Mest pinsamma upplevelsen på mc.

Okej, lägger du ut allihopa så lovar jag att laserskära en valfri "figur" till dig i borstat rostfritt stål! Nöjd? :)

*asg*

Jag höll på att trilla ur stolen och va tvungen att bita mig i läppen för att inte chefen skulle undra va F** jag höll på med när jag läste storyn om kon...så jäkla klockren alltså :rofl :rofl

Magen kanske är sig själv igen nångång i nästa vecka eller så...SKRATTKRAMP

Måste nog säga att det var andra vurpan på Sveistad förra året. Åkte av första passet och sen stressade jag för att få ur alla lekakulor ur hojen och hinna köra ett pass till. Jag hade dock inte gjort rent gaffeln ordentligt så i nästa pass stack framhjulet då jag hade fått grus mellan belägg och skivor. Lite pinsamt att förstöra för alla andra när dom hela tiden fick flagga av för att jag lekte in sandlådan. :rodnar

Ja, jag inser ju att mina små anekdoter är ganska betydelselösa i jämförelse med kungen numero uno... Mycket underhållande, jag får nog se till att göra lite mer galenheter i framtiden.

:gnissla oj! trodde du blev sur på riktigt!
:hihi

Jag har också vuxit upp under dessa "hårda" tider hörrdu du!
Skulle kunna bidra med en hel del sjuka grejjer.... :fyllisar

Lyckades med en ganska fin "vurpa" när jag var ute och övningskörde (privat).
Ca 25 mil hemifrån körde vi igenom samhället där jag växte upp, och tankarna var väl på helt fel håll. Plötsligt inser jag att jag håller på att köra rakt in i en vänstersvängande bil med husvagn!!

Mitt hysteriska "räddningsförsök" resulterade iallafall i att pajade hojen och la mej till rätta med ryggen på en hög asfaltskant. AJ....

Liten tittkö blev det,och det bästa av allt var att jag landade mellan en trafikskola och en kyrkogård!!!! :hihi

Jag kravlade mej upp med min skrapade övningskörnings-skylt, satte mej på kyrkogårdsmuren, höll på att spy på en grav (tyvärr sant), medans en glassätande körskolelärare kommit ut för att observera mej....

No1 skrev:
Som sagt, vad vet du som vi som var med inte vet... :rolleyes:

Men tack ändå...;)

Patrik,
SWT Racing...
...undrar mest hur en ko för det första ryms, & för det andra fås in i en sådan bil med tanke på storleken & att det är en bakmotor. Va é det för små skitkor ni har i Stockholm ?

Också undrar jag vad för intim tjänst du försett mc-handlarren med för att få FZ:an för 36.000 när nypriset var 53"?

No1 skrev:
Hhhmm...

En gammal goding med ett pinsamt ögonblick på mc bla... :rolleyes:
Patrik,
SWT Racing...

Hahaha ,tack du gjorde just min dag lite roligare :D :klappar Det är kanske detta tarumatiska minne som gjort att du kör som du gör, även du kanske skulle kunna bli en Thord Ahlborg med lite tid i terapi?

No1, Ja avundas din levnadserfarenhet :Bugar

Grillfesten + Sopberget :tummenupp mer sånt...

No1, det där var fan det bästa jag läst på länge. Känndes precis som att ett ordentligt garv var vad som behövdes nu. Finns det dessutom 13st storys till så undrar man vadför traumatiska upplevelser som ni har varit med om :fyllisar
Kort sagt GE UT BOKEN jag vill garva :tummenupp

No1= Ut med boken.. :rofl :hihi :rofl Det roligaste man läst på år och dar :tummenupp
Tror bestämt att den blir en storsäljare
Tack för magont :Bugar

Thundercat skrev:
Kom igen och skriv in era historier igen. Tyvärr så kan jag inte glädja er med nån story än... som tur e...
har lyckats köra in i ett hundkoppel med en pensionär i ena änden och en tax i den andra...klotade inte som tur var, men pensionären rullade runt lite....
ingen skadad som tur var

Körde på gamlestadsvägen,i göteborg på min sega xt 600 . Höll ca90 på 50 väg. Stod en saab vid sidan om vägen. Körde om den och fortsatte. Höll hög hastighet i ett par minuter.Helt plötsligt blev man omkörd av saaben med blåljus på taket och nästan nedprejad i diket. Polismannen som hoppade ut såg helt vild ut. Han skrek på mig och sa att jag måste vara helt blind som inte såg att han ville stoppa mig bra länge. Svårt att se honom utan backspeglar:) Han var dock schysst och lät mig åka vidare,1600 kr fattigare men med körkortet i behåll. tack vare att han också var mc-förare privat och visste hur "lätt"det var att dra på gasen på sådana fina rakor. Mina "backspeglar" märkte han inte ens.. :yoparty

Första besiktningen av hojen. Hade köpt den på hösten -01 och fixat i ordning under vintern, nya backspeglar och lagade kåpor m.m.
Nu var det vår och dom hade drop-in för hojar på den lokala besiktningsstationen. Brorsan fick köra dit den då jag ännu ej hade kortet. Väl på plats upptäcker vi att kön av hojar är 11 miljoner mil lång, detta var klockan 9 på morgonen.
Brorsan har så klart ingen lust att vänta så han drar iväg med bilen och lämnar mej ensam att köa. Skittrist, kön rör sej långsamt. Klockan 2 är jag rejält trött och känner för att vila lite.
Alla andra har lämnat sina hojar och sitter i gräset och väntar. Inte jag, vill inte lämna hojen så jag har den gränslad och klar att rulla framåt. Man vet ju aldrig, kanske nåt pucko kommer pilla på hojen som var typ den enda sporthojen på stället, resten kromslädar och guldvingar.
Trött är jag iaf, tänker att man kanske man kan luta sej bakåt å vila på dynan? Hojen verkar ju stå stadigt på sidostödet.
Jo jävlar...
När vikten flyttades över till bakhjulet sänktes hojen så mycket att sidostödet tippar över den åt andra hållet. Hinner inte sätta foten i backen tillräckligt snabbt så både jag och hojen ramlar omkull.
Den nya fina backspegeln går såklart sönder.
Gubbar i skinnväst garvar.
Hojen har landat fint över mitt högra ben, som jag inte kan dra loss...
Några springer fram och hjälper till. Själv håller man på att skämmas livet ur sej...
Men vafan, jag fick åtmindstone hojen besiktad och godkänd ca 5 minuter innan stängningsdags!
-------------------------------------------------
En något mindre pinsam händelse:
Hade kört hojen ner till sthlm i slutet av sommaren -04.
Dum i huvet är man, GSX-R400 är ingen långfärdshoj... Det hade jag insett redan under våren då jag åkte ner till norrköping, men nu befann jag mej alltså åter i sthlm och skulle hem till umeå med hoj och allt. Det där med att olja kedjan hade jag glömt bort totalt under vårfärden, så drivpaketet hade blivit rejält slitet.
Optimist som jag är tänkte jag att det lär nog hålla bara jag oljar och spänner kedjan korrekt. Det gjorde det, nästan...
Jag låg så och pressade de 60 milen från sthlm till umeå varav ca 55 mil var ren tortyr. Inse min glädje när jag så till slut kommer fram till umeå och bara behöver ta mej ända hem till dörren. Till slut, i den appsolut sista rödljuskorsningen innan mitt bostadsområde, så står jag där och väntar på grönt. Kan knappt bärga mej, snart hemma snart hemma!
Vänstersväng, rödljuset slår om.
Måste gasa på, skrämma bilisterna lite med en ylande 400cc utrustad med helslut ljuddämpare.
River iväg, lite lätt hjulspinn, ett jävla acc.
Kommer ca 5 meter, sedan KA-CHUNK!
Tvärstopp! Kedjan har halvt gått av och låst bakhjulet...
Jag kastas framåt men lyckas hålla i mej, bensintanken bromsar upp resten av min kropp och 20 kg ryggsäck med hjälp av skrevet.
Slänger ner benen och lyckas preciiiis hålla hojen upprätt!
Vafan gör jag nu då? Måste ju bort ur korsningen, bilar vill förbi!
Försöker rulla framåt, går ej.
Försöker rulla bakåt, jippi det funkar. Bilar tutar, fan ta dem!
Får då rulla bakåt ett par meter tills kedjan släppt såpass att det går rulla framåt igen. Sparkar mej de sista hundra metrarna hem och sen fick hojen vila ett tag. Blev inga skador på hojen annat än några små märken på svingen.

No1, dina historier är grymma, jag skrattade så tårarna sprutade. :tummenupp

Gjorde en helkorkad grej i augusti -03 , första säsongen med motard efter att ha varit utan hoj i över 10 år. Vi hade kört ett gäng på 5 hojar upp till mc-fiket i Ör, några mil norr om Växjö. Vi fikade och kollade på alla andra hojar, en dag mitt i veckan med fint väder så där var säkert runt 200 hojar. Efter ett par timmar så var det dax att åka hemåt. Jag rullade ut sist från macken och vi svängde vänster mot Åby, ca 200 från fiket drog jag upp hojen på bakhjulet och åkte kanske 75m på det sättet, när jag insåg att det var dax att sätta ner framhjulet så var balansen inte helt ok och kursen var inte helt rak. For rakt ut i diket som sluttade brantare och brantare ner mot en liten bäck, hann precis att slänga mig av hojen för att inte klämmas mot en betongtrumma (vägtrumma). Hojen hamnade med bakhjulet i vatten och med framhjulet nästan rakt upp mot den branta kanten på andra sidan vattnet.

En av kompisarna hade vänt och undrat var jag tog vägen, det kom också några mcåkare från fiket som hade sett vurpan och undrade om jag var oskadd. På fyra man lyckades vi att släpa upp hojen från diket. Hade djäkligt ont i knäet som fått en bra smäll men var bara intresserad av att få igång hojen och åka... :D

En dag när jag var sexton var jag hemma hos en kompis och eftersom jag alltid parkerat moppen i trädgården så brukade jag parkera även motorcykeln där. På väg hem den dagen så pluttade jag fram bakom honom när han promenerade runt till framsidan.

Jag stod upp på fotpinnarna som jag sett offroadnissarna göra och vid framsidan vände sig min kompis om för att säga hejdå. Jag stannar precis framför tåspetsarna på honom och ska sätta ner foten.

Det går inte.

Medan jag sakta faller sidledes mot marken inser jag att byxbenet trätts över kicken när jag "offroadade". Pladask landar jag och motorcykelfanskapet fortsätter att gå. Tändningslåset funkade inte och den strömbrytare jag monterat i stället satt naturligtvis på nersidan. Förtvivlad ber jag min kompis försöka döda den genom att sparka på bakhjulet i fel riktning.

Han fick stopp på hojen så småningom och jag kom upp men det tog ett tag innan kompisen slutade skratta.

pilsner

Jag har iofs blivit på körd av min körskollärare också men det var nog mest pinsamt för honom.

Pilsner skrev:
Jag har iofs blivit på körd av min körskollärare också men det var nog mest pinsamt för honom.

Min körskolärare brände om mig på en raka och undra sen varför jag körde så sakta. Då frågade jag läraren om man fick köra fortare än 50 effter en 50 skylt...han blev ganska röd sen :hihi

Jag har tagit del av No1 historier tidigare och de är lika roliga var gång.

Att välja mellan egna hoj tabbar är inte lätt. De som jag tycker är tråkiga eller förträngt tycker ni troligtvis är de roligaste. Jag stryker alla de där polisen varit inblandade samt den gång jag sa, vist till en söt flicka, jag skall hjälpa dig att måla om stallet. När jag var färdig stank hela jag av hest piss. var tvungen att knyta i hopa skin stället och ta hjälmen runt armbågen. Fy fan vad jag stank. Helt omöjligt att trä dessa över min kropp om jag någonsin ville använda dom igen. Var tvungen att köra mellan Trelleborg Malmö endast iförd linne och kortbyxor, utam hjälm.

Men det absolut dummaste jag gjort är att tro att man kan lära sig gatorna i en stad på samma sätt som man lär sig kurv hastigheten på en bana. Med anra ord utan och innan till. Detta var 1985 i Lund och jag hade lagt alla mina studiemedel på en begagnad Suzuki GSX 1100. Jag hade lärt mig ganska så bra att sladda runt på de enkel riktade kullerstens belagda gatorna i stan. Min logik var ungefär att springer någon ut på gatan så hinner jag absolut inte stanna, men med ett Martin fyra till ett utan insatts, så har de god tid på sig att sätta sig i säkerhet. När man var i den ålder jag var 85 så satt man nästan konstant på hojen vilket ökade självförtroendet till max. Det var speciellt en enkel riktad gata som jag hade som favorit. dels för att den var smal. Avgas ljudet ekade mellan hus väggarna samt mitt i natten var där alltid fullt med fulla studenter, som man i sin lilla hjärna trodde sig imponera på. Vilket troligtvis inte var fallet. Tror gatan heter ST. Tomegatan en i dag.

En regnig kväll sa jag hej då till polarna och drog max upp för gatan. Gatan om jag mins rätt går nästan rakt fram i ca 500 meter der efter en dold höger sväng. I höger svängen fanns där inte mycket utrymme för misstag om man kör med nästan knä skrap på kullersten. Viste sen föregående natt att de hade ett vägbygge i kurvan på höger sida mitt i kurvan. Hundra meter innan kurvan så började fulla studenter skrika och vifta som galningar med sina armar. Lite längre fram samma sak, fulla studenter som vifta med armarna. Nötter tänkte jag, jag vet att där är ett väg bygge och drog max för vad däcken tålde. När jag var mitt i kurvan med max ner ställ insåg jag mitt misstag.
Vägarbetet hade flyttat till andra sidan, jag hade inte en chans, for genom väg spärren ner i en tre m djup gropp. innan jag ens nådde botten på gropen så viste jag hur pinsamt detta skulle bli.

Nåja, efter någon timme hade de fiskat upp både mig och hojen ur gropen. Jag tror där stod minst 100 000 runt om och skratta.... Men troligt vis var det ett 20tal. På Lunds unerversitets sjuk hus frågade var jag hade ont. Ingen stan svarade jag, efter som min stolthet var skadad. Jag vill hem nu om ni inte ska skära i mig svarade jag. Hospital personalen tittade på mig som jag var en idiot. Men enligt lag får de inte ens hålla kvar idioter mot deras vilja. Totalt mör bulltad tog jag min till flyckt hem till min mor som enligt en oskriven lag måste ta hand om en oav sätt vad man ställt till det. Efter ca tre dagar såg min högra hand ut som en disk hanske som man blåst upp. Jag hade inte vågat titta hur min bästa kompiss såg ut efter att ha kissat med smärta i tre dagar. När jag till sist ins[g att jag var varken Håkan Carla eller Arto Nykvist så tog jag mig till sjukhuset igen. Handen hade 13 frackturer samt när jag drog ner brallorna så såg det ut som en fruckt korg. En gul bannan, ett illrött plommon samt en klemmentin. Tog tre år innan det växte hår på de ballarna igen. allt skin hade skaft av mot tanken. Fan det borde vara airbagg på tankar nu mer. Bröt lite fler saker men tänkte inte tråka er med det.

Nu undrar ni nog med all rätt hur en sådan idiot som jag kan ha körkort, med all rätt. Om sanningen skall fram så har jag blivit av med det två gånger. kort efter...

Last edited:
Back