Mektråden!

Satans jävla kukhelvete.....:mad: For iväg till Lelles idag och tjackade nya kopplingsfjädrar skulle dra dit skiten då gick ju självklart en bult sönder till kopplingskorgen aja ingen fara bara att borra ett hål i den och i med en grispitt tänkte jag och satte borren i det som var kvar efter bulten wrooom sa det och bulten gängades ner och for ut på andra sidan kopplingskorgen...så nu ligger fanskapet bland lammellerna nånstans och jag får inte loss kopplingskorgen....det postitiva innan den gick av så testkörde jag med dem nya fjädrarna och vips gick det att koppla upp hojen på tvåan igen...Men men har en bekant som jobbar på mc varuhuset så jag trailar ner hojen till honom så får att mecka loss allting för en billig peng...

jävla skit!

själv uppptäckte jag läckage från generator kåpan, tänkte att det bara är att byta packning. Lägger ner hojen på sidan så den vilar med craschpuckarna mot backen. och på börjar jobbet. När jag håller på att rensa bort de gamla packningsresterna ramlar en skruv ner i motorn :( som tur var tömde jag oljan och pillade ur skruven från det hålet. Men inte fan slutade det läcka. Visade sig att generator kåpan som är lagad sen förra ägaren fulsvetsat den efter en skrapa i backen läckte från några porer. Så nu är en ny kåpa införskaffad från ebay och väntar på att hamna på plats.

Börjat trilla in lite delar idag inför vinterns operation:

Bort med tyskröven.

En låda + bakram
View attachment 289832

Delarna i lådan
View attachment 289833
View attachment 289834

Väntar lite mer delar senare i veckan alt nästa vecka.

Så snart dags att ta fram sågen och såga bort gamla bakramen :Bugar

grymt micke :) kommer bli rikigt fint :)
 
Last edited:
Massa text, sammanfattas:
Fixade koppling sliret, fuckade upp en skruv. Måste skämmas o lämna in till MC firma :D

Visst smakar det surt när man e så nära o de blir sådär, har själv relativt färska erfarenheter av det.....

Men kul att du hann testa o att det blev bra.

Också men massa bra text, sammanfattas:
Blev buttfuckad när jag köpte Gixxern, visade sig att förra ägaren va en klåpare. Väntar nu på ny generator kåpa

Har tyvärr själv också insett att förra ägaren till hyndan också har fullagat generatorkåpan. Den läcker dock inte än men de e bara en tidsfråga gissar jag.
 
Hehe, gör som Pierre, han har kört med generatorkåpa lagad med kemisk metall nu i 1½ år :tummenupp

haha, ja det verkar ju hålla bättre än denna snubbes svetsning.

Har tyvärr själv också insett att förra ägaren till hyndan också har fullagat generatorkåpan. Den läcker dock inte än men de e bara en tidsfråga gissar jag.


Jag beställde en as snygg generatorkåpa på ebay för 370kr inkl frakt. :D
 
Last edited:
haha, ja det verkar ju hålla bättre än denna snubbes svetsning.




Jag beställde en as snygg generatorkåpa på ebay för 370kr inkl frakt. :D

Tyska Ebay eller var hittade du den?
Söker själv med ljus o lykta efter en till min, billigaste jag hittat än så
länge e 55£ + frakt
 
Last edited:
lite småsugen på att trimma skiten ur min hoj. tips?
 
Kolla i TL1000-tråden. Polaren bytte kammar (TLR?) och TRE-modden (heter den så?) och pipor och PCIII, resultat: dyrare än bra.

hmm jo, medveten om att det kan kosta. gillar min hoj bara men vill ha ännu mer drag, lite mer explosivt drag. får forska lite i om det är värt att pilla på skiten. annars får jag väl ge upp å köpa fetare hoj. igen.
 
Jag har bara meckat kompressor på bilar och turbos.
Kompressor blir ungefär som att du har en större/starkare motor från start.
Den laddar ju hela tiden så fort den snurrar.

En turbo behöver ofta lite varv för att få upp laddtrycket, dock kan dom ge mer och kostar mindre att driva. Lättare att mecka till osv.
 
låter ändå som en dyr historia! måste man inte regga om hojen om man slänger på sånt? vilket säkert leder till en annan försäkringspremie?
 
Tror inte du kan regga om den....din hoj är helfordonsgodkänd. Du får inte ändra nått ig på den.
 
prrrkele! får borra upp cylindrarna till 2000cc var, eller nåt! poooowwaaahh!
 
vad kan ni om att dreva om hojar? har funderat lite på att dreva ner hojen lite, vore kul med lite lekfullare drag, tips?
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top