n00blund skrev:mycket klokt köp där tycker jag, hur pass mycket toppar den ?, hur många kw är en rebel på orginal ?
tackar=) den toppar bara 110, men jag skall lägga ett 2 kuggar större drev fram... det är 8.1kw orginal...
n00blund skrev:mycket klokt köp där tycker jag, hur pass mycket toppar den ?, hur många kw är en rebel på orginal ?
n00blund skrev:NU JÄVLAR ÄR DET KRIS !!!!!
kan någon förklara varför jag inte får gnista på stiften, jag fick det igår, och en snabbis idag, något måste vara glappat någon stans, men vart fan är det ??
har kollat jordkabeln, den var det inget fel på !, alla svar beaktas
Jag hatar Honda nsr bara så du vet det, får inte till den satans jävla förbannade förgasarjäveln.n00blund skrev:NU JÄVLAR ÄR DET KRIS !!!!!
kan någon förklara varför jag inte får gnista på stiften, jag fick det igår, och en snabbis idag, något måste vara glappat någon stans, men vart fan är det ??
har kollat jordkabeln, den var det inget fel på !, alla svar beaktas
Henkka skrev:EXAKT, EXAKT samma fel som på min... (det klassiska tändningsproblemet som att honda CB hojar lider av )
1. Ladda batteriet.
2. Köp nya stift (fast de redan har gjort det så gör det igen)
3. Kolla att gapet på brytarna är rätt (eller om du har CP CDI)
4. Byt tändspolar (som jag gjorde, det enda som hjälpte)
Lycka till...
Givetvis, jag måse bara fixa nytt stift.n00blund skrev:oj oj oj, man tog sig i kragen och gick ut, vad gör man, joo, man sliter i lite kablar, och vipps så har man gnista igen =)=), sedan sjöng den fint med bara krökar, heheheh
nu har jag i alla fall gjort klar den för besiktning, så nu ska jag ställa på den imorrn och fixa med försäkringen, fan nykan, du hänger väll med på en sväng på söndag va ?
n00blund skrev:FYFAN VA skönt det är att 125'a tiden är över
P.S. jag kommer inte sakna den....
Vanish skrev:Jag kan inget annat än instämma. Fast det var lite kul ändå!
n00blund skrev:FYFAN VA skönt det är att 125'a tiden är över
P.S. jag kommer inte sakna den....
Snacka om taskigt sagt.. I för sig sant.. man vill ju alltid ha schysstare hoj.. men ni behöver inte dra in på 125 forumet och mobba oss stackars offer..Henkka skrev:Samma här!
whitesnake skrev:Finns det några bra 125:a 4-taktare?
Jag har funderat på att byta hoj, den drar så jävla mycket.
philsson skrev:Snacka om taskigt sagt.. I för sig sant.. man vill ju alltid ha schysstare hoj.. men ni behöver inte dra in på 125 forumet och mobba oss stackars offer..
Skadar väl inte å ha bra drag i hojen.. ne men skaffa inte 4 takt. i för sig är dom mycket bränslesnålare.. min CB låg på 0,3 om jag inte mins fel.whitesnake skrev:Finns det några bra 125:a 4-taktare?
Jag har funderat på att byta hoj, den drar så jävla mycket.
philsson skrev:Skadar väl inte å ha bra drag i hojen.. ne men skaffa inte 4 takt. i för sig är dom mycket bränslesnålare.. min CB låg på 0,3 om jag inte mins fel.
Vanish skrev:Jag kan inget annat än instämma. Fast det var lite kul ändå!
whitesnake skrev:Ja men en XR vill jag inte ha, jag körde det på körskolan
och min ligger på typ 0,65. Bra drag är bra att ha men om man har en 11Kw 4takt så går det väll som en 11Kw 2takt bara mycket billigare
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |