Mektips - Den seriösa tråden om Sporthojsminimoto

marcus_136 skrev:
Jag rekomenderar att flytta in fotpinnarna så långt in det går annars kommer man skrapa i dom i marken i varenda kurva.

skifta sida med dom ta bort plasten å vinkla dom uppåt istället. gjorde jag, det blev lite bökigare körställning, men man kan lägga ner MKT!!!
 
Fluxir skrev:
skifta sida med dom ta bort plasten å vinkla dom uppåt istället. gjorde jag, det blev lite bökigare körställning, men man kan lägga ner MKT!!!
JAG SKA KAPA MINA!
 
kolla över alla oljorna så inte kina grabbarna glömt något :D vad menar ni med rensa tanken? hur gör man det? org kedja är den något att ha? vissa delar ska jag byta ut ganska snabbt :)

vad är det för fugge i kinorna? ifall man ska beställa munstycken osv..
 
Någon som kan berätta lite om omlackeringstips.

Hur ska jag gå till väga för att måla om till en fräshare färg ?

(OBS! har ingen än men tänkte bygga upp ett litet faktaföråd innan jag beslutar för att köpa)

MVH
Andreas

*edit*
Är det lätt att montera eller är manualen på finaste kinesiska ?
 
Last edited:
Anzo skrev:
Någon som kan berätta lite om omlackeringstips.

Hur ska jag gå till väga för att måla om till en fräshare färg ?

(OBS! har ingen än men tänkte bygga upp ett litet faktaföråd innan jag beslutar för att köpa)

MVH
Andreas

*edit*
Är det lätt att montera eller är manualen på finaste kinesiska ?
vad jag har hört så e det mesta monterat utom typ frontkåpa och lite sånt
 
Styrändarna ska fästas, kåpglaset ska monteras. Fotpinnar skall monteras. Det är allt!
manualen är på engelska
 
Rekomenderar för alla som vill få ur mer ur sin minikina att besöka både www.pocketbike.nu och www.pocketbikeplanet.com
Där finns massor av info vad gäller moddningar, portningar osv. +utvärderingar av trimdelar. (som förövrigt går att beställa hyffsat billigt från staterna).

Några sidor med trimdelar och tillbehör: (betydligt billigare än vissa f*rb*nnade utsugarfirmor här hemma)

www.davesmotors.com
www.hpminimods.com
www.scooterparts4less.com
www.gomeyer.com
www.badazztoyz.com

Bara o trimma på. :D
 
tror också man kan spara ganska många problem genom att plocka isär motorn och kolla där.. samt fugge igentligen hela blocket :)
 
Jag fick igår äntligen hem min kinamoto beställd från w-motoracing, men säg den glädje som varar!
Magnapullstarten havererade på andra rycket, hann inte ens få igång maskinen! Vad gör man, beställer ny startanordning utan vidare för 400:- eller försöker åberopa någon form av garanti?
 
Raskus skrev:
Jag fick igår äntligen hem min kinamoto beställd från w-motoracing, men säg den glädje som varar!
Magnapullstarten havererade på andra rycket, hann inte ens få igång maskinen! Vad gör man, beställer ny startanordning utan vidare för 400:- eller försöker åberopa någon form av garanti?


På 14E så går det att modda till den så du sätter en borrmaskin på muttern som håller fast startkransen hos magnapullmojängen och starar den på det sättet. Det går kanske att göra en liknande grej på 16modellen?
 
Mookie skrev:
På 14E så går det att modda till den så du sätter en borrmaskin på muttern som håller fast startkransen hos magnapullmojängen och starar den på det sättet. Det går kanske att göra en liknande grej på 16modellen?

Förvisso, det går ju, men jag vill nog helst ha en fungerande startanordning, lite jobbigt att släpa med sig en borrmaskin varje gång man ska ut och åka.
 
Raskus skrev:
Förvisso, det går ju, men jag vill nog helst ha en fungerande startanordning, lite jobbigt att släpa med sig en borrmaskin varje gång man ska ut och åka.

Var det inte garanti så tillvida att den i alla fall skulle starta? Tyckte jag läste det på annonssidan för w-motoracing. Dom har ju reservdelar hemma också så det kanske bara är att slå en snigel... Edit: Borde ju vara gratis på garantin...
 
Snake skrev:
Var det inte garanti så tillvida att den i alla fall skulle starta? Tyckte jag läste det på annonssidan för w-motoracing. Dom har ju reservdelar hemma också så det kanske bara är att slå en snigel... Edit: Borde ju vara gratis på garantin...

Jo jag tror det var så det var sagt, har skickat ett mail till w-motoracing imorse men inte fått svar ännu, får väl ge mig till tåls ett par dagar.
 
Jag har lite frågor efter en hel natt med ryck i dj*** mojängen utan att den startar. Har blåsor i handen.
Om man kollar på bilden:
1: Saknas det skruvar på min eller ska det se ut så? Isåfall vad ska sitta där?
2: Hur är kranen på ON? Vertikalat eller horisontellt?
3: Är det choken? Hur är den på?
4: Känns som den inte ge nån gnista. Låter precis samma om jag tar bort den och rycker. Var köper man en sån?
5: Åter igen, saknas det skruvar på min eller ska det se ut så? Isåfall vad ska sitta där?
6: Om det är "on-load" skruven, hur ska den vara? Helt ut eller helt inne?
viewphoto.php
 

Bifogat

  • 2 004.jpg
    2 004.jpg
    139.4 KB · Visningar: 410
Last edited:
jiGGa skrev:
Jag har lite frågor efter en hel natt med ryck i dj*** mojängen utan att den startar. Har blåsor i handen.
Om man kollar på bilden:
1: Saknas det skruvar på min eller ska det se ut så? Isåfall vad ska sitta där?
2: Hur är kranen på ON? Vertikalat eller horisontellt?
3: Är det choken? Hur är den på?
4: Känns som den inte ge nån gnista. Låter precis samma om jag tar bort den och rycker. Var köper man en sån?
5: Åter igen, saknas det skruvar på min eller ska det se ut så? Isåfall vad ska sitta där?
6: Om det är "on-load" skruven, hur ska den vara? Helt ut eller helt inne?
viewphoto.php


1. Vadå? vad menar du? Ser inget konstigt.
2. Kranen är på när den är vertikalt dvs i linje med soppa ledningen.
3. Choken sitter på höger sida av fuggen och aktiveras genom att dra spaken uppåt. Dvs petar du den neråt så är det normal läge=ingen choke.
4. Ingen gnista? Skruva ur stiftet och sätt det i tändhatten när du har det löst. Lägg det mot cylindern och prova dra i startsnöret. Ingen gnista...byt stift.
5. ?
6. Det du talar om är tomgångs skruven och den justerar du tills du är nöjd med tomgången.

Hoppas det hjälpte lite. :)
 
Stoppsladd skrev:
1. Vadå? vad menar du? Ser inget konstigt.
2. Kranen är på när den är vertikalt dvs i linje med soppa ledningen.
3. Choken sitter på höger sida av fuggen och aktiveras genom att dra spaken uppåt. Dvs petar du den neråt så är det normal läge=ingen choke.
4. Ingen gnista? Skruva ur stiftet och sätt det i tändhatten när du har det löst. Lägg det mot cylindern och prova dra i startsnöret. Ingen gnista...byt stift.
5. ?
6. Det du talar om är tomgångs skruven och den justerar du tills du är nöjd med tomgången.

Hoppas det hjälpte lite. :)
1: Jag menar de två gängade hålen som jag dragit streck till
2: Tack äntligen
3: Vad är fuggen? Vad är det som jag dragit streck till och skrivit 3 på?
4: Ingen gnista! Kan man köpa på Micro?
5: Sitter på venstersida. Ovanför kopplingen eller vad det e.
6: Måste med andra ord få igång den först.

Tack det hjälpte mkt :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top