Medlemmar i HMS

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Har ni några konstruktiva förslag om vad som kan göras för att förbättra träningar/tävlingar som arrangeras av HMS.

Om ni har vettiga åsikter så kan dessa luftas på nästa styrelsemöte.

/Micke HMS

GSXR1100R skrev:
Har ni några konstruktiva förslag om vad som kan göras för att förbättra träningar/tävlingar som arrangeras av HMS.

Om ni har vettiga åsikter så kan dessa luftas på nästa styrelsemöte.

/Micke HMS

1. Längre körpass 20 min ( idag 15 min )
2. Tillgång till el
3. Mc kör först mellan 17.00 - 19.00
4. Licenskursen kan köra tillsammans med Amatörgruppen
5. Vid omkullkörning är det viktigt att Skamkärran kommer ut snabbt - ibland undrar man varför det tar 10 minuter för att få undan en hoj.
6. Banan skall sopas innan körning ( tror inte den gör det )

Kommer säkert mer när väl träningarna kommer igång.

Mvh//ZS

Vid en tävling förra säsongen på Knutstorp så var det prisutdelning mellan tävlingarna och plötsligt så kör nästa klass ut för uppvärmning och man hör knappt vad speakern säger vilket kan vara intressant för åskådare.

Förslag: Ingen körning eller värmkörning på banan , depån under prisutdelning som ska respekteras.

:tummenupp

Jag undrar mest varför det är så lite körtillfälle. Är det en ekonomisk sak eller organisatorisk? Jag menar, vilket fotbollslag skulle kunna bygga en verksamhet på att få tillgång till planen 6 ggr per år och då i 30 minuter...

CorbenDallas skrev:
Jag undrar mest varför det är så lite körtillfälle. Är det en ekonomisk sak eller organisatorisk? Jag menar, vilket fotbollslag skulle kunna bygga en verksamhet på att få tillgång till planen 6 ggr per år och då i 30 minuter...
Både och kan jag säga, banägaren hyr ut till HMS och det är inte billigt, dessutom har Knudan bullerproblem (kommunen) och HMS har begränsad mängd funkisar i dagsläget.

Får vi in fler som går på funkiskursen så kan det lösa en del problem för oss.

Vi behöver en charmoffensiv mot kommunen så att dom släpper lite på sina bestämmelser.

/ Micke HMS

Zilversurfer skrev:
1. Längre körpass 20 min ( idag 15 min )
2. Tillgång till el
3. Mc kör först mellan 17.00 - 19.00
4. Licenskursen kan köra tillsammans med Amatörgruppen
5. Vid omkullkörning är det viktigt att Skamkärran kommer ut snabbt - ibland undrar man varför det tar 10 minuter för att få undan en hoj.
6. Banan skall sopas innan körning ( tror inte den gör det )

Kommer säkert mer när väl träningarna kommer igång.

Mvh//ZS
Antecknat :tummenupp

Jösse skrev:
Vid en tävling förra säsongen på Knutstorp så var det prisutdelning mellan tävlingarna och plötsligt så kör nästa klass ut för uppvärmning och man hör knappt vad speakern säger vilket kan vara intressant för åskådare.

Förslag: Ingen körning eller värmkörning på banan , depån under prisutdelning som ska respekteras.

:tummenupp
Antecknat men kan vara svårt pga den begränsade bantiden, ev kan man lägga all prisutdelning sist på dagen, men många har bråttomt hem efter sitt lopp.

Håller med Corben, Mer körtillfällen måste vara prioritet 1 !
Jag tycker det skulle vara intressant att veta mer exakt var problemet ligger.

Hur dyrt är det med träningsdagarna?
Hur många Funkisar saknas det?
Hur, när och var får vi bullra?
Skulle vi få fler träningsdagar om vi betalade för träningen?
Klubben går med vinst och sparar pengar, är det verkligen helt omöjligt att innom ramen för klubben och vår egen ekonomi att få till mer körtilfällen?
Om det nu inte går att få till ngn körtid är det kanske dags att klubben tar sina pengar och traskar iväg till en banägare som är intresserad? Srw?
Vad krävs för att SRW ska bli Svemo godkänd?
Kan Hyllinge skynda på den processen?

Det måste ju helt enkelt gå att få till mer körning!

crallan skrev:

Jepp, allt annat är sekundärt.

crallan skrev:
Jag tycker det skulle vara intressant att veta mer exakt var problemet ligger.

Hur dyrt är det med träningsdagarna?
Hur många Funkisar saknas det?
Hur, när och var får vi bullra?
Skulle vi få fler träningsdagar om vi betalade för träningen?
Klubben går med vinst och sparar pengar, är det verkligen helt omöjligt att innom ramen för klubben och vår egen ekonomi att få till mer körtilfällen?
Om det nu inte går att få till ngn körtid är det kanske dags att klubben tar sina pengar och traskar iväg till en banägare som är intresserad? Srw?
Vad krävs för att SRW ska bli Svemo godkänd?
Kan Hyllinge skynda på den processen?

Om man hyr banan så kostar den 30K för en kvällsträning, är vi 60 förare så blir det 500:- per skalle och då måste det även till funkisar.

Bullerdagarna kan jag ta reda på.

SRW kommer naturligtvis att komma på tapeten när banan är godkänd och klar för ev RR.

HMS har inget med Svemo att göra i ärendet SRW.

Att hyra banan en heldag kostar ca 60K med extra allt, har vi då 60 förare som betalar 1000:- per skalle i förskott?

Sen tillkommer funkisproblemet :va

SydskanesEmse kör med 3 gat och 1 licensgrupp på Knudan (heldag).
Men det innebär att man får vänta 1 timme mellan varje pass och iof så blir det billigare körning men tid är pengar.

GSXR1100R skrev:
Att hyra banan en heldag kostar ca 60K med extra allt, har vi då 60 förare som betalar 1000:- per skalle i förskott?

Sen tillkommer funkisproblemet :va

SydskanesEmse kör med 3 gat och 1 licensgrupp på Knudan (heldag).
Men det innebär att man får vänta 1 timme mellan varje pass och iof så blir det billigare körning men tid är pengar.

Vad ska vi med funkisar till :yoparty ...Jag betalar gärna 1000:- för att få köra mellan 9-12 pass a' 20 minuter :Bugar

Zilversurfer skrev:
Vad ska vi med funkisar till :yoparty ...Jag betalar gärna 1000:- för att få köra mellan 9-12 pass a' 20 minuter :Bugar
Bra då saknas det bara 59 st till då sen kör vi...

GSXR1100R skrev:
Om man hyr banan så kostar den 30K för en kvällsträning...
Betalar klubben verkligen etthundrafemtiotusen kronor för att vi skall få träna sammantaget 150 minuter* per person och år?

*före avdrag för vurpor och andra stopp.

Åsa #96 skrev:
Bullerdagarna är det största problemet för att få bantid på Ring Knutstorp. Tyvärr.

Åsa.
Betyder det att banhyran är ovidkommande, alltså att även om den vore, säg 5 000 kr, så skulle det ändå inte finnas några tider till oss?

Om det nu är så att det är så svårt att få träningstider på Knutstorp, kan man inte då tänka sig att Hyllinge har subventionerade körningar ngn annan stans, Falken, ARC, SRW? Hyllinge MS är väl inte som klubb direkt knuten till Knutstorp mer än genom några fastigheter? Kanske dags att överge tanken på knudan som en bana för träning :huvet

Är det inte så att Ducceklubben och Sydskanes, kanske inte var för sig men i allafall tillsammans har mer sammanlagd körtid på Knudan än Hyllinge?

Last edited:
Bingo skrev:
Betyder det att banhyran är ovidkommande, alltså att även om den vore, säg 5 000 kr, så skulle det ändå inte finnas några tider till oss?

Vad jag menar är att det finns ett antal bullerdagar när Ring Knutstorp får användas. På dessa dagar är det många olika klubbar, företag och privatpersoner som skall dela på dessa bandagar.
Vad som gäller är att man i slutet på varje år yrkar ett antalet dagar som man vill ha. Naturligtvis har den ekonomiska aspekten en inverkan, men bullerdagarna är "problem" nummer 1.

Åsa #96 skrev:
Bullerdagarna är det största problemet för att få bantid på Ring Knutstorp. Tyvärr.

Åsa.
Kan man inte ersätta kvällsträningarna med heldagar. Ta bort två kvällar och sätt in dag istället. Eller är det lika illa dagtid? Rent ekonomiskt går det på ett ut för klubben, men det känns mer lönt att åka upp för en heldag än för 2*15 min.

Bingo skrev:
Kan man inte ersätta kvällsträningarna med heldagar. Ta bort två kvällar och sätt in dag istället. Eller är det lika illa dagtid? Rent ekonomiskt går det på ett ut för klubben, men det känns mer lönt att åka upp för en heldag än för 2*15 min.
Ja det kanske går att göra nästa år, vi får kolla upp detta.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back