mellanklassregga XR600?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Funderar på en xr600 motard nu som är reggad ostrypt. Och jag har letat på forumet men hittar ingen vettig info om det överhuvudtaget är möjligt att regga om den till mellan! :gnissla

Ngn av er som har gjort det eller har koll på hur man kan göra och om det är väldigt mkt besvär? Kan vara bra och veta innan man slår till...
Men bara man lyckas med ngt under 25kw borde det väl inte vara några problem? :va

Är den bara landsvägsregistrerad så är det inte så mycket problem, men typ två tusen enkronor behövs. Lämna in den till nån mc-verkstad med bänkkörningsmöjlighet och be dem strypa ner den till < 22kW och sen registreringsbesiktigar du den.

okej okej, det låter juh inte så farligt. Måste först å främst kolla om det finns ngn verkstad här som gör det åt mig då :)

Stryp rejält för att vara på den säkra sidan, bänkkör hos en firma som är av bilprovningen auktoriserad för detta och får skriva ut godkänt effektintyg. Kostar ca 1500kr för körning och effektintyg. Sen regbes a ca 650kr

Du ringer bilprovningen och ber om firmor nära dig som är auktoriserade

Ljunghusen skrev:
2298809 Stryp rejält för att vara på den säkra sidan, bänkkör hos en firma som är av bilprovningen auktoriserad för detta och får skriva ut godkänt effektintyg. Kostar ca 1500kr för körning och effektintyg. Sen regbes a ca 650kr

Du ringer bilprovningen och ber om firmor nära dig som är auktoriserade

Jag det är väl lika bra, det blir väl billigare försäkring och allt då också? =)
Okej, ska ringa imorn och kolla hur det ligger till.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti