Medlemmar i Falkenbergs Motorklubb - Läs och begrunda!!!

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Idag (2 april) var det första träningskvällen för 2013. Som vanligt var det ett finfint arrangemang, tack för det! Mindre bra var att träningsavgiften höjts till 500 kr, en höjning med 67% från 2012. 500 kronor är gängse pris då kommersiella aktörer ordnar en kvällsträning på andra banor, och som medlem i FMK tycker jag inte att det är ett pris som en medlem ska betala. Jag citerar FMK:s ”Mål och Visioner” från november 2011 där man säger att:
- "FMK skall på ett tydligare sätt lyfta fram sina tävlande medlemmar genom olika aktiviteter och stöd."
Jag anser inte att en höjning av träningsavgiften med 67% är förenligt med ovanstående vision, utan yrkar istället på att FMK anammar Linköpings motorklubbs strategi. Här betalar aktiva förare (som dessutom hjälper till som funktionär) 50 kr/träning, övriga medlemmar 250 kr och icke medlemmar 350 kr. Detta är ett TYDLIGT stöd till tävlande medlemmar.
Vi som anser ovanstående är:

Magnus Mossberg, medlem
Mårten Ekman, medlem
Rickard Carlsson, ej medlem
Marcus Ladarp, ej medlem
Harry Ekman, ej medlem men förare i licensgrupp
Christoffer Josefsson, medlem
Yusuf Oruc, ej medlem
Daniel igelhammar, f.d medlem aldrig igen
Martina Mathiasson ej medlem men frekvent besökare till allmän åkning
Rikard Klasson Ej medlem.
Roberto Bresnik Ej Medlem. (brukar bli en del kvällskörningar under säsong)
Marcus Rolofsson . medlem
Magnus Gillmark, medlem
Tobias Oredsson, KMK, frekvent besökare i FMK's gatgrupp
Niclas Windahl Medlem
Martin Hjalmarsson medlem
Martin Svensson medlem
Erik Jorpes, medlem tror jag
jimmy kvarnström,medlem
Frej Edberg, medlem
Christer Andreasson medlem
Lasse Andersson medlem
Tommy Ohlsen Medlem
Niklas Östergren, Ej medlem
Stefan Orluff, Medlem
Michael Stadig, ej medlem'
Morgan Mesetovic, Ej medlem
Martin Andersson,Ej medlem
Cristian Bengtsson - Medlem
Peter Tomasson, Medlem
Niclas Lasson Medlem
Andreas Barman Medlem
Björn Gunnarsson Medlem
Sven Sjöberg ej medlem
sammi jonsson medlem
Johan Fälth, Medlem
Peter Saltvik, ej medlem
Daniel Fahlgren, ej medlem
Marcus Kaschner, ej medlem
Conny Svensson,Medlem
Thomas Johansson "ny medlem 2013" klart allt kostar pengar men medlemsrabatt är väl det minsta man skall införa.
Mattias Stendahl. Medlem.
Robin Blom. Medlem
Jonas Mansfeld. Ej medlem
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kanske fel tråd och fel kille att fråga, men när kommer körschema upp på hemsidan?

Du får hålla utkik, skulle tippa på att det kommer ett schema nån gång i (början av) mars!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Medveten om att det är fel forum men vet nån uppdelningen på bil när det är gemensam körning MC/Bil?

Är det två bilklasser en open wheel klass och en övrig eller delas det på nåt annat sätt?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Medveten om att det är fel forum men vet nån uppdelningen på bil när det är gemensam körning MC/Bil?

Är det två bilklasser en open wheel klass och en övrig eller delas det på nåt annat sätt?

Mig veterligen har det aldrig varit ngn uppdelning när det kommer till bilar! Alla kör tillsammans oavsett biltyp och klass, har t o m sett en liten cart köra ihop med bilarna. Nu brukar det sällan dyka upp speciellt många med bil på onsdagsträningarna, under åren jag har varit och kört på onsdagar och de gånger vi hojförare har delat med bilarna har där nog aldrig varit mer än typ 6-8 (formel)bilar samtidigt.
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
När vi kör MC/Bil delar vi upp tiden
17,00-18,30 Mc :banana
18,30-20,00 Bil
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Mig veterligen har det aldrig varit ngn uppdelning när det kommer till bilar! Alla kör tillsammans oavsett biltyp och klass, har t o m sett en liten cart köra ihop med bilarna. Nu brukar det sällan dyka upp speciellt många med bil på onsdagsträningarna, under åren jag har varit och kört på onsdagar och de gånger vi hojförare har delat med bilarna har där nog aldrig varit mer än typ 6-8 (formel)bilar samtidigt.

Lite det som är problemet. Formelbilar utan skärmar får inte köra tilsammans med vanliga bilar. Det betyder att det kan bli extremt lite körning så skall man dit på en delad MC/bil så vill man veta att det inte är mer än två grupper. Hitoriskt har det ibland vari tre grupper och är man då två förare på en bil så brukar man fundera på vad fan man håller på med när man e på väg hem på E6:an efter att ha tryckt i sig en sur BigMac....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Lite det som är problemet. Formelbilar utan skärmar får inte köra tilsammans med vanliga bilar. Det betyder att det kan bli extremt lite körning så skall man dit på en delad MC/bil så vill man veta att det inte är mer än två grupper. Hitoriskt har det ibland vari tre grupper och är man då två förare på en bil så brukar man fundera på vad fan man håller på med när man e på väg hem på E6:an efter att ha tryckt i sig en sur BigMac....

Om du läser programmet http://www.falkenbergsmotorklubb.se/upload/fil_20140212094530testkorning_2014_excel.pdf så kan du se att Formel har en speciell grupp, och enligt programmet får de köra två gånger under 2014.
Så, oroa dig inte för det!:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När vi kör MC/Bil delar vi upp tiden
17,00-18,30 Mc :banana
18,30-20,00 Bil

Såg detta… men är det bra? Jag har tyckt att det varit finfint som förut, med 20 minuter var; köra 20, vila 20 osv… ist för köra 1,5 timma i ett streck! Hmmmmmmmmm, borde jag ringa och styra upp detta????…….
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Såg detta… men är det bra? Jag har tyckt att det varit finfint som förut, med 20 minuter var; köra 20, vila 20 osv… ist för köra 1,5 timma i ett streck! Hmmmmmmmmm, borde jag ringa och styra upp detta????…….

Du är den enda som är osvensk och vågar säga ifrån, shoot:tummenupp
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Såg detta… men är det bra? Jag har tyckt att det varit finfint som förut, med 20 minuter var; köra 20, vila 20 osv… ist för köra 1,5 timma i ett streck! Hmmmmmmmmm, borde jag ringa och styra upp detta????…….

Tycker du skall styra upp. Nu kör jag inte hoj på bana men det är inte omöjligt att det blir lite bil. Det är ofta så lite folk där att det blir en grupp och då i praktiken 1,5h open pit lane med ett par avbrott för bärgning. Man får mer körning och möjlighet att peta lite på inställningar eller mingla lite med 20 minuters pass.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så du håller med alltså?

Jag tycker inte att hojar och bilar skall dela dagar alls! De få bilar som dyker upp när dom får sina minuter i rampljuset är lätträknade, bättre att ge dem egna onsdagar men givetvis inte lika många som hojarna! Vet folk som kör bil och gnäller över att hojarna har alldeles för många dagar och bilarna alldeles för få men likt förbannat dyker dessa aldrig upp på onsdagarna när dom har körtid!
 
Last edited:

crille!

ERF
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Falkenberg
Hoj
R1-08 Racehoj, R1-18
Såg detta… men är det bra? Jag har tyckt att det varit finfint som förut, med 20 minuter var; köra 20, vila 20 osv… ist för köra 1,5 timma i ett streck! Hmmmmmmmmm, borde jag ringa och styra upp detta????…….

Förslaget med att dela upp tiden så här kom förra året, när bilisterna som vanligt drog upp sand och grus och skvätte olja på banan. Sen gick vår bantid åt till att sanera skiten, så en av gångerna hade vi totalt 35 minuters effektiv körtid pga detta.
Jag tycker det blir helt perfekt med en och en halv timmes körning, gärna med open pitlane också, sen kan bilisterna få skvätta grus och ha sej.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag tycker inte att hojar och bilar skall dela dagar alls! De få bilar som dyker upp när dom får sina minuter i rampljuset är lätträknade, bättre att ge dem egna onsdagar men givetvis inte lika många som hojarna! Vet folk som kör bil och gnäller över att hojarna har alldeles för många dagar och bilarna alldeles för få men likt förbannat dyker dessa aldrig upp på onsdagarna när dom har körtid!

Kan tyvärr hålla med om att det är glest med bilar men banlicensen tillåter fler hojar på banan än bilar. Kom ihåg en onsdagsträning för många år sen när en Ferrari blästrade min nya vindruta .... Det var MC både med och utan licens och bil. Det var en strålande sensommarkväll med sol. 7 bilar och kanske 70 hojar.

Sen är det 4 körningar med bil innan semestern varav en säkert försvinner. Under samma period är det 8st för MC.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top