarna är nog "Seek and destroy" och "for whom the bells tolls" :rock

Jag är ju då oboltigt Metallica fan, så jag tycker ju alla låtar är bra, men vissa är mindre bra än andra. Jag tycker St.Anger är bra, men tappat thrashen för mycket, men jag tror benhårt på nya plattan, ny producent och allt. Men den nya skivan kommer nog bli väldigt lik "Master of puppets", dom hade ju Puppets 20-årsjubileum på "Escape from the studio '06" och spelade på varje spelning spelade dom hela puppets skivan, och det kommer nog göra att dom integrerar puppets i nya albumet. Och så sa dom själva att dom glömde bort hur kul det var att spela den stilen.

Metallica är det som gäller :yoparty
Angående maiden är väl fear of the dark och run to the hills bra, men jag har aldrig fastnat för dom, har inget emot dom dock.

Jag har då inga förhoppningar alls på den nya skivan. James kan ju inte sjunga längre.

Om man som jag växte upp under 90-talet är det inte ens nån tävling: Iron Maiden äger Metallica alltid!
Iron Maiden levererar stabilt, ett tryggt köp för den som gillar metal.
Metallica minns jag som uppblåsta idioter som levte på sitt namn och forna meriter. Sist jag orkade bry mej var väl nån hype där de körde låtarna med en symfoniorkester. Möjligen nytt, men fan inte ett dugg intressant!

Det sårar mej att de har flest röster just nu. Tänk om innan ni röstar era fjortisar!

Metallica är det som gäller :yoparty
Angående maiden är väl fear of the dark och run to the hills bra, men jag har aldrig fastnat för dom, har inget emot dom dock.

Många tar alltid upp dom två låtarna så fort Maiden ska diskuteras. Jag undrar om folk har hört några andra låtar med Maiden? Fear Of The Dark är ju från ett av deras i mitt tycke sämre album.

Up the Irons :tummenupp

Många tar alltid upp dom två låtarna så fort Maiden ska diskuteras. Jag undrar om folk har hört några andra låtar med Maiden? Fear Of The Dark är ju från ett av deras i mitt tycke sämre album.

Jag tror faktiskt inte jag har hört många fler :näsblod

Iron Maiden utan någon som helst tvekan. Metallica var fenomenala till och med "...And Justice For All", därefter gick det utför snabbt, fyfan vad jag hatade den svarta skivan och dess jävla mainstream-nu-ska-vi-sälja-skivor-till-pop-ungdomarna-pisslåtar.

Jag säger bara Iron Maiden en varm sommarkväll på Stadion i Stockholm med 30 000+ fans eller Ullevi i Göteborg med 56 000 fans, fyfan, det är religiöst.

Up The IRONS!

PS. Jag såg precis dokumentären Metal: A Headbanger's Journey, den var riktigt bra och täckte det mesta av metallens historia, med många intervjuer (bl.a Bruce Dickinson).

Jag tycker bägge två är ganska trista, Run to the Hills är bottennappet på "The Number of the Beast", rena pisslåten i jämförelse med 22 Acacia Avenue, Children of the Damned eller The Prisoner.

Förresten, varför skäller alla på Metallicas svarta skiva? Den är ju bra, lite överproducerad kanske, men många av låtarna är ju godis. Jag tycker iofs inte illa om Load och Reload heller även om de är väldigt ojämna med en hel del utfyllnadsmaterial.

Last edited:
Båda två suger tyvärr i nuläget, men när dem visste hur man skrev låtar så rockade metallica röven av alla andra.

Men om inte någon av dem börjar komma på något konstruktivt som inte är skit så spenderar jag koncert pengarna på Dragonforce eller nått annat PM-band.

Maiden vinner men inte med mycket!

Dock så har ju Metallica bara 5 bra skivor enl mig och Maiden iaf 8-10 st.

var är alla maiden fans :mad:, maiden kommer nog ta hem segern endå :tummenupp

Jag tror inte det faktiskt, Maiden har bara riktiga hårdrocksfans medan Metallica lyckades snyfta till sig en massa bortkomna grungeungar på 90-talet som tycker att Metallica har gjort fler bra skivor än tre medan Maiden bara har gjort tre bra låtar; Number of the Beast, Fear of the Dark och Run to the Hills...

Jag tror inte det faktiskt, Maiden har bara riktiga hårdrocksfans medan Metallica lyckades snyfta till sig en massa bortkomna grungeungar på 90-talet som tycker att Metallica har gjort fler bra skivor än tre medan Maiden bara har gjort tre bra låtar; Number of the Beast, Fear of the Dark och Run to the Hills...

Det är väl dom första fyra Metallica-skivorna dom flesta gillar. Ingen har skrivit nånting om Load och Reload hittills.

Jag tycker bägge två är ganska trista, Run to the Hills är bottennappet på "The Number of the Beast", rena pisslåten i jämförelse med 22 Acacia Avenue, Children of the Damned eller The Prisoner.

Håller med. Tycker det är trist att många dömmer ut Iron Maiden på två låtar. Tyvärr är det alltid samma två som spelas i radio/offentliga sammanhang.

Nog för att båda banden var "jättar" under 80 talet. Men Maiden är SKIT om man jämför!

GO METALLICA!!! :yoparty

Metallica.

Jag hörde något löst rykte om att maiden ska spela på ullevi i sommar, någon som kan bekräfta det?

Metallica.

Jag hörde något löst rykte om att maiden ska spela på ullevi i sommar, någon som kan bekräfta det?

Sommaren 2008 är de som är planerat.Och dom ska bara spela låtar från Powerslave,somewhere in time och seventh son skivorna..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT