Medlemmar i Hyllinge

Jag tycker att

• Antal röstningar
    0
1. Thunderass
2. Zmurfen
3. Json
4. Crallan
5. Åsa
6. GSXR1100R
7. Talpai
8. Miss Ullis
9. BrInK
10. Lasen
11. Zilversurfer
12. Jösse + en medlem till

Jösse skrev:
1. Thunderass
2. Zmurfen
3. Json
4. Crallan
5. Åsa
6. GSXR1100R
7. Talpai
8. Miss Ullis
9. BrInK
10. Lasen
11. Zilversurfer
12. Jösse + en medlem till
Nytt rekord i antalet mc förare som kommer :tummenupp

Kunde inte komma, men är grymt nyfiken på vad som blev sagt! Kom det många MC-förare den här gången? Vad bestämdes, diskuterades? :confused:

Kom igen nu nattsuddare... :)

McFille skrev:
Kunde inte komma, men är grymt nyfiken på vad som blev sagt! Kom det många MC-förare den här gången? Vad bestämdes, diskuterades? :confused:

Kom igen nu nattsuddare... :)
Vi va 15 st mc förare som satt med på årsmötet (15 st mer än vanligt), protokoll kommer snart på HMS hemsida.

GSXR1100R skrev:
Vi va 15 st mc förare som satt med på årsmötet (15 st mer än vanligt), protokoll kommer snart på HMS hemsida.
Blir det separata körtillfällen för MC?

Bingo skrev:
Blir det separata körtillfällen för MC?
I nunäget blir det 5 st träningstillfällen, den första träningen är i samband med licenstagning och då är det endst mc, resterande träningar ser tyvärr ut att bli med bilarna, det verkar vara svårt att rucka på besluten som redan är tagna.

Dock ska jag se om det går att lösa med tiden, jag tror bilfolket vill samma sak.

/Micke HMS

GSXR1100R skrev:
I nuäget blir det 5 st träningstillfällen, den första träningen är i samband med licenstagning och då är det endst mc, resterande träningar ser tyvärr ut att bli med bilarna....
En liten korrigering. Den första träningen blir enbart för MC, således blir andra träningen enbart för bilar. Dom nästkommande 3 träningarna blir "mixade", iallafall som det ser ut i dagsläget.

GSXR1100R skrev:
I nunäget blir det 5 st träningstillfällen, den första träningen är i samband med licenstagning och då är det endst mc, resterande träningar ser tyvärr ut att bli med bilarna, det verkar vara svårt att rucka på besluten som redan är tagna.

Dock ska jag se om det går att lösa med tiden, jag tror bilfolket vill samma sak.

/Micke HMS

WHAT!!! :eek:

ENDAST FEM (5) TRÄNINGSTILLFÄLLEN???

:3freak :(

Åsa #96 skrev:
Lika många som tidigare år...

Helt otroligt sorgligt.... Varför är det så dåligt på Knutstorp?

Andra klubbar/banor verkar ju ha betydligt fler träningstillfällen!!!
(t.ex. Falkenberg, Sviesta)

Varför e det så?
Är det för lite medlemmar/funktionärer i Hyllinge MS?

:3freak

flykay76 skrev:
Helt otroligt sorgligt.... Varför är det så dåligt på Knutstorp?

Andra klubbar/banor verkar ju ha betydligt fler träningstillfällen!!!
(t.ex. Falkenberg, Sviesta)

Varför e det så?
Är det för lite medlemmar/funktionärer i Hyllinge MS?

:3freak
Motor events som äger banan tar bra betalt för att att hyra ut den till oss.

GSXR1100R skrev:

/Micke HMS

Ok. Blev det bestämt när licenstagningen skulle bli? Eller det kanske också kommer upp på deras hemsida snart...

GSXR1100R skrev:
Tydligen endast 4 i nuläget.

jag pratade en del med Ordförande i klubben igår och anledningen till att det endast blir 6 st kvällsträningar är att Banägaren inte kan släppa till fler tillfällen pga att det skall vara tyst där efter kl 17,00.
Jag frågade om det inte fanns möjlighet till träning dagtid men alla bullerdagar var redan bokade och dessutom kostar en dagshyra av banan över 30 000:-

dom andra banorna tex Falkenberg & Sviesta ägs av respektive klubb och därför så kan dom ha fler träningar.

Vi får hoppas att det blir en ombyggnad av Sturup Raceway istället för där finns inga bullerkrav pga flygplatsen.
Detta hänger tydligen på Svedala komun just nu.

McFille skrev:
Ok. Blev det bestämt när licenstagningen skulle bli? Eller det kanske också kommer upp på deras hemsida snart...
Datum är spikat både för B-licens resp. C licens (funkis).

Kommer snart på HMS hemsida.

flykay76 skrev:
WHAT!!! :eek:

ENDAST FEM (5) TRÄNINGSTILLFÄLLEN???

:3freak :(
Äh, se det positivt. Det är ju TVÅ träningskvartar varje gång. Räknar man bort lite spilltid för vurpor och annat så blir det minst 20 minuter varje tillfälle. Multiplicera detta med fem så får du otroliga etthundra (!!!) minuters träning på Knutstorp - varje år :banana

30000 spänn för en dagshyra :fatta! åt motor events.

Jag föreslår körning varje dag o längre körningar på lördag,söndag :rolleyes: :hihi

Men varför måste man åka med racedämpare går väl lika bra att köra med en godtjänd ljuddämpare som när Bike-Events hade bankörningar :va

Lasen skrev:
jag pratade en del med Ordförande i klubben igår och anledningen till att det endast blir 6 st kvällsträningar är att Banägaren inte kan släppa till fler tillfällen pga att det skall vara tyst där efter kl 17,00.
Jag frågade om det inte fanns möjlighet till träning dagtid men alla bullerdagar var redan bokade och dessutom kostar en dagshyra av banan över 30 000:-

dom andra banorna tex Falkenberg & Sviesta ägs av respektive klubb och därför så kan dom ha fler träningar.

Vi får hoppas att det blir en ombyggnad av Sturup Raceway istället för där finns inga bullerkrav pga flygplatsen.
Detta hänger tydligen på Svedala komun just nu.

Superbike Roger skrev:
Men varför måste man åka med racedämpare går väl lika bra att köra med en godtjänd ljuddämpare som när Bike-Events hade bankörningar :va

Det spelar ingen roll om den är helt tyst vi får inte mer än 6 tillfällen att köra kvällstid. Banägaren ville dra ner det till 4 ggr i år men HMS har lyckats få 6ggr ändå!

Visst är det kass men vi får försöka hitta andra ställen att träna på.

Det är ju helt stukat med körningarna på Knutstorp det fungerar snarare mer som ett företag än en klubb.

Banägarna vill ju med stor sannolikhet ha fler bilkörningar kvällsträningar,div tävlingar,stcc mm för att bilägarna har mer pengar att plöja ner i sin hobby/racingverksamhet så att dom som styr det kan tjäna mer pengar det är ju helt uppenbart , sen att bilsporten är större i Sverige gör inte saken sämre heller.

Stort tack till HMS som annordnar dom motorcykelträningar vi får 2005.
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

*/ ?>
Back