Medlemmar i Falkenbergs Motorklubb - Läs och begrunda!!!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kan tyvärr hålla med om att det är glest med bilar men banlicensen tillåter fler hojar på banan än bilar. Kom ihåg en onsdagsträning för många år sen när en Ferrari blästrade min nya vindruta .... Det var MC både med och utan licens och bil. Det var en strålande sensommarkväll med sol. 7 bilar och kanske 70 hojar.

Sen är det 4 körningar med bil innan semestern varav en säkert försvinner. Under samma period är det 8st för MC.

Som sagt! Jag är av åsikten att bilarna och hojarna skall hållas åtskilda så slipper man dels bli förbannad när man upptäcker att endast två bilar dykt upp till träningen och skall ha 1,5 timmars körning och dels av den anledningen som anges i kommentaren ovan, nämligen att om en bil spinner av vägen medför det oftast ett långvarigt saneringsstopp och inte fan kortar dom bilarnas tid, nä, det är hojförarnas tid som ryker, så var det sist jag körde med bilarna! En audi spann av i chikanen på sista varvet, tog väl en 15 minuter att sanera och vi fick hela 5 minuter ute på banan innan flaggan dök upp, nej, bilar för sig, hojar för sig röstar jag på, det ör ju trots allt hojarna dom drar in pengarna på.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Endast fem tillfällen för gathojar? låter lite magert måste jag säga. Blir det så fullt med licenshojar på deras träningsdagar att det inte går att knö in ett pass för gathojar?
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Hur funkar gathojskörning när det är en motorklubb som arrangerar? Löser man en engångslicens på plats eller hur går det till?
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Hur funkar gathojskörning när det är en motorklubb som arrangerar? Löser man en engångslicens på plats eller hur går det till?

Om du ska köra i gatgruppen så behöver du bara a kortet. Men om du ska köra i licens gruppen så behöver du gå en licens kurs och sen lösa ut licensen samt gå med i en klubb. Som tex falkenbergs motorklubb :)
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Ingen licens i gatgrupp.
Giltigt körkort och inreggad och försäkrad hoj.
Hur funkar gathojskörning när det är en motorklubb som arrangerar? Löser man en engångslicens på plats eller hur går det till?
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Någon som varit inne på hemsida nyligt?? Tydligen blivitiutsatt för en hackerattack.. falkenbergsmotorklubb.nu/
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Förslaget med att dela upp tiden så här kom förra året, när bilisterna som vanligt drog upp sand och grus och skvätte olja på banan. Sen gick vår bantid åt till att sanera skiten, så en av gångerna hade vi totalt 35 minuters effektiv körtid pga detta.
Jag tycker det blir helt perfekt med en och en halv timmes körning, gärna med open pitlane också, sen kan bilisterna få skvätta grus och ha sej.

Jag håller med. Det är värt att testa detta de 2-3 gånger vi delar med bilarna.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Någon som varit inne på hemsida nyligt?? Tydligen blivitiutsatt för en hackerattack.. falkenbergsmotorklubb.nu/

Ja jävlar i det, varför man nu skulle vilja hacka en motorklubbs hemsida:va bättre å försöka med CIA eller nått, allvarligt, falkenbergsmotorklubb.nu:död några 15-åringar som är nya inom hackervärlden:confused:

image.jpg
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Halloj alla!
Styr kosan mot Falkenbergsbanan imorron långfredag så bjuder klubben på arbetsfredag och (om inte ryktet säger fel) påsklunch!!! Jag var där för ett par veckor sedan och jobbade och det var jättetrevligt, vi skrattade mycket tillsammans! Och buntade flera travar däck!

Är man medlem kör man billigare på tränings-onsdagarna och har dessutom roligare = SANT!

0900-1400 är det tänkt!

mvh
#22 Mozz
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top