Mektråden!

Jag ökade 2, blev stor skillnad.
Dock varvar den mer på motorväg men men.

3-3.5 bak brukar motsvara 1 kugg fram. Dock minskar man framdrevet så får kedjan tvärare radie och det sliter mer.

Byter du till 2 kugg större så kan man ibland få lov att sätta på en kedja med 1 länk till.
 
Jag ökade 2, blev stor skillnad.
Dock varvar den mer på motorväg men men.

3-3.5 bak brukar motsvara 1 kugg fram. Dock minskar man framdrevet så får kedjan tvärare radie och det sliter mer.

Byter du till 2 kugg större så kan man ibland få lov att sätta på en kedja med 1 länk till.

enligt snubben som bytte till 2 mer bak så behövde han inte förlänga kedjan. hur som helst så tänkte jag eventuellt byta hela drivpaketet så då ere inge problem.

iaf så varvade hojen bara 250 rpm mer vid 70 mph med 2 kugg till, inte världens skillnad och det är sällan jag är uppe å bränner i över 200 km/h ändå.
 
Jag har en mindre fram o de är WAM WAM raj raj eller så att man lärt sig .... skulle vara kul att bara testa o byta tillbaka ....
 
Idag har det faktiskt mekats lite i Gallimeck..

Jag har bytt bakhjuls lager på husan, Skåne har pillat med sin el på Kåtmen.

Och pillat lite inför en kommande körning snart:tummenupp
 
fy fan ja e bra sugen på å läka handledsjäveln å bränna på i vår. mina vintermekaplaner är å bänka med powercommander å sportfilter, byta drivpaket å dreva upp bak för lite mer wheelieness, byta framlykta till Barracuda's "New dinamik", montera på kraschpuckar samt mina nya svarta Koso-speglar. eventuellt byta baklykta till ett klart eller rökigt/mörkt alternativ och eventuellt lacka om framskärmen då puckot som ägde hojen innan körde 180-graders högtryckstvätt på skiten så klarlacken stack iväg. kommer iaf bli en väldigt behaglig hoj! :tummenupp
 
Började med lite meck idag.

Fixade klart husan med nytt bakdäck, nya bakhjuls lager, ny olja och filter.
Och bakdrev.

Skåne gjorde lite meck oxå.
 
Bara du o jag som meckar Thörn..

De andra verkar mest :tråkad

Nja, mekar jag med. bytte generatorkåpan för ett par dagar sen. Sedan har man skaffat sig en Öhlins styrdämpare som jag måste modifiera fästena till så den kan monteras.
 
Last edited:
har testat med 1 kugg mindre fram orginal bak. helt ok men mer bus med 1 mindre fram och 5 större bak fast då lite för dålig toppfart kör nu med 5 större bak och orginal fram och tycker det är ett bra medel för mig.. kopplar upp på 3an utan bekymmer.. Fast jag vill ha mer effekt istället för om drevat. skulle vilja ha någonstans mellan 2 och 3 hundra

sen är ju hastighets ändringen procentuell. så i låga farter skiljer sig inte hastigheten så mycke och mer i högre
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top