Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Självklart trodde jag han var en seriös mekaniker när den inhämtades, till synes seriös hemsida och bra mail och telefonkontakt till en början men direkt efter inlämnandet fick man aldrig nåt svar ang pris när den var klar m.m.
Ska ta o ringa den där konsumentvägledaren och höra vad han säger.
Faaan va sur jag blir, 3400 kr för nåt som han inte ens kunde redovisa vad han har gjort.
Jag lämnade pengarna men fick inget kvitto ville inte tjafsa för han såg ut att vara en typ man inte tjafsar med, stor baltisk typ ja ni förstår.
Ja jag antar att jag inte kommer få varken kåpan eller pengar eller nån lagning :\.
superseriöst att säga att man kör dit den utan körkort :\.
Tur att han inte gav sig på växellådan som han skulle göra från början också.
Aa det kan jag prova men det värsta är ju att jag inte har fått nåt kvitto hur gör jag då? har papper på att han har tagit emot den och så bara.
Fronta honom och säg att du efter att ha sovit på saken finner situationen ohållbar. Att din motorcykel saknar kåpan och inget arbete tycks utfört på hojen för pengarna du betalt. Samla även all dokumentation from nyss, för en logg på när du talat med honom, och när han svarat och vad han sagt då, datum och tider, hans inlösningskvitto, bilder på hojen med den saknade kåpan etc. Be honom föreslå en lösning på problemet med hans skuld till dig. Skicka per mail, har du tur svarar han per mail. Annars ringer du och följer upp mailet med att säga samma sak. I varje brev/mail är det bra att stapla upp alla händelser i tidsordning så att hela dialogen är spårbar
Får du ingen kompensation/kåpa så är budskapet till honom att du då tyvärr inte ser ngn annan lösning än att anmäla händelsen samt sprida informationen på tex motorcykelforum och till bekanta.
Så har jag gjort, den gången tog även hjälp av en advokatkompis som rattade ihop ett giftigt brev på advokatbyråns brevpapper. Med hemställan om skriftligt svar inom ett antal dagar.
Det gäller att skapa en situation där alternativet till att inte fixa fram kåpan/ersättning är mer jobbig för verkstaden sas. Och att det blir jobbigare och jobbigare att neka dig. Friska människor är rationella.
Tack för alla svar och tips får se om jag får någon kåpa tillbaks, rätt osannolikt, men ska prova att tjata i några dagar till. Skönt att höra att det inte var min hoj som var inblandad i den där olyckan. Men j-ligt tråkigt att höra. Hoppas han repar sig.
Aa ska maila han ock skriva att jag kan gå med på att få 1500kr tillbaka så glömmer vi det hela, fast kvittona vill jag ha hur som helst, alltid bra att ha när man ska sälja hojen nångång. kollade upp han på företagssök han har ju typ tre olika "halvskumma" bolag.
det var både låsservice, byggfirma, och reparation av "ALLA" slags fordon.
mm sprida ryktet är ju det sämsta som kan hända hans verksamhet, ryktet är ju det bästa en verkstad har.
Man kan ju undra vad syftet är med detta företaget.
Vad heter firman?
Men, sa du inte till honom att han ska köpa en ny kåpa och fläkt till dig?
Alltså... Du lämnar in den för att få fläkten fixad och den står där en månad... Du får betala 3400 kr svart/utan kvitto, utan att fläkten funkar + att en kåpa som kostar 2000 kr saknas + att trippmätarn e nollställd för att han kört satan med den. Och nu har ni kommit överens om att du ska få 1500 kr tillbaka... Hmmm, det blir 3900 kr minus för dig för att få den i sämre skick + att du får lämna in den någon annan stanns för att få den fixad, vad det nu kan kosta... Vi säger 3000... Runt 7000 kr då i slutändan!
(Nollställd mätare är nog inte så poppis när du ska sälja nån gång heller)
men han sa att växellådan skulle oljas lite bara
Nu är det fan dags att hosta upp vart du lämnade in din hoj och vad killen heter... Klart att någon så oseriös ska hängas ut!
Nu har han ju i.o.f.s. skrivit att han inte vill komma på kant med killen, genom att hänga ut han, för sin egen säkerhets skull...
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |