Melodifestivalen

Jaha, då var det dags igen. Senast jag såg på melodifestivalen var nog 16 år sedan. Syster var själv hemma och ville ha sällskap, så jag slog två flugor i en och samma smäll. Gjorde syster sällskap samt kikade på lite gamla foton som päronen hade hemma. Lyckades iaf se och höra de tre sista låtarna (samt snabbgenomgångarna).

Nannes låt var väl minst dålig av de man fick höra. Kan inte med vinnaren för fem öre (som artist), men låten har säkert en chans i den riktiga finalen.

Bäst under hela kvällen var tveklöst Mikael Tornvings reportergestalt samt ett hedersomnämnande går till Jills och Nielsens urringning... :tuttar :rolleyes:

Dröjer nog, minst, 16 år till innan man ser på eländet igen.

Utav 3000 låtar var dessa de bästa hur dåliga måste inte de andra 2.970 låtar varit då ?? :mad: :mad:

Så jävla trött på det här med melodifestivalen !
Skall man ha en chans att komma med så måste man gå genom Bert eller vara med i Fame Factory!
Inte fan är det GSSSSon som lyckats skriva bästa låtar varje gång, ändå är han alltid med likaså de andra låtskrivare osv ! Varför tar ni inte fram oss som inte är kända och inte slickar röv ??
Det är ju folket som väljer. Av de inskickade låtar så märks vissa med nummer för att de som väljer ut (om det nu finns några sådana) vilka som skall komma med ser vilka som kommer från t.ex Bert/Gson/plingiling osv.
Är det rätt ??
Så mkt mygel i detta om ni bara visste! Men en vanlig svensson kanske inte lägger så mkt tid på att bry sig om detta men för oss som skickar varje år utan någonsin få komma med... är det helt sjukt snett!
Jag har själv kontakt med Berts skivbolag och skall jag komma med som låtskrivare så måste jag gå genom deras stall först...

Så mitt råd bojkotta melodifestivalen!

Last edited:
Det enda som jag tänker kommentera är att det var en jäkla tur att Nanne inte vann med den skitlåten. :näsblod

Eureka skrev:
Utav 3000 låtar var dessa de bästa hur dåliga måste inte de andra 2.970 låtar varit då ?? :mad: :mad:

Så jävla trött på det här med melodifestivalen !
Skall man ha en chans att komma med så måste man gå genom Bert eller vara med i Fame Factory!
Inte fan är det GSSSSon som lyckats skriva bästa låtar varje gång, ändå är han alltid med likaså de andra låtskrivare osv ! Varför tar ni inte fram oss som inte är kända och inte slickar röv ??
Det är ju folket som väljer. Av de inskickade låtar så märks vissa med nummer för att de som väljer ut (om det nu finns några sådana) vilka som skall komma med ser vilka som kommer från t.ex Bert/Gson/plingiling osv.
Är det rätt ??
Så mkt mygel i detta om ni bara visste! Men en vanlig svensson kanske inte lägger så mkt tid på att bry sig om detta men för oss som skickar varje år utan någonsin få komma med... är det helt sjukt snett!
Jag har själv kontakt med Berts skivbolag och skall jag komma med som låtskrivare så måste jag gå genom deras stall först...

Så mitt råd bojkotta melodifestivalen!

Eureka skrev:
Nej lyssnar inte på musik!

Så du lyssnar på musik iaf. :hihi

snobben skrev:
Jag håller med! Nordman hade helt klart den bästa låten, bra budskap också.

Alla andra låtar var ju helt värdelösa i år! :kocko

Sämsta låten som gjorts.. kanske därav den kom sist :fatta!
ÖDET VAR MIN VÄG --- låter som det var = knarkar refräng

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...