Mer Wheelie tips!

Rojon

HSMA
Gick med
23 May 2004
Ort
I ett gult Hus
Hoj
Såld Blade
Jag sitter med en FZR 1000 -92.
Är väl ganska försiktig för man vill ju inte ligga på rygg när man försöker göra en wheelie. :huvet
Någon annan som kör FZR 1000 och som kan ge tips om hur man enklast fixar det????
Tack på förhand!!!!! :tummenupp
 
Roj skrev:
Jag sitter med en FZR 1000 -92.
Är väl ganska försiktig för man vill ju inte ligga på rygg när man försöker göra en wheelie. :huvet
Någon annan som kör FZR 1000 och som kan ge tips om hur man enklast fixar det????
Tack på förhand!!!!! :tummenupp

på rygg lär du inte hamna...

om du wheelar på 1an å ska växla upp till 2an.. se till att inte få i friläget.. pungkross :4skrika
 
sven666 skrev:
på rygg lär du inte hamna...

om du wheelar på 1an å ska växla upp till 2an.. se till att inte få i friläget.. pungkross :4skrika


Var ni i Bollebygd igår? Preem?


Sorry att jag spammar lite :rolleyes:
 
Roj skrev:
Jag sitter med en FZR 1000 -92.
Är väl ganska försiktig för man vill ju inte ligga på rygg när man försöker göra en wheelie. :huvet
Någon annan som kör FZR 1000 och som kan ge tips om hur man enklast fixar det????
Tack på förhand!!!!! :tummenupp

Det är svårt!!, vi har efter många försök lyckats, lättare med skjuts
Tog en snabbis och hörde med pojkvännen. "I med 2an, gasa upp till 7000 varv, snabb i med kopplingen", men detta är hans ord inte mina.
 
Last edited:
hehehe,testat olika tips som man fått här i forumet.
kör iväg som vanligt på 1:a upp till ca5-6 rpm släpp av sen fullt spätt igen.......ja den stack fan upp med besked...va f.n hände då man blev ju fan rädd :-)
slog av gasen direkt aj aj aj pung kross :-)
kändes ju som att den skulle slå över......
 
Roj skrev:
hehehe,testat olika tips som man fått här i forumet.
kör iväg som vanligt på 1:a upp till ca5-6 rpm släpp av sen fullt spätt igen.......ja den stack fan upp med besked...va f.n hände då man blev ju fan rädd :-)
slog av gasen direkt aj aj aj pung kross :-)
kändes ju som att den skulle slå över......

:rofl :rofl :rofl
 
Ok det blir lätt lite hetsigt på 1:an då man är ovan prova 2:an istället och lär dig där istället. När du tror att du ska slå över så har du mycket kvar :D alla har vi varit nybörjare. Ett annat tips är att dreva ner...1 kugg fram kan rekomenderas,jag tappade 10km (100 vid 4000bpm förut nu 90) men det var det värt :tummenupp min gör power weelies på 2:an utan problem...hur kul som helst.
 
Last edited:
2:an,finns det chans att man kan få upp den då utan att koppla????
Skall man då försöka på samma vis,gasa upp släpp ge spättet????
 
Roj skrev:
2:an,finns det chans att man kan få upp den då utan att koppla????
Skall man då försöka på samma vis,gasa upp släpp ge spättet????

Detta går inte på en orginal fzr vilket inte min är (preppad,läs till vänster)
2:an och koppling är det som gäller......
 
Roj skrev:
Vad har du på bakslangen då HK???
dra upp till 5-6 rpm i 2:an sen koppla då eller???

Är en hoj bänkad så mäts effekten på bakhjulet=Min har 145,7 på bakhjulet och 168 nånting i motorn tror jag.

Ta 7-8 rpm du har en effekt puckel där med mer vrid/effekt.
 
Coolt :yoparty
gjorde du allt på en gång eller du hade börjat med typ Dyno,Kn.
Blir det någon skillnad med bara Dyno och KN??
Jag har bara ett slipon av märket LaserK1 just nu!!!
 
Roj skrev:
Coolt :yoparty
gjorde du allt på en gång eller du hade börjat med typ Dyno,Kn.
Blir det någon skillnad med bara Dyno och KN??
Jag har bara ett slipon av märket LaserK1 just nu!!!


Dyno,Kn och helsystem+bänkad,detta gav 7hk på denna hoj och var gjort på den när jag köpte den -96
Du får inte mycket effekt för pengarna du lägger ut på dessa grejer runt 5-10hk kanske väldigt olika från hoj till hoj.

Jag ville ha mer pulver så då gjorde jag resten fast inte själv då......skickade upp grejerna till Marklund (Mc Express)
Borrning+nya Wiseco kolvar,portning av topp + bänkning kostade mig 11000 kr har jag för mig.
 
Last edited:
Tomasol skall kabeln som sitter från tändboxen till jord vara kopplad om hojen är ostrypt.
Hört en del snacka om det,vet du kanske hur det skall vara??
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top