Metal-tråden

Håll liv i denna tråd.

System of a down är nya för mig, för jävla bra :tummenupp

Vilka har gjort white trach beuitiful? ska ha låten till ett bild spel från i sommras. :hihi

Tack! Hehe fan nu hade jag misst något de va ju inte metal sorry. :tomten

Last edited:
Mustasch

Vad fan har Götet gjort för att få fram alla dessa bra hårdrocksband????
Har Sahlgrenskas forskare hållt på med någon konstig drog som de sedan hällt i dricksvattnet och fått Göteborgarna att mutera till duktiga hårdrockare? :rock
Jag hörde Mustasch nya ep "Parastie" på radion i morse och det var fan METAL!
Speciellt låten "My Disorder" var så fet att Iommi och grabbarna i Sabbath skulle bli avundsjuka om de hörde den.
Sedan har Mustasch en av Sveriges och kanske världens bästa trummisar oxå. Han lirar på ett sätt, likt Bonham i Led Zep, som gör en glad.

Nursey skrev:
2197190 Lyssnar på The Haunted just nu. Me likey alot. Någon som rekommenderar vilket album med dom man skall satsa på? Alla bra? Undvika vad?
rEvolver är suverän likaså One Kill wonder.

Nursey skrev:
2197190 Lyssnar på The Haunted just nu. Me likey alot. Någon som rekommenderar vilket album med dom man skall satsa på? Alla bra? Undvika vad?

Tror inte de gjort nån dålig platta egentligen. 'One Kill Wonder' är min favorit men resten av plattorna håller hög standard. Videon till 'D.O.A.' är kalas med brittisk specialpolis i huvudrollen... :hihi

Sweedo skrev:
2149966 :rock
Det verkar vara många här på SH som gillar bra musik.
Det startas trådar titt som tätt med allt från omdömen om nya QR - Op Mindcrime II till Yngve Malmsten och Top 5 metal.
Swedie lägg denna som Sticky så vi inte behöver leta eftersom sökfunktionen inte fungerar i Överflödigt.

:rofl :rofl

Såg just en Pantera video på TV men fick inte titta klart (satt med nonfaithfuls..som inte uppskattade ljudet :rolleyes:). Gillade den skarpt. Väldigt basig låt och i videon så ser man gitarrens och basens strängar riktigt nära (såg bara en snutt)..hjälp..vilken låt?

Ursäkta beskrivningen.. :gnissla

Nursey skrev:
2205440 Såg just en Pantera video på TV men fick inte titta klart (satt med nonfaithfuls..som inte uppskattade ljudet :rolleyes:). Gillade den skarpt. Väldigt basig låt och i videon så ser man gitarrens och basens strängar riktigt nära (såg bara en snutt)..hjälp..vilken låt?

Ursäkta beskrivningen.. :gnissla
cementary gates ? :tråkad iofs enda låten jag kan me dom

Skall du lyssna in dig på Pantera så börja med att köpa samlingsskivan Reinventing Hell.

Ja, tråkigt att Dimebag mördades så att de inte kan återförenas.

Sett att många bra band har blivit uppskrivna här :)

Jag tycker, trots att Slipknot blivit väldigt internationella och alltifrån fullpiercade läderjack rockare till hemma fruar och förskolebarn lyssnar på dom så har dom sin klass.

I en tyngre klass vill jag lägga upp Dagoba, det är inte Torsofuck direkt, men helt klart värda ett öra. Uppar även Atreyu, tycker dom är feta :tummenupp
Sen Hatebreed, dom är straight thrash-metal, mer skrik än growl.

Och Mortal Treason, tungt, mörkt varierande med ljust growl, feta gitarrer, nedstämt D, nedstämt C.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman