Mek hjälp i gbg....eller fixa billiga delar..

Liljeros

Jobbar max
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Bus bil
Tänkte att vi kan hitta varandra lättare. och dela vår kunskap och kontakter med varandra..genom denna tråd... Jag har redan hjälpt Gottis med en styrdämp och Mark med packningen i hans gaffel... så ni som behöver hjälp.. skriv här... och om någon kan hjälpa... SVARA..!!!! //Jocke

duke_gbg skrev:
Tänkte att vi kan hitta varandra lättare. och dela vår kunskap och kontakter med varandra..genom denna tråd... Jag har redan hjälpt Gottis med en styrdämp och Mark med packningen i hans gaffel... så ni som behöver hjälp.. skriv här... och om någon kan hjälpa... SVARA..!!!! //Jocke

Schysst idé :tummenupp

Ska själv ge mig på att byta stötdämparen på min Falco i helgen mot en Öhlinare och montera styrdämpare.

Tips mottages varmt :)

/BW

Nummerplåtshållare

Då kan jag passa på att försiktigt fråga om det finns någon som kan tillverka en nummerplåtshållare till en R1 -04, det finns på lelles för 695kr men jag tycker det är omotiverat att ta så mycket för lite aluminium, kalla mig snåll eller ekonomisk. Så finns det någon som kan tillverka liknande i till mig för ett bättre pris så hojta till hälsningar Kleiv.

Bifogat

• nummerplat.JPG
    nummerplat.JPG
    111.4 KB · Visningar: 157
Jag är i desprat behov att att få hjälp med att bygga nån ny "ställning" eller fastsättning till min framkåpa då alla fästen är sönder..
Jag har garage osv, men inte tillgång till svets osv..

Vad sägs om detta?

Black-Wolf skrev:
Schysst idé :tummenupp

Ska själv ge mig på att byta stötdämparen på min Falco i helgen mot en Öhlinare och montera styrdämpare.

Tips mottages varmt :)

/BW

Tjöpte du Öhlinsstyrdämpare eller tjöpte du ngt annat? Var?

Vet nån nåt ställe som har huvudmunstycken att sälja över disk? EMA Motor i Partille har, men storleken jag skulle ha var slut. :(

PacMan skrev:
Vet nån nåt ställe som har huvudmunstycken att sälja över disk? EMA Motor i Partille har, men storleken jag skulle ha var slut. :(

Power Performance i Högsbo har alla möjliga storlekar. De sysslar egentligen med bänkning av hojar men säljer även lösa munstycken, iaf om man frågar snällt.

Självklart

Hultan skrev:
Jag är i desprat behov att att få hjälp med att bygga nån ny "ställning" eller fastsättning till min framkåpa då alla fästen är sönder..
Jag har garage osv, men inte tillgång till svets osv..
Vad sägs om detta?
Klart att vi kan greja lite nya kåpstag...
Bara att höra av dig så tar jag fram svetsen o syr ihop någe....
Får metallsvarv och fräs innan månadens slut, ifall bussningar eller distanser behöver tillverkas....

Kleiv skrev:
Då kan jag passa på att försiktigt fråga om det finns någon som kan tillverka en nummerplåtshållare till en R1 -04, det finns på lelles för 695kr men jag tycker det är omotiverat att ta så mycket för lite aluminium, kalla mig snåll eller ekonomisk. Så finns det någon som kan tillverka liknande i till mig för ett bättre pris så hojta till hälsningar Kleiv.
Klart vi kan faxe en "lite" billigare..... Skratt.... De har mage att ta betalt ...

Mark skrev:
Det var du som körde med släp i Alingsås idag va? :va

Räknade inte med att se dig där.
Klart att det var jag.. Räkna med att se mig .... på de mest oväntade ställen...=) .. vet inte om man kan kalla en liten nittpnåring för släp.... :D

duke_gbg skrev:
Klart att vi kan greja lite nya kåpstag...
Bara att höra av dig så tar jag fram svetsen o syr ihop någe....
Får metallsvarv och fräs innan månadens slut, ifall bussningar eller distanser behöver tillverkas....
Coolt, En annan trevlig själv har hört av sig angående detta med! Jag får se hur vi löser detta, Vet fan inte hur jag skall bygga ihop skiten, Satans ratbike :huvet

Någon som...

Är det någon som har manometrar till att synka förg, som skulle kunna tänka sig att låna ut dom jag betalar givetvis deposition om ni vill,,, :pannkyss

vill ha hojen iordning nu,,, :4skrika

Hej!
Då jag e ganska så färsk på det här med hoj, så undrar jag om någon skulle kunna tänka sig att hjälpa mig med service och dyl på hojen. Jag antar att förknasarna behöver justeras eftersom den e gammal + att den bluddrar lite. Skulle även va trevlig med en almän genomgång så man vet att hojen e ok och på det viset riskfri iaf.

Jag betalar givetvis för jobbet.

Tack på förhand!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti