Han har väl noterat prisbilden på SL och vill inte vara sämre.Med det priset är det ju som hittat.
Han har väl noterat prisbilden på SL och vill inte vara sämre.Med det priset är det ju som hittat.
Generator bytt, nu jäklar laddar pansarkryssaren batteriet igen
Nästa steg: fixa kärvande bromsok.
Den på blocket var ju dock en benzin, och såg verkligen ny ut!W123-dieslar med låg mätarställning är luriga. Mätaren går ju bara till 100 000 mil.
http://www.hallekis.com/arkiv/xx060822e.htm
W123-dieslar med låg mätarställning är luriga. Mätaren går ju bara till 100 000 mil.
http://www.hallekis.com/arkiv/xx060822e.htm
Övertygad!Skulle tippa på att den nog klarar av att få mätaren att slå runt en gång till.
Den på blocket var ju dock en benzin, och såg verkligen ny ut!
Köp den, och du har en ny bil som till skillnad från dagens både är snygg och bra.
Den i din länk bekräftar ju dock det alla borde veta vid detta laget, lågmil är olika för olika bilar. E citroën är högmilad vid 20k, en W123 är lågmilad vid 40k...
200 är för trött för att fungera bra ihop med automatlåda. 280 är törstig och rätt ovanlig men trevlig. Kombin är den första riktiga lyxkombin och rätt ovanlig. Coupémodellerna är ovanliga och kostar bra mycket mer än sedanerna om de är fina.
Jag rekommenderar sedanmodellen 230E av årsmodell 1983-85. Utrustning och färg är av mindre betydelse om det är rätt exemplar, lägg på pengar och köp en så fin bil som möjligt! Det blir fort dyrt att köpa billig gammelbil..
Haft en 280. Riktigt trevlig bil. Aldrig ett problem. Finns många ex i DE men problemet är avgasreningen när man importerar. Satte gas i min. (fuskkörde på bensin också)
Drog inte så värst mkt tycker jag. Som vilken 240, 740 940 som helst men med bra vrid i den raka 6an.
Riktigt bra videor från MercedesSource!
Och för att svara på min egen fråga tidigare i tråden så behöver man mercedes egna fjäderkompressor för att byta spindellederna som jag beställt.
Tur att jag råkade springa på en bilmek idag som ville låna ut detta till mig! Det är en riktigt bra lösning de har fått till. Istället för att kämpa med vanliga kompressorer så har man en speciell fjäderkompressor med tallrikar som arbetar inuti fjädern. Man för in tallrikarna från sidan och den gängade stången uppifrån motorrummet. Smart
http://www.jaimekop.com/wp-content/uploads/2011/10/W1241.jpg
Nya stötdämpare bak kommer den också få nu till jul.
Jo jag har också provat med vanliga...Jag använde vanliga universal när jag skruvade med min 240 diesel.
Fjädern tog med sig en bit av axeln när komprimatorn brast.
Det var spännande.
Hejsan
Blev inspirerad av tråden så jag skaffade en sådan här straxt före jul:
View attachment 351677
Re bagageutrymmet så jämfört med volvosarna så känns det som mercedesens är lika smalt som en 245 och lika långt som en 745:a om det nu säger dig något... går ju säkert att hitta mått på nätet oxå..
View attachment 351680
Hejsan
Blev inspirerad av tråden så jag skaffade en sådan här straxt före jul:
View attachment 351677
Re bagageutrymmet så jämfört med volvosarna så känns det som mercedesens är lika smalt som en 245 och lika långt som en 745:a om det nu säger dig något... går ju säkert att hitta mått på nätet oxå..
View attachment 351680
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!
Just nu är Allt om MC på et... |
|
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val
I den spännande världen av ... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |