Häromdagen:
Sonen ställde ventilerna på sin DR650, startade inte. Hjälpte honom att justera om, naturligtvis med öppet sidokåpslock på vänster sida (så vi kom åt veven för att ställa TDC, inspektionshålet var också öppet). Tanken borta. Nåväl, allt inställt, ventilkåpslocken påskruvade och jag säger (från hojens högra sida):
Testa nu med lite startgas varvid den naturligtvis hoppar igång
...
Och olja sprutar ur de två hålen i vänsterkåpan. Liiite kladdigt blev det innan vi hann på dödaren
Sonen ställde ventilerna på sin DR650, startade inte. Hjälpte honom att justera om, naturligtvis med öppet sidokåpslock på vänster sida (så vi kom åt veven för att ställa TDC, inspektionshålet var också öppet). Tanken borta. Nåväl, allt inställt, ventilkåpslocken påskruvade och jag säger (från hojens högra sida):
Testa nu med lite startgas varvid den naturligtvis hoppar igång
...Och olja sprutar ur de två hålen i vänsterkåpan. Liiite kladdigt blev det innan vi hann på dödaren


Jag skulle skruva fast fläkten på svänghjulet och tog en för lång bult! De resulterade i ett otrevligt skrapljud vid första kick = trasig statorlindning 


Jag har börjat betala in pengar till alzheimers föreningen 
Satt röret upp och ner vilket gör att den skavda sidan utåt (skavt mot svingen hos tidigare ägare/jag hade redan lagt en bricka emellan så det fick frigången) plus att "arrow" emblemet hamnade inåt! PLUS att jag polerat skiten men inte brydde mig om att få insidan lika blank som utsidan

