Rasorblade
Ny medlem
Nån som vet vilka av KTM's modeller som har drevaxel med 17 splines?
Jag har nämligen fått fel framdrev, min drevaxel har 15 splines och drevet har 17.![]()
Gissar att det är ett LC4:a drev du fått.
Har du ngt art.nr?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nån som vet vilka av KTM's modeller som har drevaxel med 17 splines?
Jag har nämligen fått fel framdrev, min drevaxel har 15 splines och drevet har 17.![]()
Någon som kan svara på hur hårt jag ska dra bulten till styr lagrena??
Ingen som kan svara på detta?
Gissar att det är ett LC4:a drev du fått.
Har du ngt art.nr?
Okej, lite halvskämmigt att jag inte tänkte på art. nr.![]()
Slår jag in art.nr på lelles så står det "CHAIN SPROCKET 17-T 03"
Då är det alltså till en LC4 -03?
Troligen.. men art.nr. ska vara en massa siffror och börja på 580.....
jag tror dock inte att dom har ändrat antalet splines på dom olika årsmodellerna.. säker på att du inte räknat fel![]()
Jag har tittat i manualen o vad jag kan se så står det ingen siffra(moment) om hur hårt du ska dra den bulten.
(For readjusting , loosen the five pinch bolts of the top triple clamp and turn steering stem bolt clockwise until there is no more play.Dont tighten the steering stem bolt all the way, otherwise the berings will be damage.With a platic hammer , lightly tap on the triple clamp to rellease tension.Retighten the five pinch bolts to 20Nm (exc) and 17Nm(sx).
Ordagrant från boken till 06:ans manual..
HELT säker, Nu kontrollräknade jag för 10:e gången bara för att du sa så, 17 splines på drevet och 15 på axeln.
Jag lovar![]()
Okej![]()
Såhär står det på baksidan; 60033029017.
Och då står det "CHAIN SPROCKET 17-T 03" Om man slår in det på art.nr hos lelles. hmm
Då är ditt drev till en LC8:a. Superduke, 950 Supermoto eller Adventure
...måste skriva av mig lite, och förhoppningsvis få lite tips!
Alltid lika roligt då man köper begagnade grejor nämligen..
Båda bultarna mina Oil Screen Pluggar är sönderdragna.
Igår försökte jag med den som sitter på vänstersidan av motorn, men bulthuvet 13mm ( eller va 13mm). Den är det dåligt huve på, men med en ½ tum så går det bra. Men den sitter så in i helvete!
Har värmt otroligt mycke och dragit otroligt mycke, men lossnar ej....
Har någon nått tips? Vet inte hur hårt man vågar dra utefall gängorna i blocket följer med ut.....
Men hur fan kan man dra en sådandära bultjävel så hårt?![]()
Idioter som man köper grejor av!!
Ha en trevlig dag / Jacob
en grej jag inte riktigt förstår är hur man kna dra den så hårt att skallen går sönder. tycker gängorna borde ge sej först.
dock sitter den och silen under motorn alltid som satan. tipset är väll att spänna dom i rätt moment. men dom komemr likt förbannat sitta som berget när du ska ha av dom sen.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |