Metallica vs Iron Maiden

Metallica vs Iron Maiden

• Antal röstningar
    0
Metallica är bra. Det kommer man inte ifrån. Menar orion och Anathesia (som inte är rättstavat) går inte av för hackor.
Slår många Maiden låtar med längder, men ska man verkligen jämföra så tar ändå Maiden slutsegern. Många bra album under lång tid. Mycket mer djup i låtarna, går att lyssna många fler gånger och hela tiden upptäcker man nya delar och saker man missat tidigare.
Som sagt, Iron Maiden. Längtar till sommarn -08. Ses längst fram.

Jag röstade Maiden. Jag lyssnade riktigt mycket på Metallica när jag var mindre och när jag nu lyssnar på 'Master of Puppets' och '... and Justice for All' så känner jag att det var mycket bättre när jag var mindre. Halvtaskig produktion, alldeles för långa arrangemang och inte tillräckligt med bett i låtarna. 'Ride the Lightning' har allt som Metallica skulle vara men de tappade det på vägen. Det är den enda 'tallica-plattan jag fortfarande lyssnar på. Det finns - som Crish Ash sa - mycket bättre thrash som inte saknar korta, brutalhårda arrangemang och vassare produktion och Metallica efter 1985 har inte det.

Maiden däremot har allt som de hade då och har släppt vax efter vax med bra låtar ända sen första plattan och man behöver inte säga mer än så.

Iron maiden hellt klart,bättre skivor och Metallica går inte jämföra med maiden live.Sen att maiden aldrig försökt följa trender eller fjantat runt på mtv och sminkat sig.Metallica kan aldrig komma i klass med maiden så är det bara.
Men den dagen metallica kan släppa en ny skiva i klass med A matter of live and death och spela hela albumet live utan att bli utskrattade kanske det går att jämföra banden.För det är väl minst 17 år sen metallica gjorde något bra.

Slayer!

men med bara dessa alternativ får de bli metallica, mest pga av att maiden suger....

Kawwa skrev:
2699257 Oj då, glömde visst bort den skivan helt i sammanhanget! Det beror på att jag inte har lyssnat på den så mycket, och det i sin tur beror på att jag inte har den i min samling. Så jag kan inte bedömma den och ge den en ärlig placering. Jag får nog ta och ändra på det på en gång, för utan att ha en åsikt om den så kan man lägga ner diskussionen. Jag återkommer när jag har bildat mig en uppfattning om den!

:D :D :)

Jag har skivan!!!
Den stog dock inte på rätt ställe :rolleyes:
Jag hämtade hem skivan igår och lyssnade, kände igen spåren och gav mig faan på att jag iaf hade haft den. Men den var inte försnillad utan stog på annat ställe än bland rockskivorna!!:va

Så nu lägger jag in den i listan av rangordningen. Som sagt, jag har inte lyssnat allt för mycket på den då det i mitt tycke inte är den bästa skivan bland deras 5 första album, bara 4 bra låtar. Så här får den kompletta rangordningen se ut: 1) Master of puppets 2) Metallica (black album) & ...And justice for all 4) Ride the lightning 5) Kill em´ all

detta var en riktigt svår fråga,men det blir maiden eftersom som dom håller samma klass på alla skivor helt fenomenalt, brave new world skivan är ju helt underbart bra,metallica har många bra låtar men ingen skiva som man direkt fastnar för hela innehållet

Metallica helt klart.
Maiden är number of the beast och run to the hills och sen är alla låtar likadana.

Iron maiden hellt klart,bättre skivor och Metallica går inte jämföra med maiden live.Sen att maiden aldrig försökt följa trender eller fjantat runt på mtv och sminkat sig.Metallica kan aldrig komma i klass med maiden så är det bara.
Men den dagen metallica kan släppa en ny skiva i klass med A matter of live and death och spela hela albumet live utan att bli utskrattade kanske det går att jämföra banden.För det är väl minst 17 år sen metallica gjorde något bra.

Det var så många fel i citatet att jag inte ens orkar motivera, jag ska upp och jobba imorgon...

hur i helsike kan metall-ica leda denna omröstning egentligen? maiden is the shit!

Maiden är tokbra, men Metallica betyder mer för mig, därför röstar jag på dem!

Metallica :yoparty (som sagts, dom tidigare plattorna :yoparty )

Pollen säger junte så mycket om vilket band som har mest skill, utan mer vilken sorts rock man gillar!

Maiden är me´bra men Metallicas "sound" tilltalar mig mer:tummenupp

Om man ska köra över lag vad som producerats så äger maiden, fram till Brave New World plattan dvs, efter det tycker jag att de tappat lite tempo.

Som liveband vinner maiden på ko vilken dag som helst.

Ang Megadeth, kolla upp Cryptic Writings plattan från 1997, orginalet är bättre än det xet som blev remastrat 2004. (Extraspåren på den senare suger och inledningen på Use The Man är raderat.)
Skulle vilja påstå att de är deras Black Album/Brave New World.

Inledningsspåret Trust är otroligt bra, She Wolf, Use The Man och A Secret Place.

För mig är det mkt svårt att hitta ett svagt spår på den skivan.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT