Mekanikern förstörde hojen

Det jag inte förstår är varför du betalade honom pengar när han kom tillbaka med en hoj som han inte gjort något på och dessutom slarvat bort en kåpa?

Vad hade han för förklaring till att han nollställt mätaren?

Du får sluta mesa och ställ honom mot väggen med lite krav. Bli förbannad.
Att mätarn var nollställd såg jag först efteråt. Jaa d var ju jävligt dumt av mig att betala när han inte kunde redovisa vad han gjort, men jag e väl för snäll. Gör först o tänker sen.

Fråga till TS: Hur fick du kontakt med klåparen? Annons eller rekommendation eller vad ?
Som sagt det vore ju på sin plats att varna så att inte nån annan råkar ut för samma behandling.

Tyvärr är det väldigt vanligt att man får tillbaka hojen i sämre eller rent av ett farligt skick, när man lämnar in hojen till någon firma! Nu drar jag INTE alla ställen över en kant utan hänvisar till dom som Vi själva haft erfarenhet av 2009-2010. Och det är inte enbart firmor i stockholm/upplands län! Tex hjälpte jag förra året en offroad åkare med sin BMW strax utanför Strängnäs, i spöregn, som stod längst kanten och åmade sig. Verkstan som skulle byta hans däck hade inte skruvat fast bakdäcket! :yoparty Ja bara för att nämna något. Det har konstant strulat med serviceverkstäder, dom beställer fel delar gång på gång, man får lämna tillbaka hojen för backjobb i alla fall två gånger i snitt osv. Jag har än så länge bara fått bra och korrekt service från ett enda ställe (av ca 5 ställen som vi haft att göra med) och det är Mc Sport ute vid Arlanda flygplats (Trosta Gård) Bra priser och bra service och förbannat hjälpsamma! Absolut något jag rekommenderar i alla fall KTM folket!

Du skulle helt enkelt inte ha betalt ett öre utan tagit upp telefonen och ringt snuten direCkt när du såg hur hojen såg ut. Bett dom komma dit och sagt att han är hotfull och försöker råna dig. Det är ju rena rånet, du skulle ju för fanken ha haft betalt av honom inte tvärtom.
Kolla upp verkstan här via SH innan du lämnar in hojen så att du vet om det är en seriös verkstad.

Att mätarn var nollställd såg jag först efteråt. Jaa d var ju jävligt dumt av mig att betala när han inte kunde redovisa vad han gjort, men jag e väl för snäll. Gör först o tänker sen.

Ja jag förstår, mc-mekaniker har ju ofta en tendens till att plötsligt förvandlas till yxmördare vid klagomål på utfört jobb...

Tur att man inte bor i Stockholmstrakten och riskerar att "kanske" lämna in sin hoj till denna snubbe.
Man kan ju nästan konstatera att han inte e nån mekaniker. Nån som jag fick rätta några ggr vad han skulle göra o inte göra, o jag kan typ lika mkt som mor på den fronten. Min tanke var mer att han var nån halvmaffia typ med skalbolag, men d e ju bara en tanke förstås.

Tyvärr är det väldigt vanligt att man får tillbaka hojen i sämre eller rent av ett farligt skick, när man lämnar in hojen till någon firma! Nu drar jag INTE alla ställen över en kant utan hänvisar till dom som Vi själva haft erfarenhet av 2009-2010. Och det är inte enbart firmor i stockholm/upplands län! Tex hjälpte jag förra året en offroad åkare med sin BMW strax utanför Strängnäs, i spöregn, som stod längst kanten och åmade sig. Verkstan som skulle byta hans däck hade inte skruvat fast bakdäcket! :yoparty Ja bara för att nämna något. Det har konstant strulat med serviceverkstäder, dom beställer fel delar gång på gång, man får lämna tillbaka hojen för backjobb i alla fall två gånger i snitt osv. Jag har än så länge bara fått bra och korrekt service från ett enda ställe (av ca 5 ställen som vi haft att göra med) och det är Mc Sport ute vid Arlanda flygplats (Trosta Gård) Bra priser och bra service och förbannat hjälpsamma! Absolut något jag rekommenderar i alla fall KTM folket!

Haha! Jag vet vad du tänker på! Been there done that...

Fråga till TS: Hur fick du kontakt med klåparen? Annons eller rekommendation eller vad ?
Som sagt det vore ju på sin plats att varna så att inte nån annan råkar ut för samma behandling.
Hittade en annons på blocket o kollade in deras hemsida o den tyckte jag verkade ok, trodde inte man annonserade ut fackmannamässigt utfört arbete på hemsidan om det e tvärtom. Jag e för godtrogen av mig.

Aha. Jag tycker ändå att du borde varna andra för att gå i samma fälla som du. Gör omvärlden en tjänst!

Mina 2 ören

Han kom dessutom och hämtade hojen... Du kanske ska va glad att han kom tillbaka med den över huve taget... Har du vart på hans verkstad nån gång och sett hur det ser ut? Tänkte bara om det stog fler hojar där?

Aha. Jag tycker ändå att du borde varna andra för att gå i samma fälla som du. Gör omvärlden en tjänst!

Mina 2 ören
Jo som jag skrev förut så svarar jag på pm ang det. Men vill inte hänga ut det offentligt.

Haha! Jag vet vad du tänker på! Been there done that...

Hej vännen :)
Skönt att höra av dig igen! Hoppas allt är bättre. Får ihop min till nästa helg!

HAHA tankeläsare, jag han skriva raden ovan så ringer du :D

Jo du har så rätt, det är samma ställe som vi båda råkat ut för och många med oss!

Han kom dessutom och hämtade hojen... Du kanske ska va glad att han kom tillbaka med den över huve taget... Har du vart på hans verkstad nån gång och sett hur det ser ut? Tänkte bara om det stog fler hojar där?
Han hämtade hojen på flak, då jag inte har lappen än (håller på för fullt) så erbjöd han sig att hämta den på flak för en 500kr o d va jäkligt smidigt för mig då jag inte kunde köra den dit sj. Va jäkligt orolig innan jag fick den att jag kanske inte skulle få den eftersom han lova varje dag att han skulle komma men sen banga ur hela tiden. Så d va lite av en lättnad att bara se hojen igen gick fort o dum som jag var betalade jag d han sa.

Han hämtade hojen på flak, då jag inte har lappen än (håller på för fullt) så erbjöd han sig att hämta den på flak för en 500kr o d va jäkligt smidigt för mig då jag inte kunde köra den dit sj. Va jäkligt orolig innan jag fick den att jag kanske inte skulle få den eftersom han lova varje dag att han skulle komma men sen banga ur hela tiden. Så d va lite av en lättnad att bara se hojen igen gick fort o dum som jag var betalade jag d han sa. Nix har inte vart där. Han sa att han hade en annan r1 inne nu av nyare modell.

Last edited:
Alltså... Du lämnar in den för att få fläkten fixad och den står där en månad... Du får betala 3400 kr svart/utan kvitto, utan att fläkten funkar + att en kåpa som kostar 2000 kr saknas + att trippmätarn e nollställd för att han kört satan med den. Och nu har ni kommit överens om att du ska få 1500 kr tillbaka... Hmmm, det blir 3900 kr minus för dig för att få den i sämre skick + att du får lämna in den någon annan stanns för att få den fixad, vad det nu kan kosta... Vi säger 3000... Runt 7000 kr då i slutändan!

(Nollställd mätare är nog inte så poppis när du ska sälja nån gång heller)

Vad har en nollställd trippmätare med försäljning och göra ?

Jo som jag skrev förut så svarar jag på pm ang det. Men vill inte hänga ut det offentligt.

Måste få fråga: Varför har du skapat tråden?
Känns det inte jävligt det du råkat ut för? Risken är ju överhängande att andra råkar ut för liknande hos puckot som driver "verkstaden"?

Fattar inte din motvilja för att tala om vilken "verkstad" det handlar om:va

Sedan finns det en aspekt till på detta, ska alla verkstäder inom Stockholmsområdet vara misstänkta?

Nej, upp med namnet nu. Du hjälper ju dina hojpolare!

Måste få fråga: Varför har du skapat tråden?
Känns det inte jävligt det du råkat ut för? Risken är ju överhängande att andra råkar ut för liknande hos puckot som driver "verkstaden"?

Fattar inte din motvilja för att tala om vilken "verkstad" det handlar om:va

Sedan finns det en aspekt till på detta, ska alla verkstäder inom Stockholmsområdet vara misstänkta?

Nej, upp med namnet nu. Du hjälper ju dina hojpolare!

Syftet med tråden var för att skriva av sig och få tips om vart man kan vända sig, eller vad man kan göra.
Ja som sagt alla som e intresserade av vad "firman" heter behöver bara kontakta mig genom ett pm. Har redan svarat 35personer om vad firman heter.
Oviljan beror på att jag har mycket dåliga erfarenheter (inbrott utpressning) från tidigare med Ryska typer och det känns lite olustigt jag vet ju inte vad han är för en typ men han vet ju iallafall vart jag bor, vart jag har garage, mitt telefonnummer mitt hela namn. Och han såg ju inte ut som bossebilmeck direkt, det var väl mera skinnpaj, biff, militärfrilla a´la öststatsmaffioso, barskt och fåordig, inte för att han var hotfull men jag tror säkert han skulle kunna lacka ur rätt fort om jag börjar tjafsa/tjata och hota med polisen, hänga ut han och sånt, det tror jag säkert.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...