Medlemmar i Falkenbergs Motorklubb - Läs och begrunda!!!

Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Dag Wallin, f.d medlem
 
Har FMK under ett årsmöte haft med en motion gällande höjning av priset till 500sek för dessa kvällskörningar/träningar, och då röstat igenom höjningen? Eller har styrelsen fattat detta beslut? FMK är en Ideell förening, där ni är medlemmar.Eller är det någon som driver dessa kvällar i egen regi?
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
 
Håller med dig moss!
Sporten är svindyr som den är. Vi behöver fler som åker bana inte färre.

Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Rikard Klasson, ej medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
 

Tack Anders!

Några kommentarer:
1. Skriv inte i/på min sida. Jag är aldrig där och läser.
2. Skriv gärna på FMK:s sida, men skriv här också!
3. Min tanke var att någon/några, som är frekvent skrivande i Racing-kretsar, kunde få SM-members som annars kanske inte läser Racing-forumet, att läsa och skriva i denna tråden...
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
Niclas Windahl Medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
Niclas Windahl Medlem
Martin Hjalmarsson medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
Niclas Windahl Medlem
Martin Hjalmarsson medlem
Martin Svensson medlem
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
Niclas Windahl Medlem
Martin Hjalmarsson medlem
Martin Svensson medlem
Erik Jorpes, medlem tror jag
 
Till Styrelsen i Falkenbergs Motorklubb
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
Niclas Windahl Medlem
Martin Hjalmarsson medlem
Martin Svensson medlem
Erik Jorpes, medlem tror jag
jimmy kvarnström,medlem
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top