Först av allt, sorry att jag inte klickade på "Svara"... skall försöka bli bättre på det.
Vad gäller vänstern och Ohly så handlar det om att sända ett budskap och inte vad de pengarna kan göra för landet. Att de har ett eget internsystem visar ju bara att de gillar att betala skatt, och vem skulle inte kunna tänka sig det med de otroligt generösa ersättningar som dem i politiken har.
Vad gäller att gnälla så skulle jag faktiskt vilja påstå att det bland politikerna gnälls bäst/mest från vänsterblocked när de sitter i opposition än vad det gör från högerblocket när de är i opposition. Det tråkiga med vänsterblockets gnällande är att de försöker med fulskott och personangrepp snarare än att göra konstruktiva angrepp på politiken som utövas.
Själv fick jag lära mig tidigt i mitt professionella liv att om jag skall klaga över något så skall jag samtidigt komma med tänkbara lösningar också, det är något som inte finns just nu... annat än att vänsterblocket står och skriker om att vi skall göra av med alla statsresurser på en gång... inte så konstigt i och för sig, för vänsterblocket har alltid lyckats trolla fram ännu mer pengar trots stora underskott.