Mekanikern förstörde hojen

Trippmätaren nollas om man tar bort spänningen till mätaren eller lossar batteriet
Det hände när på min R1 -00 när jag bytt från racekåpor till originalkåpor med lysen inför besiktningen, och då nollades trippen samt klockan måste ställas in på nytt
Helt plötsligt visste jag inte mycket jag kört på banan det året :tungan

/Stefan

Syftet med tråden var för att skriva av sig och få tips om vart man kan vända sig, eller vad man kan göra.
Ja som sagt alla som e intresserade av vad "firman" heter behöver bara kontakta mig genom ett pm. Har redan svarat 35personer om vad firman heter.
Oviljan beror på att jag har mycket dåliga erfarenheter (inbrott utpressning) från tidigare med Ryska typer och det känns lite olustigt jag vet ju inte vad han är för en typ men han vet ju iallafall vart jag bor, vart jag har garage, mitt telefonnummer mitt hela namn. Och han såg ju inte ut som bossebilmeck direkt, det var väl mera skinnpaj, biff, militärfrilla a´la öststatsmaffioso, barskt och fåordig, inte för att han var hotfull men jag tror säkert han skulle kunna lacka ur rätt fort om jag börjar tjafsa/tjata och hota med polisen, hänga ut han och sånt, det tror jag säkert.

Tror inte du kommer se någon kåpa eller pengar hur mycket du än försöker gulla med snubben. Men din ovilja att uppge namnet på verkstaden gör mig lite frågvis vad meningen med tråden är isåfall.

Jag menar om han inte hotar dig tycker du det är ok att nästa 10 personer hotas och drabbas osv?

Ut med namnet.

Tror inte du kommer se någon kåpa eller pengar hur mycket du än försöker gulla med snubben. Men din ovilja att uppge namnet på verkstaden gör mig lite frågvis vad meningen med tråden är isåfall.

Jag menar om han inte hotar dig tycker du det är ok att nästa 10 personer hotas och drabbas osv?

Ut med namnet.

Nej självklart vill jag inte att andra ska drabbas, men jag kan ju vänta åtminstone någon dag till och se om jag får varken pengar eller kåpa, vilket jag inte tror heller, och om jag nu skulle få något av det tillbaka så var det ju jävligt dålig service och falsk utannonsering m.m men det kanske inte e helt schysst heller att hänga ut han ännu utan att ge han några dagar iallafall och se om han fixar nåt, innan man förstör hela hans verksamhet, för med ett sånt rykte lär han ju inte få många kunder. men jag förstår inte att det ska vara så svårt att respektera, det tar 15sekunder att skriva ett pm, då får du ju veta det så fort jag ser ditt pm. Och syftet var att få lite tips på vart man kan vända sig och vad jag kan göra skrev jag.
Nej han har inte hotat mig men om man har varit med om mycket otrevlig grejer det slutade med att vi fick flytta. så är det lätt att dra folk över en och samma kant, fastän man inte borde göra det.

Last edited:
Hmmm... Möjligt att jag tänkte fel där. Jag tänkte på att det var huvudtrippmätaren så att säga. Mätarställning anger man oftast vid försäljning...

Nu ska jag vara smartass .. Vägmätare heter den som anger total körsträcka för fordonet. Trippmätaren är till för att nollställas :tummenupp

Tror TS att verkstaden ger fan i att göra rätt för sig om han ger ut namnet på den? Känner man sig hotad ringer man bengen. Inte för att jag ens kan tänka mig att någon skulle vara så slut i huvudet att han hotar med misshandel eller vad som helst, för att någon är missnöjd, med all rätt, på hans jobb och talar om det för andra?

Grejar man runt med elsystemet är det inte ovanligt att man kopplar lös batteripolen. Då nollställs tripmätaren per automatik på de flesta hojar.

Vägmätaren är klart mer avancerad att nollställa, så jag antar att det inte är den som nollställts då "mekanikern" i fråga är en klåpare av rang.

Du vill inte ge ut namnet på verkstaden, syftet med tråden är att du ville veta vad man kan göra. Polisanmäl det hela, svårare än så är det inte :huvet

Förstår inte varför du ger honom flera dagar på sig att försöka lösa det hela när han inte verkar vara ett dugg intresserad utav det.

Eller så hittar han (TS) på en dålig historia så att vi andra inte ska tro att han har kört hojen. Vad vet jag, har inte orkat läsa hela tråden.

Last edited:
Du vill inte ge ut namnet på verkstaden, syftet med tråden är att du ville veta vad man kan göra. Polisanmäl det hela, svårare än så är det inte :huvet

Förstår inte varför du ger honom flera dagar på sig att försöka lösa det hela när han inte verkar vara ett dugg intresserad utav det.

mm polisanmälan blir det inom ett par dagar ja om inget har hänt.
Men han har till måndag på sig innan polisanmälan.
Polisanmälan hamnar längst ner i bunten av pappren och sen får man ett papper "nedlagt p g a brist på bevis". Varenda gång jag har anmält nån har det slutat så även om jag har kunnat namnge personen i fråga.
Men som sagt en polisanmälan blir det i nästa vecka och sen får jag väl lära mig av mitt misstag.

Eller så hittar han (TS) på en dålig historia så att vi andra inte ska tro att han har kört hojen. Vad vet jag, har inte orkat läsa hela tråden.

SERIÖST tror du det allvarligt talat????
Det e väl ungefär hela min vänskapskrets, familj, förra garageägarn som var med vid inlämnandet som vet att det har varit strul och att han har tagit emot hojen!.
Och du jag skriver teori nästa fredag, riskettan nu på lördag, risktvåan på onsdag och kör med en handledare här på sporthoj, allt tillsammans har jag lagt ner än så länge runt 15 papp på och då tror du att jag sitter o hittar på en historia för att du tror att jag har kört! Jag skulle ALDRIG köra utan körkort jag tänker på konsekvenserna! Och tror du då att jag skulle lägga 15 papp på ett körkort då?? och leta efter handledare då??

Last edited:
Nej självklart vill jag inte att andra ska drabbas, men jag kan ju vänta åtminstone någon dag till och se om jag får varken pengar eller kåpa, vilket jag inte tror heller, och om jag nu skulle få något av det tillbaka så var det ju jävligt dålig service och falsk utannonsering m.m men det kanske inte e helt schysst heller att hänga ut han ännu utan att ge han några dagar iallafall och se om han fixar nåt, innan man förstör hela hans verksamhet, för med ett sånt rykte lär han ju inte få många kunder. men jag förstår inte att det ska vara så svårt att respektera, det tar 15sekunder att skriva ett pm, då får du ju veta det så fort jag ser ditt pm. Och syftet var att få lite tips på vart man kan vända sig och vad jag kan göra skrev jag.
Nej han har inte hotat mig men om man har varit med om mycket otrevlig grejer det slutade med att vi fick flytta. så är det lätt att dra folk över en och samma kant, fastän man inte borde göra det.

Som han har gjort ska man inte ha fler kunder.Tänk om han glömmer sätta fast framhjulet på nån hoj eller liknande.Klåpare ska inte skruva på hojar.

Eller så här kanske,
jag köpte en ipod å när jag kom hem saknades hörlurarna men jag vågar inte klaga för han som jobbar där ser farlig ut:huvet

Näe ut med namnet på firman eller lägg ner tråden.

Som han har gjort ska man inte ha fler kunder.Tänk om han glömmer sätta fast framhjulet på nån hoj eller liknande.Klåpare ska inte skruva på hojar.

Eller så här kanske,
jag köpte en ipod å när jag kom hem saknades hörlurarna men jag vågar inte klaga för han som jobbar där ser farlig ut:huvet

Näe ut med namnet på firman eller lägg ner tråden.

Okej vissa verkar ha svårt att trycka på pm när ni så gärna vill veta, ödsla samma energi på ett pm tar ju exakt lika lång tid och du får veta det direkt, vill bara inte skriva det på ett öppet forum än.
Ipod i en affär eller inlämning hos avamc eller väl kanske inte samma sak som att ha o göra med en skumtyp, skumtyp är han ju garanterat.
Då får jag väl lägga ner tråden då!.
Tack iallafall ni som respekterade detta, och ni som fortfarande vill veta kan skriva ett meddelande

TRÅDEN NEDLAGD!!!!!!!!!!!!!!

Hur stor tror du chansen är att få de arbeta på polisanmälan om du anmäler snubben 2 veckor efter det hela hände.

Ska köpa en godispåse på hemköp, äta upp halva sen gå tillbaka nästa vecka och säga att de smakade illa, och jag borde få en ny. Tror att du råkat illa ut men varför startar du en tråd om det när du inte tar till några handlingar :va Vad har han gjort som är så bra så han får flera dagar på sig att reda ut problemet.

Hur stor tror du chansen är att få de arbeta på polisanmälan om du anmäler snubben 2 veckor efter det hela hände.

Ska köpa en godispåse på hemköp, äta upp halva sen gå tillbaka nästa vecka och säga att de smakade illa, och jag borde få en ny. Tror att du råkat illa ut men varför startar du en tråd om det när du inte tar till några handlingar :va Vad har han gjort som är så bra så han får flera dagar på sig att reda ut problemet.

Och det är dåligt hur?

Tycker nästan att du e lika skum du. säger man A får man säga B.
Om du nu tror att han läser här på SH så kan vi ju få hans syn på
hela saken,Fast det kanske inte så bra för dig.han kan ju ha en
annan syn på det hela.

Ja JAG SKA POLISANMÄLA. Men förmodligen sitter han och funderar på om han ska göra nåt eller om han ska skita i det, och därför kan jag väl ge han några dagar för att se om jag får något.
Jag nästan vet att en polisanmälan inte leder NÅNSTANS.
När vi hade inbrott tog det X antal timmar innan polisen ens dök upp och vad hände sen inte ett skit, fast jag kunde namnge personerna då det var en i huset mycket farlig person. När jag blev påkörd av en taxi hände inte ett skit heller, dåliga exempel kanske men har inte så höga förväntningar med en polisanmälan, kan ge han nån dag o hoppas på att få nåt.

Killen frågar om hjälp hur han ska gå vidare med sitt problem och allt folk verkar bry sig om är att "verkstaden" ska hängas ut. Ge tips om hur det hela kan lösas istället för att hacka på TS.

Frågan om han vågar polisanmäla om man inte vågar prata om vilken firma det gäller.

Killen frågar om hjälp hur han ska gå vidare med sitt problem och allt folk verkar bry sig om är att "verkstaden" ska hängas ut. Ge tips om hur det hela kan lösas istället för att hacka på TS.

Kan inte annat än hålla med... Stå bakom killen i stället... Och respektera att han vill ta det via Pm...

Ja JAG SKA POLISANMÄLA. Men förmodligen sitter han och funderar på om han ska göra nåt eller om han ska skita i det, och därför kan jag väl ge han några dagar för att se om jag får något.
Om du talar med honom igen så kanske det vore en idé att spela in samtalet. Helst när du frågar om kåpan och det som gjorts/inte gjorts om det är så att han nekar eller kommer med någon form av hot. Med dold mic eller via telefon då naturligtvis så han inte vet om det. Tror han skulle bli lite tveksam om du trycker upp en stor lurvig nyhetsmikrofon i ansiktet på honom. :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka