mellanklassregga XR600?

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Funderar på en xr600 motard nu som är reggad ostrypt. Och jag har letat på forumet men hittar ingen vettig info om det överhuvudtaget är möjligt att regga om den till mellan! :gnissla

Ngn av er som har gjort det eller har koll på hur man kan göra och om det är väldigt mkt besvär? Kan vara bra och veta innan man slår till...
Men bara man lyckas med ngt under 25kw borde det väl inte vara några problem? :va

Är den bara landsvägsregistrerad så är det inte så mycket problem, men typ två tusen enkronor behövs. Lämna in den till nån mc-verkstad med bänkkörningsmöjlighet och be dem strypa ner den till < 22kW och sen registreringsbesiktigar du den.

okej okej, det låter juh inte så farligt. Måste först å främst kolla om det finns ngn verkstad här som gör det åt mig då :)

Stryp rejält för att vara på den säkra sidan, bänkkör hos en firma som är av bilprovningen auktoriserad för detta och får skriva ut godkänt effektintyg. Kostar ca 1500kr för körning och effektintyg. Sen regbes a ca 650kr

Du ringer bilprovningen och ber om firmor nära dig som är auktoriserade

Ljunghusen skrev:
2298809 Stryp rejält för att vara på den säkra sidan, bänkkör hos en firma som är av bilprovningen auktoriserad för detta och får skriva ut godkänt effektintyg. Kostar ca 1500kr för körning och effektintyg. Sen regbes a ca 650kr

Du ringer bilprovningen och ber om firmor nära dig som är auktoriserade

Jag det är väl lika bra, det blir väl billigare försäkring och allt då också? =)
Okej, ska ringa imorn och kolla hur det ligger till.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back