Mektips - Frågor & Svar - KTM

smacka i ett 190 så ska det nog bli bra..

jag börja riva min motor idag. lite pill o få den ur ramen när den väl var lös.. men det gick. o skitig va den oxå :D

Har du problem med att få ur motorn ur ramen kommer du ha jätte problem att få tillbaka den :D

Fick ur min motor på några sek. tänkte inte mer på det, men när motorn skulle tillbaka fick jag krångla lite... Nää det där går som en dans efter de två första gångerna.

Lycka till med motor renoveringen!

Har du problem med att få ur motorn ur ramen kommer du ha jätte problem att få tillbaka den :D

Fick ur min motor på några sek. tänkte inte mer på det, men när motorn skulle tillbaka fick jag krångla lite... Nää det där går som en dans efter de två första gångerna.

Lycka till med motor renoveringen!

har inte vågat tänka på o få tillbaks den än.. en sak i taget :)

Någon som kör dynojet-kit på sin hoj?
Såg att de hade utförsäljning på sådanna, 398kr, rätt hyffsat tycker ja!
Köpte ett liknande kit till DRZ, och de vare verkligen värt!

Någon som kör dynojet-kit på sin hoj?
Såg att de hade utförsäljning på sådanna, 398kr, rätt hyffsat tycker ja!
Köpte ett liknande kit till DRZ, och de vare verkligen värt!

Tycker att du svarade på din fråga själv!

Själv skall jag prova JD Jetting till sommaren, annars så har jag enbart haft original delar.

Jag har en fundering ang bestyckning.

Har en KTM 525EXC -04a som jag nu köpt mig isdäck till. Krävs det ombestyckning för att kunna köra på vinter?
Samt är det någonting annat jag bör tänka på??

Ingen som kan svara på ovanstående fråga?

generelt sett så går man ju upp till fetare blandning när det e kallt. vör luften e tätare o inehåller mer syre. så om din går lite snålt eller helt perfekt på sommaren så e det nog läge o gå upp en storlek.

ananrs vaet jag inte vad man ska göra med hojen för körning i sträng kyla. möjligen att den kyler för mycket så man får täcka över kylaren...

generelt sett så går man ju upp till fetare blandning när det e kallt. vör luften e tätare o inehåller mer syre. så om din går lite snålt eller helt perfekt på sommaren så e det nog läge o gå upp en storlek.

ananrs vaet jag inte vad man ska göra med hojen för körning i sträng kyla. möjligen att den kyler för mycket så man får täcka över kylaren...

Har du exc så har du en termostat som fixar arbetstempen på motorn (kan kanske behöva(täcka kylare) hjälp om det e redigt kallt ifs). men på sx sitter ingen termostat så där e det läge att hjälpa till.

Har du exc så har du en termostat som fixar arbetstempen på motorn (kan kanske behöva(täcka kylare) hjälp om det e redigt kallt ifs). men på sx sitter ingen termostat så där e det läge att hjälpa till.

Var sitter termostaten?

har inte vågat tänka på o få tillbaks den än.. en sak i taget :)

Det var lite hemskt att få tillbaka den måste jag säga. Tror vi tog bort svingen eller nåt för att få tillbaka den. Men tillslut gick det! :D

Last edited:
Nått speciellt verktyg du fick skicka efter? Vad tog tid?

Får se om man delar Lc4an i vinter. :D

fick köpa avdrager till svänghjulet.. o sen köpa en mutterknackare.. sen lite väntan på att få toppen portad ... ja o lite såntdär.. o så jobbar man ju på dagarna. men som sagt. med alla delar o verktyg så e det lätt gjort

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT