Mekbord, hojlyft till hojen?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kikat på lyftar för 3000kr men så ofta behöver jag inte bordet.

Sett denna enkla modell på mekbord.
Var kan man köpa? Tänkte bygga ett själv om det kostar för mycket.

28217_DSC00143.JPG

Ska du lyfta upp hojen då?

Verktygsboden har ett för 3k med fotpump och 4k med pneumatik

Helt ok för pengarna.. Går ju inte jämföra med ett elektriskt för 20k men vem vill lägga så mkt

Går att bygga själv, 20mm golvspånplatta med 2''x4'' reglar som ben och
snedträvor 1''x1''

Finns en del lyftbord på blocket. Här är ett för 1500:

http://www.blocket.se/vi/20374764.htm?ca=10_s

Tack för tipset. Att bygga om ett sånt vore perfekt.
Jo det finns en del men en bilresa till Västernorrland lockar inte :)

Verktygsboden har ett för 3k med fotpump och 4k med pneumatik

Helt ok för pengarna.. Går ju inte jämföra med ett elektriskt för 20k men vem vill lägga så mkt

Jo jag har sett de. Verkar vettiga. Är de stadiga? Tänker på den med fotpumpen. Vill inte ha nått som är vingligt och ostabilt när man har hojen upphissad.

Last edited:
Inga tips på mekbord eller mclyftar till vettiga pengar?

jag såg på en mc-kjlubb en gång ett par snubbar som hade fått köpa landstingets uttjänta höj/sänkbara sängar, dom hade tagit bort underredet o lagt dit durkplåt istället, kanske en ide, jag har själv spånat lite åt de hållet då mina depåstöd inte räcker till ibland !

Farsans hemmabygge. Hopfällbart också så det tar i princip ingen plats om man vill få bort det.

Bord:

DSC_0001-2.jpg

Ben:

DSC_0003-1.jpg

Ramp:

DSC_0005-2.jpg

Fungerar utmärkt, om än det är lite extremt / overkill i konstruktionen...

Last edited:
Tack för tipset. Att bygga om ett sånt vore perfekt.
Jo det finns en del men en bilresa till Västernorrland lockar inte :)

Jo jag har sett de. Verkar vettiga. Är de stadiga? Tänker på den med fotpumpen. Vill inte ha nått som är vingligt och ostabilt när man har hojen upphissad.

Ja dom är stadiga.. Inga problem
Min far har ett sånt.. För att putsa på cykeln :rolleyes:
Gratis frakt och i stort sett färdigmonterat

Kanske lite OT men är det någon som har tips på depåstöd fram? kan man köpa va för skit som hellst (för byte av framdäck var 3e sommar typ)

Kanske lite OT men är det någon som har tips på depåstöd fram? kan man köpa va för skit som hellst (för byte av framdäck var 3e sommar typ)
Japp, det funkar med vilket skit som helst :) Bara till att köpa nåt billigt.

Last edited:

Min ena står på ett budgetstöd för en femhundring och den andra på ett Biltemastöd med deras adapter. Båda är klart dugliga.

Bordet på den första bilden kostar tom mer än 3k. Om man bara mekar hemma så verkar varianten från Jula vara bra.

*/ ?>
Back