Mest pinsamma upplevelsen på mc.

Fyfan vilka härliga historier... har garvat hela dagen.... underbart och börja dagen på detta viss... ser framemot flera av historier... :rofl :rofl :rofl

Under mina år på 125cc-hoj gjorde jag en riktig praktvurpa en blöt onsdagseftermiddag vid Järva Krog, strax norr om Stockholm.

Sen inbromsning kombinerat med bensin/olja på asfalten resulterade i att hojen gjorde en pirruett och landade mitt i korsningen ...med mig liggandes under.

Med hojen liggandes över mig mitt i korsningen under rusningstrafik och vad hör man? Jo idiotbilisterna börjar frenetiskt TUTA. Uttittad och förbannad är bara förnamnet.... :mad:

Kan väl bidra med två av mina fina bravader på min 125a.

Hade en fin suzuki offroad model. Tuff som fan och tror man kan köra...iaf bränner ut mot en grusväg och leker. Stannar och ser (vad som ser ut som en fin skog) en fin liten stig. bränner in där. Kommer till en brant utförslutning men va fan kränger ner mig och hojen. Inser sedan att skogen osm såg fin ut var ett jävla helvete inte en stig fullt träd.

Inser att min kraft i hojen och mina kunskaper kommer aldrig hitta ut ur skogen rakt fram. Som vanligt så vänder man väl och kör tillbaka eller? Jovisst du burnar en fin ring och brasar på kommer 50% upp på branten jag tog mig ner då man inser hojens klenhet....tvärstopp. Nu står man mitt i en skog och undrar vad fan man gör.

Nu blir jag så förbannad så jag krämmar i 1an och ger maxvarv och bara slirar och har mig. 30 MINUTER! senare står man flåsandes uppe igen och med en motor som presis nått det röda på värme mätaren (trots en vattenkyld mc) och ser att jag står mitt i ett blåbärsris och sladdat rakt igenom det. För att mer glädja min roliga framfart så står en blåbärsplockare och bara stirrar som hon sätt djävulen framför sig.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Samma mc och jag trots min senaste bravad...drar in på ett offroad spår. Går i 50-60 km/h och (trots att jag inte kan nått om offroad körning ännu) allt verkar lugnt. Efter ca 45 minuters körande i spåret och hrm tja min fysik inser att den gärna vill se slutet nu. Möts man av IGEN en sjuhelvetes backe. Brassar på och ber att jag tar mig upp. Slutar med att jag ligger i mitten och rumlar ner igen och resultatet är att jag nu har en trasig kopllingshandtag.

Lyckas på nått jävla vänster crossväxla och studsa mig ut på en åker (hoppas inte bonden såg mig burna fram på hans åker). Brassar genom stan in till mc affären. Kommer in i affären (hade ringt innan och frågat om det fanns handtag inne och om han kunde bytat på plats då) säger jag hade ringt om handtaget. Svaret blir ja fan hörde dig en bra bit bort ..mcn och växeldan klara sig fint kan tillägas.

Last edited:
jag själv hade turen att få en chans att köpa en ny 125cc hoj en månad efter jag hade fått kortet. mamma och pappa hade sparat ihop en liten slant och bestämt köp med en kille i norköping.
jag fick en honda cbr 125cc och en vecka senare när hojen var försäkrad så drog jag och min flickvän oss ut med min cbr och hennes varadero. efter att ha kört hela dagen så skulle vi åka hem till henne men jag känner att jag vill ta en sista runda på en kurvig väg en bit ifrån innan jag och hojen skils åt för natten.
så vi ger oss iväg igen och näst sista kurvan innan vi är hemma så gott som så ligger jag ner i en skarp blind kurva som går i uppförbacke. precis när backen går neråt så ser jag en ica-kasse precis framför hjulet.
tre milisekunder senare så får framhjulet en sekund utan grepp och hojen läggs ner och får stryk av gamla tallar ute i diket.
kan säga att det var tufft att behöva ringa mamma och pappa och säga att hojen var förstörd. tog en hel del på självförtroendet. :hihi

my point!: har ni kört en hel dag och känner för en sista runda. TA INTE DEN RUNDAN FÖR HELEVETE!

Last edited:
Tre små anekdoter:

1, Jag stod på Götgatsbacken på Söder i Stockholm och hade en gammal Suzuki GS 750 där styrlåset är separerat från tändningslåset. Jag hade effektsystem på hojen så den lät utav helvete (a la 1979 års modell). Varvade lite ballt innan jag skulle iväg. Sen släppte jag ut kopplingen snabbt med mycket gas. Enda problemet var att jag skulle åka iväg åt vänster och luta följdaktligen hojen lite åt vänster då jag blev smärtsamt påmind om att styrlåset var låst i fullt högerläge... Jag klarade mig från omkulläggning men man var fan inte lika tuff som sekunderna innan.

2, Jag jobbade som häftigt MC-bud i Stockholm, skar en kurva och fick möte med en bil. Detta resulterade i att jag fick stopp på hojen men välte skiten stillastående och både mobiltelefon, radio och bandspelare spreds ut över hela gatan med mig liggande i mitten av såsen bredvid en hoj som läckte ut soppa.

3, Återigen på jobbet som MC-bud. Jag stannade vid ett rödljus och hade refug till vänster. Jag skulle över i den körbanan så jag tyckte att tillfället var perfekt för att klippa över refugen för att sedan ställa mig i körbanan på andra sidan som gick i andra körriktningen. Hälften över refugen inser jag att längst fram vid rödljuset i den körbanan som jag är på väg till (två meter från mig med fri sikt) står en MC-snut och iakttar mig (och har så gjort ända sen jag stannade vid rödljuset). Jag hänger mig på bromsarna och backar snopet tillbaka till min ursprungliga plats. Sedan ger jag honom en nick varpå han ser väldigt arg ut och skakar på huvudet. Då kände man sig redo för ett Nobelpris på smarthetsskalan.

Fridens liljor

No1,
ge dig på att göra komedier istället. Filmatisera det där och din lycka är gjord... :rofl

No1 skrev:
"Denna story begavs sig sommaren 1987, en varm onsdags efter middag, semestern hade precis startat och planerna inför
den kommande helgens grillfest var i full gång...

Jag, No1, Stefan och Peter sitter i en ny klippt trädgård och planerar för fulla muggar, med andra ord, i ett lugnt
tempo och med muggarna fulla av kaaaaaall öl... "
Ganska gammal historia som man läst i flera tidningar förrut...
Rolig ändå... :)

1. Välte med hojen framför glasskiosken med övningskörningsskylt på ryggen.
2. Lämna tillbaka en hyrbil utan kofångare
3. Lämna tillbaka en hyrbil som däcken är uppbörnade på
4. Lämna tillbaka en hyrbil utan avgassystem
5.Ringa hyrbilsbolaget och förklara varför deras nya Volvo är ramsned samt saknar alla rutor (inte mitt fel denna gång dock).
6. Välta med hojen utanför bensinstationen mitt framför näsan på polarna
7. Ha övertro på gamla regndäck i torparn på Sviestad jagandes efter No:1

HAHAHAHAHAHA!!!!
Skiter fullkomligt i sanningshalten i No1 noveller, för fasen vad jag har skrattat.
:rofl :lol :D :hoppskrat :bow :rofl

No1 skrev:
Har 13 färdiga storys om olika saker jag, jag bevittnat eller saker mina vänner i min närhet varit med om vilka jag tror kan roa en hel del...

Men för tusan släng upp allihopa! Jag har skittråkigt på jobbet, dina historier gjorde dagen myyyyycket lättare ;)

Back