Metal-tråden

Sweedo skrev:
2152986 Tyvärr inte, men de kommer ju till Sweden Rock i sommar.
Jag har hört andra som sett Nevermore och säger att de är övergrymma live och att deras sångare är suverän live.
aldrig hört talas om dem förut, vad är det för band?

Kobolt skrev:
2152991 aldrig hört talas om dem förut, vad är det för band?
Har du inte hört Nevermore så har du missat något.
Deras skiva "dead heart in a dead world" är ett måste i varje skivsamling.

R2 skrev:
2152913nånn som sett Nevermore live?

Så länge Warrel Dane håller sig nykter - eller i sjungbart tillstånd - så är de otroligt bra live. Hans röst är helt sanslös och deras gitarrister är knappt av denna världen. Är inte så förtjust i deras musik på platta, det är helt ok men inte nåt jag lyssnar på ofta, men live är det nåt helt annat. Grymt bra och helt klart sevärt! :tummenupp

bjorasen skrev:
2151566 Devourment har jag hört, dom är grymma men dom andra ska jag ta o kolla upp :tummenupp Jag har ett tips till dig också, Ancient Necropsy!

Har redan dem. ;)

imaster skrev:
2151705 De låter likadant fortfarande... :D

Det gör det ju dock inte, de har en fjolla på sång som bara sabbar mer och mer ju längre han är med, enda bra skivan han är med på är fan Vile och den är inte speciellt bra.

Corpsegrinder kan ju inte ens texterna till de gamla låtarna.

Nä, 4 första skivorna är bäst, Corpsegrinder ( :rolleyes: ) suger vröv! :4skrika

Kobolt skrev:
2152991 aldrig hört talas om dem förut, vad är det för band?
då har du missat ett superband, lite ojämna plattor kanske men som sagt, dead heart in a dead world är svinaktigt bra, ingen av följande videos är från den dock.
SPANA IN VIDEO

ELLER

imaster skrev:
2153079 Så länge Warrel Dane håller sig nykter - eller i sjungbart tillstånd - så är de otroligt bra live. Hans röst är helt sanslös och deras gitarrister är knappt av denna världen. Är inte så förtjust i deras musik på platta, det är helt ok men inte nåt jag lyssnar på ofta, men live är det nåt helt annat. Grymt bra och helt klart sevärt! :tummenupp
Kolla vad jag hittade, videolänk
menar du verkligen onykter?
inte påverkad av annat? :-)
Har lyssnat på dom sen första Sanctuary plattan, men missat de två gig dom spelat i sverige (eller är det fler?)

tokig som jag är så ringde jag upp Sean Blosl när det vart tyst om Sanctuary och frågade vad dom höll på med, fick svaret att Warrel höll på med ett nytt band, etc etc..
Han vart minst sagt förvånad att ett fan från sverige ringde upp honom i hemmet i Seattle.. :lol

Last edited:
Metal är en väldigt stor genre. Vi som hänger här har mycket olika inriktning på vår metalsmak. Jag gillar inte långsam eller vemodigt melodiös metal. Jag vill ha aggro eller ångestfylld sådan. Gärna snabba gitarrer och trummor. Sedan påverkas jag en hel del av mina tonårsgrabbar också. Som hårdrockande högstadielärare får man en hel del musik skickad till sig på msn av sina elever, vilket innebär att till och med jag åkt dit på en del new metal (aldrig emo dock, så lågt kommer jag aldrig att sjunka...).

Döds- och black metalfolket behöver inte läsa följande:

Lista på band som är aktuella med skivor och turnéer som jag lyssnar på nedan. Om ni har någorlunda samma smak men har missat något av banden kan ni ju alltid kolla in:

Arch Enemy
Atreyu
Bleeding Through
Bullet For My Valentine
Chimaira
Devil Driver
Down
God Forbid
Hatesphere
In Flames
Lamb of God
Mnemic
Shadows Fall
Soilwork
Trivium
Unearth

Last edited:
Macho Woman skrev:
Om ni har någorlunda samma smak men har missat något av banden kan ni ju alltid kolla in:

Arch Enemy
Atreyu
Bleeding Through
Bullet For My Valentine
Chimaira
Devil Driver
Down
God Forbid
Hatesphere
In Flames
Lamb of God
Mnemic
Shadows Fall
Soilwork
Trivium
Unearth

Gillar många av de du listat och de jag inte lyssnat på skall undersökas :) Tack :tummenupp

Skulle väldigt gärna dra till Metaltown-festivalen men det lutar lite åt Le Mans 24hr Historic Racing samma helg... jäkligt synd för Opeths musik får jag aldrig nog av. Motörhead är alltid kul live, likaså The Haunted.

Sen har man alltid lyckats missa Danko Jones spelningar, blir tydligen samma historia igen :(

Tools nya har jag inte hört än men misstänker att den är jäsikens bra.

Är det nån som lyssnar på Bigelf då? Ett amerikanskt band som spelar lite skön retro hårdrock (tänk tidiga black sabbath blandat med beatles och deep purple)

www.bigelf.com

Zeeall skrev:
2154907 Är det nån som lyssnar på Bigelf då? Ett amerikanskt band som spelar lite skön retro hårdrock (tänk tidiga black sabbath blandat med beatles och deep purple)

www.bigelf.com

Ja, eller lyssnar och lyssnar, jag har Money Machine, den är rätt skön vill jag minnas. Moog, Mellotron, Hammond och Fender Rhodes blir aldrig fel, så är det bara.

Gillar man Bigelf bara måste man kolla in 60-talets proto-metal. Blue Cheer, Iron Butterfly, Cream mfl.....

Last edited:
Chris Ash skrev:
2155058 Ja, eller lyssnar och lyssnar, jag har Money Machine, den är rätt skön vill jag minnas. Moog, Mellotron, Hammond och Fender Rhodes blir aldrig fel, så är det bara.

Gillar man Bigelf bara måste man kolla in 60-talets proto-metal. Blue Cheer, Iron Butterfly, Cream mfl.....

blue cheers cover av Summertime blues är jävligt bra!

Kolla gärna At the gates om du inte redan känner till dem. Påminner om In Flames, fast ösigare.

Morgue skrev:
2155497 Kolla gärna At the gates om du inte redan känner till dem. Påminner om In Flames, fast ösigare.
Kolla Divine souls också, det låter ännu mer som In flames.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman