Mekanikern förstörde hojen

Jag tycker man skall hänga ut firman iallafall, hur många personer kommer bli blåsta denna säsong? (många tror jag) Och det är jävligt trist, för farbror blå har inget att gå på (firman kommer neka att dom servat hojen)

Tror han skulle bli lite tveksam om du trycker upp en stor lurvig nyhetsmikrofon i ansiktet på honom. :näsblod

:rofl

Det skulle ju kunna bli underbart!

Trycka uppe en SVT -Uppdrag granskning tröja också, samtidigt som en polare filmar i smyg med en gammal 20kilos VHS-videokamera :D

... förmodligen sitter han och funderar på om han ska göra nåt eller om han ska skita i det, och därför kan jag väl ge han några dagar för att se om jag får något. ...

Vilken planet kommer du ifrån?

Skojare som han skiter högaktningsfullt i folk som de blåst om man inte har mycket övertygande argument för att de ska göra rätt för sig - t.ex. förestående besök av polis eller skattemyndigheterna.

Och ju längre du väntar desto sämre blir chanserna att få ordning på saken.

Tycker nästan att du e lika skum du. säger man A får man säga B.
Om du nu tror att han läser här på SH så kan vi ju få hans syn på
hela saken,Fast det kanske inte så bra för dig.han kan ju ha en
annan syn på det hela.

jaa du det verkar mest som du e ute för att sätta dig emot allt jag skrivit.
nån slags trådkritiker typ?
tror, jag har absolut ingen aning om han läser eller ej. på vilket sätt menar du att det inte skulle vara bra för mig? Du syftar väl inte på att du tror att jag hittar på? Testa o lämna in din hoj då så får vi se om du blir nöjd eftersom du verkar tro att jag ljuger.
Om du blir nöjd med en mekaniker som varken vet vad han har gjort, lämnar kvitto, kör din hoj fast den e avställd, hade "sönder" fläkten enligt han själv men den funkade ju, säger att din växellåda ska oljas, inte svarar på mail o fåtal gånger i telefon efter inlämnandet o då lovar att höra av sig ang pris o vad han har gjort, lovar att lämna tillbaka den i fleraa dagar men sen bangar ur i sista minuten, helt plötsligt polarn som lappat ihop den, lämnar inte prisuppgift förens på plats fast man tjatat om pris, svarar "hallooo" när han väl svarar (d e ju ett seriöst svar på jobbtelefon)?, "tappat" bort kåpan och visste inte ens att det satt en kåpa där inte erbjuder sig att på nåt sätt sänka priset eller snabbt fixa en ny snarare var helt likgiltig, säger till dig att du får hämta den "borttappade" kåpan när det e han som slarvat bort den (vilken service) han har inte hittat den som sagt, har mailat han och ringt efteråt men inte fått nåt svar ang allt hur det ska lösas bara att jag ringer dig om jag hittar den nångång, om du tycker det e ett bra kundbemötande så tycker jag att d e du som verkar skum. Det e en princip sak oxå: lånar jag en persons fotboll o den går sönder, då kommer jag inte o lämnar tillbaks en trasig boll.
Okej en gång till förklarar jag:

Han har gjort fel mot mig, och blir han uthängd vilket igentligen är helt rätt, förlorar han säkert sin största del av sina kunder/kommande kunder
vilket också e helt rätt såklart,
men tänk dig att han e en skumtyp som han verkar vara, blåser han folk som med mig kan han väl säkert göra det ena med det andra också, han förlorar alla sina kunder p g a hans eget fel, men isåfall om han såg att han e uthängd vilket om jag skriver namnet här kommer upp på google om man skriver firmans namn vid sökning, då skulle väl antagligen han se mig som orsaken till att han förlorat alla kunder/gått i konka, och jag antar att han skulle lacka skiten på mig då och kanske bli "otrevlig" vad vet jag.
Lite långsökt kanske men så tänker man om man har vart med om ett och annat förut. Därför skriver jag gärna PM så ni andra inte råkar ut för samma firma men helst inte på ett öppet forum.
Har svarat runt 50 pers nu.

Last edited:
Detta var ett roligt svar direkt kopierat från min mail, men har suddat några detaljer som namn o email.

Jag: det låter bra det, jsg ska ringa honom i eftermiddag. får man nåt papper på allt som har gjorts, det kan vara bra att ha när jag ska sälja hojen. jag hör av migf sen

Den 30 april 2010 07.41
Han:jag skriver kvitto för allting sen.

oj vill tillägga detta också:
han sa innan i stil med "växellådan ska oljas lite bara" hittar inte det mailet då svarar jag
jag: Detta svar fick jag när jag frågade om hjälp av några killar ang växeln
" I mina ögon låter det mera som ett mekaniskt fel t ex en en krökt skiftgaffel, kärvande eller trasig växelmekanism eller skadade drev i vx-lådan kanske slitet drev". Tror du inte det kan vara något av det, och tror du däcken går igenom besiktningen annars vill jag byta dem?

Han: Tror ja, det kvar 3-2 mm djup på båda däck, med växellåda behöver inte göras något, ska bara justeras kopplingen trolig viss.

Totalt fel angående däckdjupet jag ville ju byta däck också ifall dem var så pass slitna att dem inte skulle gå igenom besiktningen, men han sa som ni ser e 3-2mm kvar på däcken o tror att det ska gå igenom. När två andra sa till mig nu igår och idag och en annan innan inlämnandet att däcken går inte igenom speciellt inte framdäcket som nästan e slicks. tycker väl en mekaniker ska vara så pass kompetent så han vet om ett par däck går igenom en besiktning. tre relativt kunniga privatpersoner har kört min hoj o konstaterat växelproblemet.

Last edited:
Detta var ett roligt svar direkt kopierat från min mail, men har suddat några detaljer som namn o email.

Jag: det låter bra det, jsg ska ringa honom i eftermiddag. får man nåt papper på allt som har gjorts, det kan vara bra att ha när jag ska sälja hojen. jag hör av migf sen

Den 30 april 2010 07.41
Han:jag skriver kvitto för allting sen.

oj vill tillägga detta också:

Han: Tror ja, det kvar 3-2 mm djup på båda däck, med växellåda behöver inte göras något, ska bara justeras kopplingen trolig viss.

Totalt fel angående däckdjupet jag ville ju byta däck också ifall dem var så pass slitna att dem inte skulle gå igenom besiktningen, men han sa som ni ser e 3-2mm kvar på däcken o tror att det ska gå igenom. När två andra sa till mig nu igår och idag och en annan innan inlämnandet att däcken går inte igenom speciellt inte framdäcket som nästan e slicks. tycker väl en mekaniker ska vara så pass kompetent så han vet om ett par däck går igenom en besiktning. tre relativt kunniga privatpersoner har kört min hoj o konstaterat växelproblemet.

pm företaget till mej

vad va mc inlämnad för ?

r1 lådor har ju haft knas med tidigare om du kollar i r1 tråden men detta märker man ganska bra

Och om du vill dyta däck så e det bara o byta du har en egen vilja eller

sen om denna firma lämnar vidare vissa jobb till andra detta händer

vart i bromma bor du ? pm ja bor där i bland :)

//Robin

pm företaget till mej

vad va mc inlämnad för ?

r1 lådor har ju haft knas med tidigare om du kollar i r1 tråden men detta märker man ganska bra

Och om du vill dyta däck så e det bara o byta du har en egen vilja eller

sen om denna firma lämnar vidare vissa jobb till andra detta händer

vart i bromma bor du ? pm ja bor där i bland :)

//Robin

har aldrig bytt däck, o vad jag har förstått måste man ha nån maskin eller nåt.
men en schysst kille här på sporthoj kunde hjälpa mig mot en liten slant :)

har aldrig bytt däck, o vad jag har förstått måste man ha nån maskin eller nåt.
men en schysst kille här på sporthoj kunde hjälpa mig mot en liten slant :)

Det e bra bara o fixa fler polare på sh så e den surrar vidare :D

Det va inte det ja mena med däck bytet. Det e bara o byta o däck maskinger finner man där man byter däck och kompetens

Tänk på bara på att vissa kan vissa saker mer eller mindre sen i irl
e det en annan sak. Tänk om dom nu skadar fälgen mm. :rolleyes:

Det vet ja med min erfarenhet mm

Ang däck djup så e det ju bara om du har mer mm om du kör då det e blött för din egen skull :tungan

Hoppas det löser sig med detta strul ang mekeriet :tummenupp

ha det så gott nu e det fredag Ps. ta en bira till :D

Kolla mina under texter :tummenupp

//Robin

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...